וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלי גוטליב: הימין צריך לספק תמונת ניצחון, בג"ץ עושה משחקי כוח

עודכן לאחרונה: 7.8.2023 / 15:30

חברת הכנסת מהליכוד תקפה את שופטי העליון, לאחר ההחלטה לדון בחוק הנבצרות בהרכב מורחב: "כאילו אנחנו בגן ילדים". עוד קראה בריאיון ב-103FM לא לציית לבג"ץ אם יפסול את החוק: "אין לו סמכות להתערב בחוקי יסוד"

בוידאו: השופט פוגלמן: בג"ץ מוסמך לקיים ביקורת שיפוטית על חוקי יסוד בהרכב מורחב/לעמ

חברת הכנסת טלי גוטליב התייחסה היום (שני) לדיון הצפוי בבג"ץ בנושא חוק הנבצרות ולהמשך קידום המהפכה המשפטית ואמרה כי "אני חושבת שהימין צריך למשול ולספק תמונות ניצחון לקבוצת הבוחרים שלו. יריב לוין צדק שצריך לרסן את כוחו של בג"ץ בחקיקה - חבל שצריך להגיע למצב שבו בג"ץ משחק איתנו משחקי כוחות כאילו אנחנו בגן ילדים". את הדברים אמרה בריאיון לינון מגל וחיים לוינסון ב-103FM.

עוד הבהירה פעם נוסף כי היא מתנגדת לציות לבג"ץ אם יפסול את החוק. "אני אמרתי מהיום הראשון שבג"ץ שפועל בחוסר סמכות - פסק הדין שלו בטל בעיקרו", טענה. "לבג"ץ אין סמכות להתערב בחקיקה של חוקי יסוד. אהרון ברק אמר שאין לגעת בהם, אז אם אין לגעת - שלא ייגעו".

נוסף על כך, תקפה את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרבה מיארה: "היא אומרת שאין בכוונתה להכריז על נתניהו נבצר, אז ממתי בג"ץ דן על חוק תיאורטי ועוד מעביר אותו ל־11 שופטים? די ללעוג לאינטליגנציה של כולנו".

טלי גוטליב. ללא, פלאש 90
"כאילו אנחנו בגן ילדים". ח"כ גוטליב/פלאש 90, ללא

אתמול, ראשי מפלגות הקואליציה פרסמו הודעה חריפה שבה תקפו את בית המשפט העליון על החלטתו להוציא צו על תנאי לתיקון ל"חוק הנבצרות" תוך שהם טוענים כי "לבית המשפט אין סמכות לבטל חוקי יסוד" וכי "אין לו סמכות לקבוע שחוק היסוד יכנס לתוקף בתקופה מאוחרת".

"אין גם לאף בית משפט סמכות לבטל את תוצאות הבחירות ולאפשר הוצאת ראש ממשלה לנבצרות, דבר שמבטל את הדמוקרטיה מיסודה", הוסיפו ראשי הקואליציה. לדבריהם, החלטת בית המשפט "שומטת את הבסיס המשותף בין הרשויות שהיה מוסכם לאורך השנים".

ההודעה פורסמה לאחר שבג"ץ הוציא צו על תנאי למדינה והורה לה לנמק מדוע לא לדחות את החלתו של התיקון לחוק יסוד שמונע להוציא לנבצרות את ראש הממשלה. השופטים קבעו כי הדיון בנושא יתקיים בהרכב מורחב של 11 שופטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully