וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפגינים עתרו לבג"ץ: אפשרו לנו להפגין במושב שבו נופשים בני הזוג נתניהו

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 13:00

עשרות בני אדם עשו את הלילה באוהלים בכניסה לנווה אטי"ב שברמת הגולן. לטענתם, המשטרה מונעת ממוחים נוספים שהגיעו בבוקר להצטרף אליהם ולספק להם מזון, מים ורשתות צל. "כמות האבטחה לא פרופורציונלית", אמרה לוואלה! אחת המפגינות, ואחר הוסיף: "היישוב כולו סגור"

בווידאו: המפגינים שישנו במושב שבו נתניהו נופש: "רק רוצים למחות"/מחאת הצפון

עשרות בני אדם המפגינים נגד המהפכה המשפטית ישנו הלילה (שלישי) בשולי המושב נווה אטי"ב שברמת הגולן, שבו נופשים ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה. הנוכחים הקימו מחנה אוהלים ושהו בו. במקביל, הוגשה הבוקר עתירה לבג"ץ בדרישה לאפשר להם להפגין במושב.

בשעות הבוקר, טענו המפגינים כי המשטרה מונעת ממוחים נוספים להצטרף אליהם וגם לספק להם מזון, שתייה ורשתות צל. לדבריהם, קיימת אפשרות שיפנו אותם מהמקום. לטענת המפגינים, בימים האחרונים הושג סיכום בין נציגיהם לבין הנהגת היישוב על מיקום ההפגנה, אלא שהמשטרה הקימה מחסומים במרחק קילומטר וחצי מהכניסות ליישוב, ואינה מאפשרת כניסה עם כלי רכב או רגלית.

עורך הדין גונן בן יצחק מסר עם הגשת העתירה כי "הפסיקה בעניין חופש ההפגנה לא מאפשרת למשטרה לסגור מקום באופן טוטאלי ולמנוע מאזרחים את חופש התנועה ומימוש זכות המחאה. אנחנו רואים לנגד עינינו אירוע השמור למשטרים דיקטטורים אפלים. השליט ורעייתו יוצאים לנופש באתר שהופך למקום סגור ומסוגר ורק חסר שתגיע להקת פרחי ירושלים להריע לבני הזוג על מנת שלא ישמעו מה חושב עליהם העם. תפקיד המשטרה הוא לאזן בין צרכי הביטחון, צרכי היישוב לזכות הבסיסית למחאה במדינה דמוקרטית אך נראה שבמסגרת המירוץ למפכ"לות, הפכו הניצבים למשרתי הדיקטטורה שבדרך. בית המשפט חייב להתערב בהקדם, לעצור את הטירוף ולהורות למשטרה לאפשר את המחאה ביישוב גם אם זה אומר שמר וגברת נתניהו ישמעו מה יש לציבור לומר להם".

המפגינים שישנו במושב נווה אטי"ב בו נתניהו נופש: "רק רוצים למחות" 08 באוגוסט 2023. ללא, אתר רשמי
מתחם האוהלים בכניסה לנווה אטיב/אתר רשמי, ללא

"כרגע לא מאפשרים לנו לעלות ולהצטרף למחנה שליד המושב. אנחנו מחכים לראות מה יהיה בהמשך", אמרה לוואלה מירית הגלבוע (סופר). "התחושה שלי קשה במובן הזה שלא אפשרו לנו לקיים הפגנה מסודרת וחוקית. כמות כוחות אבטחה לא פרופורציונלית ביחס למספר המפגינים. זה מרגיש כמו החמרה ביחס אלינו וזו חוויה קשה. לא רצינו לעבור על החוק, רצינו למחות. אנשים הגיעו מרחבי הארץ כדי להביע את מחאתם באופן חוקי ומנעו את זה מהם".

משה רדמן, ממובילי המחאה, ממצא מאמש בנווה אטי"ב: "היישוב כולו סגור, אין יוצא ואין נכנס. נמנעת מהמפגינים הזכות למחות וחופש התנועה. אלו מראות והתנהלות הלקוחים ממשטרים אפלים. הרודן ואשתו רוצים לנפוש בשקט ואזור שלם במדינה נסגר הרמטית תוך רמיסת זכויות יסוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מפגינים נגד המהפכה המשפטית מגיעים למחות מול בית המלון שבו מתארחים ראש הממשלה, בנימין נתניהו ורעייתו שרה. נווה אטיב. 7 באוגוסט 2023. אלי אשכנזי
מפגינים שהצליחו להגיע רגלית ליישוב דרך השדות ונעצרו בשער, אתמול/אלי אשכנזי

אמש, הגיעו בני הזוג נתניהו לחופשה במלון "פנדה" שבמושב. במקביל, מאות מפגינים התכנסו מחוץ לשערי המושב, ואחדים מהם אף הצליחו להיכנס לתוכו. כדי "להטעות" את המפגינים, נתניהו הגיע מהכניסה המזרחית למושב, מכיוון מג'דל שמס. מסוק ליווה את שיירת רה"מ מהאוויר.

לקראת בואם של בני הזוג למושב, המשטרה נפרסה בכוחות גדולים באזור ואף פרסה בכבישים המובילים למושב מחסומים, שנועדו למנוע את הגעת המפגינים למושב. גם בכניסה למושב עצמו נפרס מחסום, ורק אלו המתגוררים או נופשים במושב - רשאים לעבור אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully