וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הפסקת הפרסום בערוץ 14: הוצמדה אבטחה לעופרה שטראוס

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 19:33

החברה הפסיקה את יחסיה העסקיים עם הערוץ לאחר התבטאות הפאנליסט ארי שמאי בעד שחרור יגאל עמיר. תומכי ימין רבים הכריזו על חרם על חברת המזון, שקיבל תמיכה גם של עשרות רבנים מהציונות הדתית. שטראוס: "לא מתייחסים לנושאי הביטחון בחברה"

מחאה נגד ערוץ 14/"אחים לנשק"

בימים האחרונים הוצמדה האבטחה סביב יו"ר קבוצת שטראוס, עופרה שטראוס, כך, נודע היום (שלישי) לוואלה. זאת, כשמונה ימים לאחר הודעת הקבוצה להפסיק ולפרסם את מוצריה בערוץ 14. מהחברה נמסר: "אנחנו לא מתייחסים לנושאי הביטחון בחברה ואין לאשר בכך לאשר או להכחיש". ככל הנראה, נכון לשעה זו לא הוגשה תלונה במשטרה מטעם שטראוס.

בשבוע שעבר, חברת שטראוס הודיעה שתפסיק לפרסם בערוץ 14 בעקבות קריאתו של ארי שמאי לשחרר את יגאל עמיר בפאנל תוכנית "הפטריוטים" בערוץ. במכתב שנשלח לערוץ מטעם החברה הודיע סמנכ"ל השיווק של החברה כי עד שהערוץ לא יעמוד באמנת ספקי המדיה של החברה, הם ישעו את הפרסום בו.

שטראוס היא אחד המפרסמים הגדולים בענף המזון שתקציבה השנתי נאמד בעשרות מיליוני שקלים, ואליה הצטרפו חברות נוספו שהודיעו כי יפסיקו את פרסומן בערוץ. זו לא הפעם הראשונה בה מקפיאה שטראוס פרסום בערוצים מסחריים מטעמים ערכיים. לאחר שנגד מתמודד האח הגדול אלימלך קשתי הוגש כתב אישום בגין תקיפת מאבטח - נקטה החברה בצעד דומה.

תומכי ימין רבים הכריזו על חרם על חברת המזון, שקיבל תמיכה גם של עשרות רבנים מהציונות הדתית. ברשתות החברתיות תקפו וגידפו באופן אישי את עופרה שטראוס. מגיש "הפטריוטים" ינון מגל אף השווה אותה למנהיגים כמו טאיפ ארדואן וולדימיר פוטין.

עופרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס בתדרוך עיתונאים, 28 באפריל 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
עופרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס בתדרוך עיתונאים, 28 באפריל 2022/פלאש 90, אבשלום ששוני
ארי שמאי. ערוץ 14, צילום מסך
ארי שמאי/צילום מסך, ערוץ 14

בערוץ ניסו לבלום את החרם גם באופן ישיר באמצעות מכתב להנהלת שטראוס בו נטענה טענה אחרת - "לאפליה בררנית והתנהלות לא חוקית", תוך הישענות על היות שטראוס הינה חברה ציבורית במסגרתה "למנהלי החברה והדירקטורים אסור ליישם את עמדתם הפוליטית האישית תוך שימוש במשאבי החברה".

בערוץ הזכירו גם את "ניגוד העניינים" לכאורה בהיות שטראוס מחזיקה מניות מיעוט (5.5%) ברשת 13 - מתחרה ישירה של ערוץ 14. טיעון דומה נשמע מאחורי הקלעים בערוץ ביתר שאת גם בנוגע לקשת 12, המוחזקת עלי ידי משפחת ורטהיים השולטת גם בקוקה קולה ובבנק מזרחי טפחות. במקרה זה, כבר לא מדובר במניות מיעוט אלא בשליטה מלאה.

בתגובה, מנכ"ל שטראוס שי באב"ד תוקף במכתב פתוח את הערוץ, והסביר שההחלטה לנתק את היחסים הגיעה בעקבות היחס "האלים והפוגעני כלפי אוכלוסיות ומגזרים שונים בחברה הישראלית", ברקע השיח הציבורי סביב המהפכה המשפטית.

מתוך טוויטר: אמירות נגד עופרה שטראוס. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מתוך טוויטר: אמירות נגד עופרה שטראוס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לדבריו, "צופי ערוץ 14, ככלל הציבור בישראל, הם לקוחות נאמנים של שטראוס ואנו שמחים להעניק להם שירות ומוצרים איכותיים, כשהחלטתנו מכוונת אך ורק כנגד השיח הפוגעני. הניסיון לייצר מצג שווא שהחלטת שטראוס להקפיא את הפרסום בערוץ 14 משמעה חרם כלפי ציבור מסוים - אינו אמת!".

בפתח מכתבו האישי ציין באב"ד כי "כמי שגדל והתחנך בציונות הדתית - בני עקיבא, מדרשית נעם וישיבת הר עציון - ועל ערכיה, השיח המתלהם כואב לי מאוד". הוא הוסיף כי למרות החלטת הערוץ לפעול בדרך בה בחר, כלומר לתמוך בחרם צרכנים נגד שטראוס, החברה עצמה מעולם לא עשתה זאת ולא תעשה זאת. "חברת שטראוס דוגלת בשיח מכיל ומכבד, לא לוקחת וגם לא תיקח חלק בשיח הפוגעני, למרות הקריאות המסיתות לחרם כלפי החברה באופן מתמשך", כתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully