וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמוג כהן על הרג הפלסטיני בבורקה: "אם הייתי בשטח - גם אני הייתי יורה"

עודכן לאחרונה: 9.8.2023 / 18:40

חבר הכנסת מעוצמה יהודית התייחס לתקרית הירי שאירעה ביום שישי בסמוך לכפר בורקה, בה נהרג הצעיר הפלסטיני קוסאי מעטאן - וטען כי היה פועל באותה דרך לאחר שראה את הפציעה של יחיאל אינדור: "אני לא רוצה שאף אזרח יפגוש את עצמו במעצר בגלל שלא מצליחים להשיג ראיות"

בווידאו: רצח הפלסטיני בבורקה: הדובר לשעבר שחשוד במעורבות ברצח לא ישוחרר/חוננו

חבר הכנסת אלמוג כהן (עוצמה יהודית) התראיין היום (רביעי) לתוכנית "חמש בערב" עם אריה אלדד ואיתן כבל ב-103FM, שם התייחס לתקרית הירי שאירעה ביום שישי האחרון בסמוך לכפר בורקה, בה נהרג הצעיר הפלסטיני קוסאי מעטאן - במסגרת עימות שפרץ במקום בין יהודים לפלסטינים.

"אני לא רוצה שאף אזרח יפגוש את עצמו במעצר בגלל שלא מצליחים להשיג ראיות. אם אני הייתי בשטח, בוודאי שגם אני הייתי יורה", אמר כהן, והוסיף: "אין פה שאלה בכלל. ראיתי את הפציעה של אותו בחור, פציעה כזו, חתך כזה עד הגולגולת עם נזקים למוח".

במהלך השיחה, כהן הגיב גם לגל העזיבות במשטרה. לדבריו, "המגמה כרגע להחזיר את אלו שעזבו, ולהחזיר את הוותיקים. הלם החבר'ה שמשתחררים ומחפשים את עצמם, אנחנו אומרים להם 'בואו למשפחה חמה ואוהבת'".

מוקדם יותר היום, בית משפט השלום בירושלים שחרר למעצר בית את יחיאל אינדור ואלישע ירד, החשודים במעורבות ברצח הצעיר הפלסטיני בבורקה בסוף השבוע. עם זאת, המשטרה הוציאה עיכוב ביצוע על ההחלטה עד למחר, אז בית המשפט המחוזי ידון בסוגיה.

השופט ציון סהראי הסביר את החלטתו על שחרורו של אינדור, שהוא החשוד המרכזי במקרה, ואמר: "החשוד מודה שעשה שימוש בנשק, וטוען שלא ירה לעבר הפלסטיני, אלא באוויר בלבד וזה נעשה רק אחרי שחש סכנה לחייו ולחיי אחרים. מהתשתית הראייתית לא התחזק החשד לגבי עבירת הרצח. החשד לגבי עבירות ההמתה לא נשלל כליל. לא אף לשלול טענת החשוד שפעל להגנה עצמית".

ירד בן ה-22, תושב ההתנחלות רמת מגרון, נעצר יחד עם אינדור, בחשד שנכנס חמוש יחד עם נוספים לכפר הסמוך לרמאללה. על פי החשד, אינדור היה זה שירה למוות בקוסאי מעטאן בן ה-19. אינדור, צעיר בשנות ה-20 לחייו המתגורר בעפרה, נפצע קשה בעימות ופונה לבית החולים שערי צדק בירושלים, שם הוא עדיין מאושפז.

עוד בוואלה!

בית המשפט הורה לשחרר למעצר בית את החשודים ברצח הצעיר הפלסטיני בבורקה

לכתבה המלאה
סנ"צ יאיר חנונה מגיע לחקירה במשרדי מח"ש ת"א, 2 באוגוסט 2023. אבשלום ששוני, פלאש 90
שוטרי יס"מ תל אביב, תמונת ארכיון/פלאש 90, אבשלום ששוני

באשר לגל העזיבות במשטרה, לפי בקשת חופש המידע שהוגשה למשטרה על ידי וואלה!, בין החודשים ינואר עד יולי 2023 עולה כי התפטרו 598 שוטרים, מתוכם 514 אנשי קבע. מנתונים אלו, ובהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה, עולה כי מסתמנת ירידה של 15% בהתפטרות בקרב משרתי הקבע במשטרה - 607 מתפטרים בתקופה המקבילה בשנה שעברה מול 514 השנה.

עוד עולה מהנתונים כי מתחילת השנה, לצד 514 אנשי הקבע שהתפטרו, 109 שוטרים פוטרו ועוד 420 פרשו. לשם ההשוואה, בכל שנת 2022 התפטרו 1,050 שוטרים, 750 שוטרים נוספים פרשו ועוד 141 פוטרו. במהלך שנת 2021 התפטרו כ-631 שוטרים, ובשנת 2020 התפטרו 321 שוטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully