וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל: אם היו מתקשרים אלינו בזמן, היינו מונעים את התקרית שבה נהרג הפלסטיני

עודכן לאחרונה: 7.8.2023 / 13:15

דובר צה"ל התייחס בריאיון ל-103 לעימות בכפר בורקה שבו נורה למוות בן ה-19 ומתח ביקורת מרומזת על המתנחלים: "אירוע שמאתגר מאוד את צה"ל באזור שהוא גם ככה מאתגר". עוד אמר ברקע התקיפה בסוריה כי "אי התייצבות פוגעת בנו, אבל אנחנו בכשירות. פועלים במזרח התיכון"

תיאור: ניסיון לינץ' ברמאללה - צעירים ישראליים הותקפו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

דובר צה"ל, תת אלוף דניאל הגרי, התייחס היום (שני) לתקרית בכפר בורקה ביום שישי שבמהלכה נורה למוות פלסטיני בן 19, קוסאי ג'מאל, וישראלי נפצע קשה, ואמר כי "חד משמעית - אם היו מתקשרים אלינו בשעה 19:00, היינו מונעים את האירוע הזה". "זה אירוע שמאתגר מאוד את צה"ל באזור שהוא גם ככה מאתגר", הוסיף בריאיון לינון מגל וחיים לוינסון ב-103FM.

"יהודה ושומרון זה אזור עצום, יש עכשיו עשרים גדודים שפזורים במרחב הזה ועוד יחידות מיוחדות, אבל עדיין זה לא מספיק על מנת לטפל בהכול", טען דובר צה"ל. "היה שם חיכוך בין ישראלים לפלסטינים - איך הוא קרה ולמה? יבררו בחקירה. זה אירוע לא טוב ואנחנו נתחקר אותו, אני מניח שהדברים האלה יתבהרו בצורה חדה".

עוד התייחס לגל הסרבנות בצה"ל בעקבות קידום המהפכה המשפטית ואמר ברקע התקיפה הלילה בסוריה כי "יש פה פגיעה, אבל אנחנו בכשירות. אנחנו פועלים במזרח התיכון כל הזמן ונערכים למלחמה". עם זאת, הבהיר כי "ככל שהזמן יעבור, בהנחה שהאנשים יממשו את מה שהם אומרים ואנחנו לוקחים אותם ברצינות, תהיה פגיעה קשה יותר".

קוסאי ג'מאל מעטאן בן 19 מבורקא, שעל פי דיווחים פלסטיניים נהרג מירי מתנחלים. 4 באוגוסט 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"אירוע שמאתגר את צה"ל". הצעיר הפלסטיני שנורה למוות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הלילה, כוחות הביטחון עצרו בכפר בורקה חמישה פלסטינים החשודים במעורבות בתקרית. החשודים, אב וארבעה בניו, שככל הנראה היו מעורבים בעימותים, נלקחו לחקירת המשטרה. מדובר בפלסטינים הראשונים שנחקרים כחלק מהאירוע. לטענתם, אב המשפחה נורה אף הוא בתקרית. המשטרה מייחסת להם עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות וחבלה חמורה.

בד בבד, שני הישראלים החשודים ברצח הצעיר הפלסטיני עדיין במעצר, אחד מהם עוד מאושפז בבית החולים. החשוד השני הוא פעיל הימין אלישע ירד, ששימש עד לפני כחודשיים כדוברה של חבר הכנסת לימור סון הר מלך מסיעת עוצמה יהודית.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully