וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחוזי הפך את ההחלטה: החשוד בירי יישאר במעצר, אלישע ירד ישוחרר

עודכן לאחרונה: 9.8.2023 / 22:04

לאחר שהוגש ערר על החלטת בימ"ש השלום, קבע המחוזי כי יחיאל אינדור, המאושפז בבית החולים, יישאר במעצר. לגבי הדובר לשעבר של הח"כית מעוצמה יהודית - דחה המחוזי את הערר והוא ישוחרר למעצר בית. במהלך הדיון, שב"כ חשף ראיה חדשה שהתכוון שתישאר חסויה - תיעוד האירוע

בווידאו: רצח הפלסטיני בבורקה: הדובר לשעבר שחשוד במעורבות ברצח לא ישוחרר/חוננו

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים תמר בר אשר קבעה הערב (רביעי) כי אלישע ירד, אחד מהחשודים ברצח הצעיר הפלסטיני קוסאי מעטאן בבורקה בסוף השבוע - ישוחרר למעצר בית של שבוע. זו הפעם השלישית בתוך פחות מיממה בה קבע בית המשפט (שלום ומחוזי, ש"ה) לשחרר את ירד.

בתום הדיון, קבעה בר אשר: "אמנם יש מידע נוסף ששופך אור על אופן התנהלותו של ירד במהלך האירוע, אבל אין מדובר בראיות המשנות את התמונה מבחינת הוכחת העבירות בהן נחשד".

ערר המשטרה בעניין החשוד השני, יחיאל אינדור, התקבל ומעצרו הוארך עד בשלושה ימים, לאחריהם - ישוחרר למעצר בית.

מיד לאחר שהשופטת סיימה להקריא את החלטתה, נציגת שב"כ ביקשה עיכוב ביצוע לשחרורו של אלישע ירד, על מנת לשקול שוב את האפשרות להגיש בקשת רשות ערר לבית משפט העליון. השופטת בר אשר דחתה את בקשתה של נציגת שב"כ ואמרה: "גם לעצורים יש זכויות, וגם לחשודים בעבירות חמורות. אם המבקשת תרצה להגיש ערר המשיב יתייצב לדיון בעודו משוחרר. המצב שבו נאמר למשיב שהוא משוחרר והמבקשת אומרת שהיא תודיע עד שעה מסוימת שהיא תגיש ערר - הינו עינוי דין בלתי נסבל, אין הצדקה לכך".

אלישע ירד החשוד בירי בפלסטיני בבורקה 08 באוגוסט 2023. איתמר כרמון - חדשות כל העולם, אתר רשמי
אלישע ירד החשוד בירי בפלסטיני בבורקה 08 באוגוסט 2023/אתר רשמי, איתמר כרמון - חדשות כל העולם

בפתח הדיון, הציגו נציגי המשטרה ושב"כ ראיות חדשות המחזקות את החשד כלפי שני החשודים. עוד במהלך הדיון הסוער, נציגת שב"כ הציגה את תיעוד האירוע בו נורה הפלסטיני, ובתגובה - פרקליטי החשודים נטשו את האולם. קודם לכן, נציגת שב"כ הציגה לשופטת סרטון חסוי ממחשב נייד בלשכתה במעמד צד אחד.

תחילה, כשנציגי שב"כ והמשטרה ביקשו להציג את הראיות החדשות במעמד צד אחד, ללא נוכחות סנגורי החשודים - השופטת תמר בר אשר התנגדה ושאלה מדוע החומרים לא הוצגו בדיון הארכת מעצר שהתקיים כמה שעות קודם לכן - בבית משפט השלום בעיר. בתגובה, נציגי הפרקליטות אמרו כי הראיות הושגו בשעות האחרונות וחשפו כי מדובר בתיעוד חדש מהאירוע.

על כן, השופטת נעתרה לבקשת המדינה לנהל דיון במעמד צד אחד. בתגובה, עורכי הדין של החשודים, עדי קידר ונתי רום, עזבו את אולם הדיונים "במחאה על הפרת כללי הדיון". עוד במהלך הדיון, השופטת בר אשר מתחה ביקורת חריפה על נציגת שב"כ, שלטענתה לא הגיעה מוכנה לדיון, והעירה: "יש לי חדשות בשבילך, יש פה אנשים שיש להם זכויות".

עוד בוואלה!

לח"כים מהימין הוא אישר: בן גביר סירב שטיבי ייפגש עם הפלסטינים מבורקה

לכתבה המלאה
דיון בערר הפרקליטות כנגד החלטת בימ"ש המחוזי להורות על שחרורו ממעצר של אלישע ירד, בימ"ש עליון, 9 באוגוסט 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
ישוחרר למעצר בית, אלישע ירד/פלאש 90, יונתן זינדל

מוקדם יותר היום, בית משפט השלום בירושלים הורה לשחרר למעצר בית את אינדור וירד. עם זאת, המשטרה הוציאה עיכוב ביצוע על ההחלטה עד למחר, אז בית המשפט המחוזי ידון בסוגיה.

בהודעת הערר שהגישה המשטרה נכתב כי "בית משפט השלום לא נתן משקל מספק לעבירות החמורות אשר בתיק וכן המניע עצמו לעבירות אלו", וכי "בית המשפט הקל בחומרת קשירתו של אלישע ירד לאירוע ההמתה כעולה ממסמך של השב"כ ולא נתן משקל מספק לחשש משיבוש החקירה כאשר מונחת בפניו עשרות פעולות חקירה המצריכות את הישארותם של החשודים במעצר".

עוד טענו במשטרה כי "החקירה עדיין בתחילתה על אף הפעולות הרבות שבוצעו בה, והחשדות חייבות להיבדק לעומקן. ישנן פעולות רבות אשר נדרשות לביצוע ומצריכות את החזקת החשודים במעצר".

יחיאל אינדור, נפצע בתקרית עם פלסטינים, בורקה. ללא, אתר רשמי
יחיאל אינדור/אתר רשמי, ללא

השופט ציון סהראי הסביר את החלטתו על שחרורו של אינדור, שהוא החשוד המרכזי במקרה, ואמר: "החשוד מודה שעשה שימוש בנשק, וטוען שלא ירה לעבר הפלסטיני, אלא באוויר בלבד וזה נעשה רק אחרי שחש סכנה לחייו ולחיי אחרים. מהתשתית הראייתית לא התחזק החשד לגבי עבירת הרצח. החשד לגבי עבירות ההמתה לא נשלל כליל. לא אף לשלול טענת החשוד שפעל להגנה עצמית".

נציג המשטרה בדיון טען כי התקבלו ממצאים מהרשות הפלסטינית על נתיחת גופתו של קוסאי מעטאן בן ה-19. בנוסף, הוא הציג את הדוח המשטרתי ודוח שב"כ, והסביר כי יש פעולות חקירה נוספות שצריך לערוך טרם שחרורם של השניים. לדבריו, יש מידע שלא הוצג לבית המשפט, שהוביל לפעולות חקירה רבות.

במהלך התקרית נפצע אינדור ועדיין מאושפז בבית החולים. אתמול החליט בית המשפט המחוזי לשחרר למעצר בית את ירד, בנימוק כי אין די ראיות נגדו, אך המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע לשחרור, לבקשת הפרקליטות, על מנת לבחון את החומרים בתיק. בית המשפט העליון קיבל את הערעור, והחזיר את הדיון לבית משפט השלום.

קוסאי ג'מאל מעטאן בן 19 מבורקא, שעל פי דיווחים פלסטיניים נהרג מירי מתנחלים. 4 באוגוסט 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
קוסאי מעטאן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ירד בן ה-22, תושב ההתנחלות רמת מגרון, נעצר יחד עם אינדור, בחשד שנכנס חמוש יחד עם נוספים לכפר הסמוך לרמאללה. על פי החשד, אינדור היה זה שירה למוות בקוסאי מעטאן בן ה-19. אינדור, צעיר בשנות ה-20 לחייו המתגורר בעפרה, נפצע קשה בעימות ופונה לבית החולים שערי צדק בירושלים, שם הוא עדיין מאושפז. בתחילת השבוע הוא מסר את גרסתו לאחר שחל שיפור במצבו וטען כי פעל מתוך הגנה עצמית.

מוקדם יותר השבוע עצרו כוחות הביטחון בכפר בורקה חמישה פלסטינים החשודים במעורבות בתקרית. החשודים, אב וארבעה בניו, שככל הנראה היו מעורבים בעימותים, נלקחו לחקירת המשטרה. מדובר בפלסטינים הראשונים שנחקרים כחלק מהאירוע. לטענתם, אב המשפחה נורה אף הוא בתקרית. המשטרה מייחסת להם עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות וחבלה חמורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully