וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוחלים - וגונבים: העונה החמה של "שודדי הדייטים" בחופי תל אביב

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 18:01

השיטה - מתגנבים מבלי ששמים לב ויוצאים עם שלל של טלפונים סלולריים ותיקים. הקורבנות - בני זוג במהלך מפגש רומנטי. במשטרה מבצעים מדי כמה ימים מעצרים של גנבים, בעיקר עובדים זרים ותושבי השטחים - והזוגות בהלם: "התנשקנו וגנבו לי את הטלפון בלי שנשים לב"

בוידאו: מבצע של המשטרה בתל אביב ללכידת גנבים בחופי הים בעיר./משטרת ישראל

זוגות רבים יוצאים לבילוי רומנטי בפארקים ובחופי הים בקיץ בתל אביב, אך עד מהרה הדייט הופך לסיוט לאחר שהם מגלים כי רכוש אישי, מטלפונים ועד תיקים, נגנבים מהם מבלי ידיעתם. זוגות רבים ששוחחו עם וואלה! מספרים כיצד הפכה תופעת הגניבות בחופי הים ובפארקים ציבוריים לשגרתית כך ששיטת הפעולה היא לתצפת על זוגות שיושבים במהלך דייט ובשנייה שדעתם מוסחת, הגנבים מתחילים לזחול בחשאיות לעברם וגונבים את השלל.

"נפגשתי עם מישהי שהתחלתי לצאת איתה", שיתף גבר שנשדד במהלך פגישה רומנטית. "נסענו לפארק הירקון וישבנו שם בערב. פרסנו שמיכה על גבעה בפארק, שכבנו מחובקים עם השמיכה ואז אני מושיט יד ופשוט הבנתי באותו הרגע שהלך לי הטלפון".

צעירה נוספת שיתפה כיצד גנבו לה חפצים במהלך דייט ראשון. "החוף לא היה ריק. היו עוד אנשים שישבו לידינו. זו חוויה ממש לא נעימה לדעת שמישהו היה כל כך קרוב אליי ולא הרגשתי", היא סיפרה.

הגנב בפעולה רוכן בדרך לניסיון לגנוב ציוד בחוף ים בתל אביב. דוברות המשטרה, אתר רשמי
רוכן, זוחל - וגונב. אחד החשודים נתפס על חם/אתר רשמי, דוברות המשטרה

בחלק מהמקרים, הגנבים משתמשים בדרכים יצירתיות להסיח בעצמם את הזוגות. כך למשל אחת הקורבנות סיפרה לוואלה! כיצד ישבה על החוף במהלך דייט עד שלפתע הגיע אדם עם כלב לעברם. "הכלב נבח עלינו והאיש לא משך אותו. כנראה שבזמן שצעקתי על האיש שיתרחק עם הכלב - מישהו סחב את התיק שהיה ממש בינינו", היא שחזרה.

לפעמים זוגות מגלים עירנות ומצליחים לתפוס את הגנבים בזמן שהם זוחלים לעברם, ממש רגע לפני שהם מאבדים את חפציהם. "הוא הזדחל על הדשא ממש צמוד אלינו ויצא כזה מתוך שיח. כשתפסנו אותו הוא אמר שהוא רק בא לבקש סיגריה", סיפר אחד הקורבנות.

תופעת הגניבות בחודשי הקיץ לא מתרחשת רק בחופי הים ובפארקים הציבוריים. "היה לי דייט ראשון עם בחורה וזה הלך מדהים", שיתף אחד הנפגעים. "המסעדה הייתה נהדרת, החלטנו לטייל ובזמן שהתנשקנו על ספסל, אחרי 10 שניות הטלפון נעלם. מישהו הסתובב סביבנו ולקח את זה בלי ששמנו לב".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מעצר של גנב בחוף ים בתל אביב. דוברות המשטרה, אתר רשמי
אחד החשודים שנעצר/אתר רשמי, דוברות המשטרה

הבחור מספר כי הוא חווה את החוויה הלא נעימה לא רק פעם אחת. "בפעם השנייה שזה קרה לי היינו בפארק המסילה. הגיע אדם, התגנב כמו נינג'ה ולקח לי את הטלפון. כל כך כעסתי על עצמי שזה קרה לי שוב", הוא מספר.

יובל רום, קצין חקירות בתחנת לב תל אביב, אומר בשיחה עם וואלה! כי מדובר בתופעה מוכרת וידועה בחודשי הקיץ. "מדי כמה ימים עושים מבצעים עם שיטור סמוי וגלוי כדי לתפוס את אותם חשודים בגניבה על חם", הוא מספר. "בדרך כלל מדובר בנתינים זרים או תושבי השטחים שבלילות מבצעים את העבירות האלה".

רק בשבוע האחרון ביצעה המשטרה כמה מעצרים נגד גנבים. "באחד מחופי הים בתל אביב נעצר תושב השטחים שברשותו נמצאו 12 טלפונים שהוחזרו לבעליהם. הוגש נגדו כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים. באירוע נוסף, הצליחו להגיע שוטרים סמויים ועצרו על חם שני נתינים זרים מאריתריאה לאחר ביצוע הגניבה. אחד הודה במיוחס לו ונגיש נגדו כתב אישום", אומר הקצין יובל רום ופונה לציבור: "חשוב להסביר לציבור שאנשים חייבים להיות עירניים ולא להשאיר חפצים ללא השגחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully