וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות לפני ביקורו ביוטה: ה-FBI הרג אדם שאיים על ביידן

עודכן לאחרונה: 10.8.2023 / 11:12

סוכנים שהגיעו לעצור את קרייג רוברטסון בן ה-75, תומך נלהב של טראמפ שכתב בין היתר כי "הגיע הזמן לרצח נשיאותי או שניים", ירו בו למוות. ה-FBI פתח בחקירת התקרית, המגיעה על רקע אלימות פוליטית הולכת וגוברת בארה"ב, יותר משנה לפני הבחירות לנשיאות

בווידאו: ביידן תוקף את העליון אחרי ביטול האפליה המתקנת באוניברסיטאות: "ביטל תקדים בן עשורים"/רויטרס

אדם מיוטה שהואשם באיומים על הנשיא ג'ו ביידן ועל אנשי ממשל בכירים אחרים נורה למוות על ידי סוכני FBI, שעות לפני ביקור הנשיא במדינה - כך מסרו הערב (רביעי) ב-FBI. לפי הבולשת הפדרלית, סוכנים מיוחדים הגיעו עם צו מעצר לביתו של קרייג רוברטסון בן ה-75 בפרובו, דרומית לסולט לייק סיטי, והירי החל בשעה 6:15.

"ה-FBI מתייחס ברצינות לכל תקריות הירי שבהן מעורבים הסוכנים שלנו או חברי כוח המשימה", נמסר בהצהרה, שלפי התקרית נמצאת תחת חקירה. גורם בבית הלבן אמר כי ביידן תודרך על הפשיטה של ה-FBI והפנה שאלות נוספות בנושא לבולשת.

"השירות החשאי מודע לחקירת ה-FBI שבה היה מעורב אדם ביוטה שהשמיע איומים" כלפי אלו הנתונים להגנתו, נמסר מהשירות, המאבטח את הנשיא, סגן הנשיא ומשפחותיהם.

רוברטסון, שתיאר את עצמו ברשתות החברתיות כתומך נלהב של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, העלה תמונות רבות שלו עם כלי נשק ועם ציוד צבאי אחר. "שמעתי שביידן מגיע ליוטה", כתב רוברטסון ביום ראשון, וציין שהוא החל להסיר את האבק מרובה הצלפים שלו.

קרייג רוברטסון, תושבי יוטה שאיים על הנשיא ג'ו ביידן ונהרג בחילופי אש עם סוכני FBI. פייסבוק, צילום מסך
"הגיע הזמן לרצח נשיאותי או שניים. קודם ג'ו, אחר כך קמלה!". קרייג רוברטסון/צילום מסך, פייסבוק

במסמכים שהוגשו לבית המשפט לצורך הוצאת צו מעצר לרוברטסון, נכתב כי הוא כתב על "התנקשות נשיאותית". "הגיע הזמן לרצח נשיאותי או שניים. קודם ג'ו, אחר כך קמלה!", כתב רוברטסון בפוסט בפייסבוק בספטמבר 2022, שנכלל במסמכים שהוגשו לבית המשפט. במסמכים לא הוזכר אף עורך דין שמונה לרוברטסון.

בנוסף לכך, הוא הואשם שאיים על התובע הכללי של ארצות הברית, מריק גרלנד; על התובעת הכללית של ניו יורק, לטישיה ג'יימס; ועל התובע המחוזי של מנהטן אלווין בראג. שני התובעים מניו יורק היו מעורבים בחקירות נגד טראמפ, בעוד שגרלנד עומד בראש משרד המשפטים שלפי טראמפ ותומכיו מנהלים אחרים ציד מכשפות. באחד הפוסטים, הוא כתב שהוא בדרך לניו יורק "כדי להגשים את חלומו למגר" את בראג.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יורד ממטוסו בבסיס של חיל האוויר בסולט לייק סיטי, יוטה, 10 באוגוסט 2023. רויטרס
תודרך על הפשיטה. ביידן נוחת בסולט לייק סיטי, הלילה/רויטרס

ביידן נמצא בעיצומו של מסע במערב ארצות הברית, וליוטה הוא יגיע בתום ביקור בניו מקסיקו, שבה נאם במפעל לייצור טורבינות. מחר הוא צפוי לבקר בבית חולים של יוצאי צבא ולדבר על חקיקה חדשה להגדלת המענקים לווטרנים, ולערוך כנס קמפיין לאיסוף תרומות לקראת התמודדותו על כהונה שנייה.

בשנים האחרונות, נרשמה עלייה במספר מעשי האלימות הפוליטית בארצות הברית המפולגת. לפי סוכנות הידיעות רויטרס, זו התקופה האלימה ביותר בפוליטיקה האמריקנית מאז שנות ה-70.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully