וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הביולוגית מאשימה את האב המאמץ ברצח בנה: "הוא רצה להיפטר ממנו"

עודכן לאחרונה: 28.7.2023 / 11:29

אחרי שבנה נלקח ממנה כשהייתה מכורה לסמים, האם מספרת בריאיון לוואלה! על הקשר שנוצר איתו אחרי שנגמלה וכשהגיע לגיל 18. היא שוללת את טענת האב להגנה עצמית: "הוא שנא אותו". סניגורו של החשוד, עופר ברטל: "הוא אהב את בנו אהבה עזה"

בווידאו: גיורא פרי הורשע ברצח אשתו, אסתר אהרונוביץ', ב-2019/מערכת וואלה!

כשבועיים לאחר האירוע שבו, על פי החשד, רצח תושב מכבים את בנו המאומץ, אמו הביולוגית של הצעיר שיתפה את וואלה! בסיפור שלה, בכאב הרב ובתחושות הקשות כלפי האב החשוד. לאורך הריאיון כולו היא שוללת את הטענה העיקרית של החשוד, לפיה הוא הרג את בן ה-23 כאקט של הגנה עצמית. האם מספרת על היחסים שנרקמו עם בנה לאחר שפתח את תיק האימוץ ויצר איתה קשר, ומתעקשת שבשום שלב של הקשר ביניהם הוא לא היה אלים. לעומת זאת, לטענתה, היא הבחינה בעוינות רבה מצד האב המאמץ כלפי הצעיר בעל המוגבלות. היא אף שוללת טענה מרכזית אחרת של ההגנה, שלפיה בנה סבל מתסמונת אלכוהול עוברי.

"במשך 20 שנה, הייתי אישה מכורה לסמים", אמרה האם. "כשבני נולד, אני כמובן הייתי עדיין על סמים ובמשך שנה וחודשיים הייתי נפגשת איתו ברווחה פעם בחודש. אחרי שנה וחודשיים מאז שהוא נולד, הוא נלקח למעון חסוי ולא יכולתי לפגוש אותו, ומשם בני הזוג אימצו אותו. לא יכולתי לדעת על הילד שום דבר: איפה הוא נמצא, איפה הוא גדל".

זירת הרצח במכבים, האב שי בלום נעצר בחשד שירה למוות בבנו. יונתן שאול, פלאש 90, פלאש 90
זירת הרצח במכבים/פלאש 90, יונתן שאול, פלאש 90

האם סיפרה שגם אחרי שנגמלה, נמנע ממנה לפגוש את בנה, עד שהגיע לגיל 18. "הכול היה חסוי ממני", אמרה, "לא ידעתי איפה הוא נמצא, ואז הילד נהיה בגיר ועמד על זה שהוא יפתח את תיק האימוץ ושהוא בוחר להכיר את האמא שלו".

בעקבות פתיחת תיק האימוץ, השניים נפגשו: "אחרי זה הוא כל כך שמח והתרגשנו ביחד ואני שמחתי מאוד. כל כך התרגשתי, זה ילד שחיכיתי לו 18 שנה, וכשפגשנו הייתי נקייה כבר 17 שנה מסמים. היום אני עוסקת בחינוך לגיל הרך, ממש שיקמתי את עצמי. באמת אחרי שנפגשנו הילד הזה היה מאז כל עולמי".

בהמשך האם שיחזרה כיצד היא וזוג ההורים המאמץ יזמו מפגשים משותפים עם בנם. "במפגשים בינינו, התחלתי לראות את השנאה של האבא כלפי הילד", טענה. "ראיתי את ההצקות ואת כל ההתעללות של האבא. על כל דבר קטן שהילד היה עושה, הילד היה מקבל עונשים מהאבא. הבן שלי סיפר לי הכול, אמר שאני אהבת חייו וביקש שלא אספר דברים לאבא שלו. הוא היה אומר לי 'הוא נותן לי עונשים, הוא גם פעם אחת הרים עלי ידיים'. השתדלתי להעניק לו חום ואהבה ולהבין אותו".

עוד בוואלה!

הוארך מעצר האב החשוד ברצח בנו: "טענתו להגנה עצמית אינה עולה בקנה אחד עם החקירה"

לכתבה המלאה
זירת הרצח במכבים, האב שי בלום נעצר בחשד שירה למוות בבנו. יונתן שאול, פלאש 90, פלאש 90
"למה האבא הלך איתו לחורשה נסער? למה הוא לקח איתו נשק?", זירת הרצח/פלאש 90, יונתן שאול, פלאש 90

במהלך דיוני הארכת מעצרו של האב החשוד, עלתה הטענה מצד סנגורו של האב החשוד, עו"ד עופר ברטל, שהבן הצעיר סבל מתסמונת האלכוהול העוברית, תסמונת של בעיות נפשיות ופיזיות שמתפתחות אצל עובר בעקבות שתיית אלכוהול של האם בזמן ההיריון.

ואולם האם טוענת שהיא לא שתתה אלכוהול בזמן ההיריון עמו, אך גם לא הכחישה את הטענה שצרכה באותה העת סמים. "הילד היה עם אוטיזם בתפקוד מאוד גבוה, הסבירה. "הוא לא נולד עם מחלה של אלכוהול עוברי כמו שעלה, זה שקר. יש לי ילדה נוספת, אחותו, והבת בסדר גמור. עובדה שהוא היה בהוסטל פתוח, הוא עבד, יצא להסתובב, התנהל רגיל, הביא משכורת וחזר להוסטל. הוא ילד חכם מאוד. מצייר ציורים מדהימים, היה מבשל. ילד מנומס".

כעת לאחר האירוע הכואב, האם גורסת שהאב החשוד רצח במכוון את בנה ושוללת את גרסתו, לפיה פעל מתוך הגנה עצמית לאחר שהבן איים עליו בסכין. "לא האמנתי שאבא שלו יעשה לו דבר כזה", שיתפה האם בכאב. "הוא טבח לי את הילד, פשוט מאוד. לרוקן מחסנית שלמה ולנעוץ בו את הסכין? איך זה הגיוני? למה האבא הלך איתו לחורשה נסער? למה הוא לקח איתו נשק? למה לא ירית באוויר או ברגל? למה לא התקשרת למשטרה? למה לא עשית את כל הדברים האלה? הוא פשוט שנא את הילד ורצה להיפטר ממנו נקודה".

זירת הרצח במכבים, האב שי בלום נעצר בחשד שירה למוות בבנו. יונתן שאול, פלאש 90, פלאש 90
"לא הייתה היסטוריה של אלימות פיזית". זירת הרצח במכבים/פלאש 90, יונתן שאול, פלאש 90

האם אומרת שעולמה חרב בעקבות מות בנה: "הוא רצח לי את הנשמה, הלב שלי מדמם. אני לא יודעת איך אמשיך לחיות עכשיו. אני קמה ואין לי למה לקום, בעצם אין לי תוכן לחיים. יש לי שבוע הבא פגישות עם פסיכולוגים וכל מיני טיפולים כי נכנסתי לדיכאון מאוד עמוק. אני לא מתפקדת. נהרס לי הבית, הוא הרס לי את החיים, נקודה. זה ילד שחיכיתי לפגוש אותו 18 שנה".

כשבוע לפני האירוע, האב החשוד הגיש תלונה למשטרה בגין איומים מצד הבן על חייו. בנוסף, במהלך דיוני הארכת המעצר עלתה הטענה שלבן היה עבר של אירועי אלימות מינית. האם שוללת טענות אלה: "הייתה לו בעיות של מיניות, מה הקשר לסכין? אין לו צרכים?", היא שואלת ומוסיפה: "לילד לא הייתה היסטוריה של אלימות פיזית והוא בחיים לא עשה לי משהו. הוא לא קילל אותי ולא כלום. אין סיכוי. אין לו התקפי זעם אין לו כלום".

לפי גרסתו של האב החשוד, ההורים התכוונו לטוס בקרוב לשנת שבתון בחו"ל, והודיעו לבן שבמידה שיפסיק את שהותו בהוסטל, הם יאלצו לוותר על האפוטרופסות שלהם עליו. "מי מאיים בדבר כזה על ילד?" שואלת האם בכעס רב, "למה לא לקחת את הילד לשיחה, לשבת איתו, להסביר לו עם גורם מקצועי כמו עובדת סוציאלית או פסיכולוגית כשהם נוסעים לשנת שבתון? למה לא להגיד 'יש לי עבודה, אנחנו לא יכולים לקחת את האחריות עלייך אבל לא נפקיר אותך' למשל? למה לא בצורה של חום ואהבה? למה באיומים? מה זה, משטר טוטליטרי? האבא רצה להתאים את הילד אליו, אבל אתה לא יכול. אם יש לילד אוטיזם, אתה צריך להתאים את עצמך אליו, לא לרצוח אותו. במקום אבא מאמץ הוא הורג מאמץ".

בית משפט השלום בראשון לציון האריך אתמול (חמישי) את מעצרו של האב החשוד בשבעה ימים וחקירת האירוע הטראגי עוד נמשכת.

"המשפחה הלומת צער"

עו"ד עופר ברטל ממשרד ברטל כהן, עורך דינו של האב מסר בתגובה: "הוא אהב את בנו המאומץ אהבה עזה, השקיע בו את זמנו, מרצו ונשמתו ואף עזב מקום עבודה כדי לפנות לו זמן איתו. רעייתו ושלושת ילדיו האחרים אהבו אותו וראו בו אח לכל דבר ועניין. המשפחה כולה הלומת צער על אובדנו. המשפחה שותפה לצערה של האם על מותו של בנה ואת טענותיה אודות נעלה במקומות המתאימים לכך, כאשר הן מגובות במסמכים ובעדים מזמן אמיתי. לצערנו, בנה אובחן בגיל צעיר כמי שסבל מתסמונת האלכוהול העוברי. הדברים מוכחים במסמכים רפואיים ובאבחונים לאורך שנים הרבה. המשפחה טיפלה בו במסירות רבה וסייעה לו להתמודד עם תלונות בנושאים שונים שהופנו נגדו. כדי לשמור על כבודה ופרטיותה של האם - לא נגיב לשאר טענותיה בעת הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully