וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באישור המשטרה: עשרות מפגינים נכנסו למושב נווה אטי"ב - בו נופשים הזוג נתניהו

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 19:30

לאחר שהגישו עתירה לבג"ץ בדרישה לאפשר להם להיכנס ולהפגין בתוך המושב, ובטרם התקבל הכרעה בנושא - המשטרה אפשרה למפגינים להיכנס. בשעה זו הם צועדים בשבילי המושב וצועקים: "הממשלה עבריינית"

בוידאו: באישור המשטרה הפגנה בנווה אטיב, שם הזוג נתניהו נמצא בנופש/אתר רשמי

המשטרה אפשרה לפני זמן קצר (שלישי) לעשרות מפגינים נגד המהפכה המשפטית להיכנס בשערי המושב נווה אטי"ב שברמת הגולן - שבו נופשים ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה. המפגינים שצועדים בשבילי המושב צעקו בין היתר "הממשלה עבריינית" ו-"אנחנו לא מפחדים". המשטרה אסרה אתמול על המוחים להפגין בתוך המושב והבוקר אף הוגשה מצדם עתירה לבג"ץ בנושא. למרות שב"ץ טרם הכריע, המשטרה אפשרה את כניסת המפגינים.

עשרות המוחים, שהגיעו אתמול למקום, הקימו במהלך הלילה מחנה אוהלים בשולי המושב ושהו בו. בשעות הבוקר, טענו המפגינים כי המשטרה מונעת ממוחים נוספים להצטרף אליהם וגם לספק להם מזון, שתייה ורשתות צל. לדבריהם, קיימת אפשרות שיפנו אותם מהמקום. הבוקר טענו המפגינים כי בימים האחרונים הושג סיכום בין נציגיהם לבין הנהגת היישוב על מיקום ההפגנה, אלא שהמשטרה הקימה מחסומים במרחק קילומטר וחצי מהכניסות ליישוב, ואינה מאפשרת כניסה עם כלי רכב או רגלית.

באישור המשטרה: הפגנה בנווה אטי"ב, שם הזוג נתניהו נמצא בנופש. 8 באוגוסט 2023. אמיר שושני, אתר רשמי
באישור המשטרה: הפגנה בנווה אטי"ב, שם הזוג נתניהו נמצא בנופש. 8 באוגוסט 2023/אתר רשמי, אמיר שושני
באישור המשטרה: הפגנה בנווה אטי"ב, שם הזוג נתניהו נמצא בנופש. 8 באוגוסט 2023. אמיר שושני, אתר רשמי
באישור המשטרה: הפגנה בנווה אטי"ב, שם הזוג נתניהו נמצא בנופש. 8 באוגוסט 2023/אתר רשמי, אמיר שושני

עורך הדין גונן בן יצחק מסר עם הגשת העתירה הבוקר כי "הפסיקה בעניין חופש ההפגנה לא מאפשרת למשטרה לסגור מקום באופן טוטאלי ולמנוע מאזרחים את חופש התנועה ומימוש זכות המחאה. אנחנו רואים לנגד עינינו אירוע השמור למשטרים דיקטטורים אפלים. השליט ורעייתו יוצאים לנופש באתר שהופך למקום סגור ומסוגר ורק חסר שתגיע להקת פרחי ירושלים להריע לבני הזוג על מנת שלא ישמעו מה חושב עליהם העם".

לדבריו של עו"ד בן יצחק, "תפקיד המשטרה הוא לאזן בין צרכי הביטחון, צרכי היישוב לזכות הבסיסית למחאה במדינה דמוקרטית אך נראה שבמסגרת המירוץ למפכ"לות, הפכו הניצבים למשרתי הדיקטטורה שבדרך. בית המשפט חייב להתערב בהקדם, לעצור את הטירוף ולהורות למשטרה לאפשר את המחאה ביישוב גם אם זה אומר שמר וגברת נתניהו ישמעו מה יש לציבור לומר להם".

אמש, הגיעו בני הזוג נתניהו לחופשה במלון "פנדה" שבמושב. כדי "להטעות" את המפגינים, נתניהו הגיע מהכניסה המזרחית למושב, מכיוון מג'דל שמס. מסוק ליווה את שיירת רה"מ מהאוויר. לקראת בואם של בני הזוג למושב, המשטרה נפרסה בכוחות גדולים באזור ואף פרסה בכבישים המובילים למושב מחסומים, שנועדו למנוע את הגעת המפגינים למושב. גם בכניסה למושב עצמו נפרס מחסום, ורק אלו המתגוררים או נופשים במושב - רשאים לעבור אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully