וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיקלי מצטרף להתנגדות לסמוטריץ': "אין הצדקה להקפאת תקציב הרשויות הערביות"

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 21:06

גוברת הביקורת בממשלה נגד החלטות שר האוצר להקפיא כ200 מיליון שקלים מתקציבי הרשויות המקומיות. השר לשוויון חברתי הצטרף לשר הפנים משה ארבל וקרא לסמוטריץ לפעול להעברת התקציבים. גנץ קרא לנתניהו להתערב "ולא לחנוק את הרשויות הערביות המדממות"

שר האוצר הגיע לדיון וועדת הכספים - מהומה פרצה במקום/דוברות הכנסת

השר לתפוצות ושיוויון חברתי ממפלגת הליכוד, עמיחי שיקלי, שיגר היום (שלישי) מכתב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ובו ביקר את החלטתו להקפיא את תקצוב הרשויות המקומיות הערביות וקרא לו לבטל את החלטתו תוך שיפור הפיקוח והביקורת על אופן מימושם בפועל. אתמול, התייחס סמוטריץ' למהלך ואמר כי "התקציבים הללו עוברים פעמים רבות לארגוני פשע וטרור שהשתלטו על המכרזים והתקציבים ברבות מהרשויות הערביות".

"כשר האמון על הרשות לפיתוח כלכלי בחברה הערבית ויישום תכניות הממשלה במגזר אני רואה חובה להתייחס להחלטתך לעצור את העברת תקציבי האיזון לרשויות ערביות", כתב שיקלי. "אכן, ישנה בעיה חמורה מאין כמותה של השתלטות גורמי פשיעה על המכרזים בחלק מהרשויות הערביות. יחד עם זאת, אין הצדקה ואין היגיון בשלילת מענקי איזון שהרשויות נשענו עליהם בתכנון תקציבן השנתי, מענקים ששלילתם תגרור כניסה לגירעונות ועצירת שירותים בסיסיים לתושבים. עמדתי כשר לשוויון חברתי היא שיש לפעול להעברת התקציבים לרשויות".

שיקלי כאמור הציע במכתבו לסמוטריץ' הצעות ייעול לשיפור הביקורת על המכרזים, כמו הקמת מאגר קבלנים מאושרים לעבודה בתחום הרשויות המקומיות עם חוות דעת משטרתית באופן פרטני לכל קבלן ושינוי שיטת התשלום לקבלנים.

בצלאל סמוטריץ',  ליל העברת תקציב המדינה. 22 במאי 2023. לשכת העיתונות הממשלתית
בצלאל סמוטריץ', ליל העברת תקציב המדינה. 22 במאי 2023/לשכת העיתונות הממשלתית

הביקורת של השר שיקלי על הקיצוץ בתקציבים לרשויות הערביות מצטרפת להתנגדותו של שר הפנים משה ארבל (שס). גם שרת המודיעין גילה גמליאל מתחה אתמול ביקורת על החלטת שר האוצר להקפיא 200 מיליון שקלים שמיועדים למכינות קדם אקדמיות במזרח ירושלים.

בתוך כך, גם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, ביקר את ההחלטה ואמר: "הטיפול בפשיעה בחברה הערבית, ששוברת שיאים עם למעלה מ-140 נרצחים מתחילת השנה, הוא אינטרס של החברה הישראלית כולה ולא רק של הציבור הערבי. זה לא מסתכם רק באכיפה משטרתית, אלא מצריך השקעה נרחבת ורצינית בכלל התחומים: בחינוך, בתשתיות ברווחה ועוד".

לדבריו של גנץ, "ההחלטה בעלת הניחוח הגזעני של שר האוצר סמוטריץ' למנוע העברת 200 מיליון ש"ח שכבר הובטחו לרשויות הערביות היא פגיעה לא רק בהן, אלא בחברה הישראלית כולה. אני קורא לנתניהו לפעול בנחישות כדי למנוע את העוול הזה ולא לאפשר לחנוק את הרשויות הערביות המדממות ממילא".

עוד בוואלה!

מתחת לאף של גלנט: המדיניות המפלה של סמוטריץ' ביהודה ושומרון מחלישה את צה"ל

לכתבה המלאה
שר הבריאות משה ארבל. ראובן קסטרו
שר הבריאות משה ארבל/ראובן קסטרו

שר האוצר בצלאל סמטוריץ' התייחס אתמול לראשונה להחלטה השנויה במחלוקת: "מדובר בכסף קואליציוני פוליטי שניתן בדרישת רע"ם ומנסור עבאס בממשלה הקודמת ואין לו שום הצדקה מקצועית", כתב סמוטריץ' במכתב לשר הבריאות משה ארבל שביקש לחכות עם ההקפאה.

מאות המיליונים אותם הקפיא סמוטריץ' הם חלק מ-2.5 מיליארד השקלים שנועדו לתוכנית חומש במזרח ירושלים. "הרשויות הערביות מקבלות את מענק האיזון שנועד לסייע לרשויות חלשות בדיוק כמו כל רשות אחרת במדינת ישראל ועל בסיס קריטריונים שוויוניים. אין ולא הייתה שום הצדקה בעולם להעדיף עוד יותר את הרשויות הערביות ולתת רק להן מענק מיוחד שהרשויות החלשות במגזר היהודי לא מקבלות", טען שר האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully