וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עברו את המחסומים: עשרות מוחים מתכנסים במושב בו צפויים לנפוש בני הזוג נתניהו

עודכן לאחרונה: 7.8.2023 / 20:17

לקראת בואם של בני הזוג, המשטרה פרסה כמה מחסומים באזור, ואסרה על מפגינים שנשאו דגל ישראל לחצות את המחסום בנבי חזורי - והם נאלצו לצעוד לכיוון המושב דרך השטח. מטיילים שלא זוהו כמפגינים הורשו להמשיך בנסיעה כרגיל

כוחות המשטרה מונעים ממפגינים נגד המהפכה המשפטית למחות נגד המהפכה המשפטית בנווה אטיב/אלי אשכנזי

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הערב (שני) יחד עם רעייתו שרה, לחופשה במלון "פנדה" שבמושב נוה אטי"ב ברמת הגולן. במקביל, מאות מפגינים התכנסו מחוץ לשערי המושב, ואחדים מהם אף הצליחו להיכנס לתוכו. כדי "להטעות" את המפגינים, נתניהו הגיע מהכניסה המזרחית למושב, מכיוון מג'דל שמס. מסוק ליווה את שיירת רה"מ מהאוויר.

לקראת בואם של בני הזוג למושב, המשטרה נפרסה בכוחות גדולים באזור ואף פרסה בכבישים המובילים למושב מחסומים, שנועדו למנוע את הגעת המפגינים למושב. גם בכניסה למושב עצמו נפרס מחסום, ורק אלו המתגוררים או נופשים במושב - רשאים לעבור אותו.

מפגינים נגד המהפכה המשפטית מגיעים למחות מול בית המלון שבו מתארחים ראש הממשלה, בנימין נתניהו ורעייתו שרה. נווה אטיב. 7 באוגוסט 2023. אלי אשכנזי
כמה מפגינים בכניסה הראשית למושב/אלי אשכנזי

בתוך כך, מפגינים שנשאו דגל ישראל והגיעו למחסום שהציבה המשטרה בנבי חזורי - אנדרטת אגוז, נאסרו על ידי המשטרה לצעוד בשולי הכביש לכיוון המושב, והם נאלצו לצעוד דרך השטח. מדובר במסלול של כ-3 קילומטרים בעלייה וטרסות. לצד זאת, מטיילים שלא זוהו על ידי המשטרה כאנשי מחאה הורשו להמשיך בנסיעה ולעבור את המחסום.

מאוחר יותר, כשהמפגינים הגיעו לשער המושב, המשטרה אסרה עליהם להיכנס. גם מפגינים שהגיעו בתחבורה ציבורית - הורדו ולא הותרו להיכנס ליישוב. אלו שניסו להיכנס למושב מכיוון מזרח, היכן שראש הממשלה נכנס למושב - הורו על ידי המשטרה לשוב על עקבותיהם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מפגינים נגד המהפכה המשפטית מגיעים למחות מול בית המלון שבו מתארחים ראש הממשלה, בנימין נתניהו ורעייתו שרה. נווה אטיב. 7 באוגוסט 2023. אלי אשכנזי
מפגינים שנשאו דגל ישראל לא הותרו לעבור את המחסום/אלי אשכנזי

תת-אלוף במיל' דוד אגמון, לשעבר מפקד יחידת אגוז ומי שכיהן כראש הלשכה של נתניהו בין השנים 1997-1996, הגיע להפגנה מביתו שבמרכז. "לא חושש לצעוד ברגל לנוה אטי"ב", אמר בשיחה עם וואלה!, "יש לי רגש למקום הזה (נוה אטי"ב והאנדרטה שבה קבורים הלוחמים של יחידת אגוז, א"א), ורגש הפוך למי שמגיע לפה".

"אני בא להגן על מדינת ישראל הדמוקרטית כפי שעשיתי ב-57 השנים האחרונות. רק לפני ארבעה חודשים קיבלתי פטור ממילואים. עכשיו אתנדב כשיבקשו. שבעה לוחמים שלי באגוז נהרגו. המקום הזה יקר לי מאוד", הוסיף .

אגמון סיפר על תקופתו כראש הלשכה של נתניהו, וציין כי כבר לאחר ארבעה חודשים בתפקיד "הבנתי עם מי יש לי עסק. ביבי היום הוא אותו ביבי". עוד אמר אגמון: "אני מאוד מודאג לעתיד המדינה, יש פילוג נוראי שמחריף, פערים חברתיים, דתיים, כלכליים".

תא"ל דוד אגמון,היה מפקד אגוז (ומפקד יק"ל ורל"ש של בנימין נתניהו בממשלתו הראשונה) שאנשיה הקימו את נוה אטי"ב.  7 באוגוסט 2023. אלי אשכנזי
"ביבי היום הוא אותו ביבי". תת-אלוף במיל' אגמון/אלי אשכנזי

"אנחנו די נצורים", אמר מוקדם יותר היום בשיחה עם וואלה! אחד מתושבי נוה אטי"ב. מעגלי האבטחה המוצבים סביב ראש ממשלה ישפיעו על התנהלות התושבים. "אנחנו מקווים שנוכל להכיל את האירוע", אמר תושב המקום.

בעלי צימרים וחדרי אירוח בנוה אטי"ב עדכנו את האורחים על הצפוי עם בואם של ראש הממשלה ואשתו, על האבטחה הכבדה ועל הבדיקות הצפויות בשערים - פרטים שללא ספק ישפיעו עליהם. בנוסף, צפויים עומסי תנועה גדולים באזור, משום שכביש ראשי (989) עובר בתוך המושב, ומשתמשים בו בין היתר תושבי מג'דל שמס שחוזרים מהעבודה בצהריים ומטיילים רבים שפוקדים את האזור בתקופה זו.

מלון פנדה נווה אטי"ב. אלכס גיינר, אתר רשמי
המלון שבו יתארחו הזוג נתניהו/אתר רשמי, אלכס גיינר

מעבר למעגלי האבטחה ההדוקים במילא שמקיפים את ראש הממשלה, לביקור הזה גם מתלווה ההכנות למחאה מתנגדי המהפכה המשפטית. פעילי המחאה מתכוננים להקים מחנה אוהלים סמוך למושב והוא ייקרא "מחנה הדמוקרטיה".

כרגיל, בהפגנות של המחאה יישמעו נאומים ורבים יצפרו וירעישו. "תושבי נוה אטי"ב בטוח ישמעו את קולות המחאה ומעבר לאבטחה הכבדה שתשפיע עלינו, נשמע גם את ההפגנה, אבל אנחנו לא לוקחים צד ונכיל את האירוע הזה", אמרו במושב.

במכתב שהוציא מנהל הקהילה של נוה אטי"ב לתושבים הוא כתב כי צפויים מאות, ואף אלפי מפגינים בתוך המושב. אולם, נראה כי סגירת השערים כבר הבוקר תמנע את כניסת ההמונים. הוא פנה לתושבים לגלות סבלנות ולא להיגרר לעימותים עם המפגינים או עם כוחות הביטחון. במושב הביעו אכזבה שלצד המטרד הצפוי להם, הם לא יהנו כלל מפירות הביקור, משום שהמלון לא נמצא בבעלותם של חברי המושב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully