וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 פלסטינים נעצרו בחשד למעורבות בתקרית שבה נורה למוות הצעיר הפלסטיני

עודכן לאחרונה: 7.8.2023 / 13:12

החשודים, אב וארבעה בניו, נעצרו על ידי כוחות כוחות הביטחון, והועברו לחקירה. המשטרה מייחסת להם עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות וחבלה חמורה. שני היהודים החשודים ברצח הפלסטיני עדיין נמצאים במעצר, אחד מהם עוד מאושפז בבית החולים

תיאור: ניסיון לינץ' ברמאללה - צעירים ישראליים הותקפו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

כוחות הביטחון עצרו הלילה (שני) בכפר בורקה חמישה פלסטינים החשודים במעורבות בתקרית שאירעה בסוף השבוע באזור, שבה נורה למוות פלסטיני בן 19 קוסאי ג'מאל, וישראלי נפצע קשה. החשודים, אב וארבעה בניו, שככל הנראה היו מעורבים בעימותים, נלקחו לחקירת המשטרה. מדובר בפלסטינים הראשונים שנחקרים כחלק מהאירוע. לטענתם, אב המשפחה נורה אף הוא בתקרית. המשטרה מייחסת להם עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות וחבלה חמורה.

בד בבד, שני הישראלים החשודים ברצח הצעיר הפלסטיני עדיין במעצר, אחד מהם עוד מאושפז בבית החולים. החשוד השני הוא פעיל הימין אלישע ירד, ששימש עד לפני כחודשיים כדוברה של חבר הכנסת לימור סון הר מלך מסיעת עוצמה יהודית.

ירד בן ה-22, תושב ההתנחלות רמת מגרון, נעצר יחד עם מתנחל נוסף בחשד שנכנס חמוש יחד עם נוספים, לכפר הסמוך לרמאללה. בעימותים שהתפתחו, העצור השני, יחיאל צבי אינדור, ירה למוות, על פי החשד, הצעיר הפלסטיני. אינדור עצמו נפצע קשה בתקרית והוא סבל מחבלה חמורה בראשו.

קוסאי ג'מאל מעטאן בן 19 מבורקא, שעל פי דיווחים פלסטיניים נהרג מירי מתנחלים. 4 באוגוסט 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
קוסאי ג'מאל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

על פי החשד, החיכוך בין המתנחלים והפלסטינים החל בעקבות ריב על שטח מרעה. כוחות צה''ל, שלא נכחו בזירת האירוע בזמן אמת, הגיעו לזירה באיחור, פינו את הפצועים, ועדכנו את המשטרה על המתרחש. מתחקיר ראשוני עלה כי כשהריב על השטח התלהט, החל במקום עימות מילולי שהמשיך ליידוי אבנים של שני הצדדים, ירי זיקוקים מצד הפלסטינים, וירי של המתנחלים לעבר הפלסטינים. רכב פלסטיני נמצא שרוף בזירה, כמה אזרחים ישראלים נפצעו מזריקות האבנים.

אתמול ביקרו חברי הכנסת צבי סוכות וטלי גוטליב את אינדור, על אף שהוא חשוד ברצח וחקירתו טרם החלה בשל פציעתו. הביקורים של חברי הכנסת נחשבים לחריגים, שכן, ביקור של עצור, לרבות אדם החשוד ברצח - אסורים על פי הוראת משטרה, לאור החשש מאפשרות של שיבוש חקירה. לאחר מכן פנתה היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד שגית אפיק, לייעוץ המשפטי של המשרד לביטחון לאומי בבקשה לבחון איך ועל סמך מה ניתן האישור לחברי הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully