וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לתקשורת הזרה: נעשה שינוי בוועדה לבחירת שופטים, ואז לא נצטרך להמשיך

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 20:11

בריאיון נוסף לכלי תקשורת זר אמר רה"מ כי הוא מעוניין לוותר על שאר רכיבי הרפורמה, אך הכריז על קידום סלע המחלוקת. לדבריו, הוא ינסה להגיע לפשרה עם האופוזיציה, למרות שהמו"מ בנושא כשל במהלך השיחות בבית הנשיא. ארגוני המחאה: "נתניהו מביא לחורבן מוחלט של ישראל"

נתניהו: ננסה להגיע להסכמות עד המשך החגיגה עד נובמבר/וידאו (עולה לשרת): איתי בית און/ לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) בריאיון לסוכנות הידיעות האמריקנית "בלומברג", כי החוק הבא שיביא כחלק מהמהפכה המשפטית יהיה כנראה החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. לאחר שיעביר את החוק, כך אמר, הוא סבור שלא צריך להמשיך לקדם חוקים נוספים בנושא.

מדובר בריאיון נוסף שנתניהו מקיים בארצות הברית באנגלית בימים האחרונים, בעוד בעברית הוא אינו מתראיין כלל. דבריו של נתניהו מגיעים שעות לאחר שבג"ץ הוציא למדינה צו על תנאי על התיקון לחוק הנבצרות, והורה לה לנמק מדוע לא לדחות אותו.

בהמשך הריאיון, נתניהו אמר שינסה להגיע לפשרה עם האופוזיציה על הוועדה לבחירת שופטים, אך הבהיר כי אם לא - יגבש "הסכמה ציבורית". זאת, על אף שבשיחות בית הנשיא שהתקיימו בחודשים האחרונים, נציגי הקואליציה והאופוזיציה לא הצליחו להגיע להסכמה בנושא הוועדה לבחירת שופטים.

נתניהו אמנם הודיע שהוא מוותר על שאר חלקי הרפורמה, אבל באותה נשימה הכריז על קידום ליבת הרפורמה - השינוי בוועדה לבחירת שופטים, כך שבפועל הוא אינו מוותר על הרבה.

לאחר פרסום ריאיונו של נתניהו, ב"יש עתיד" מיהרו להגיב ואמרו כי הם "ממליצים לנתניהו לא לשקר באנגלית או בעברית. הסכמה רחבה אין לו, גם לא הסכמה בליכוד. ראש ממשלה בעוד מופע של שקרים חולשה (באנגלית)". יו"ר המפלגה וראש האופוזיציה יאיר לפיד הוסיף: "נתניהו ממשיך במסע השקרים בעולם. להגיד "נעשה שינוי בוועדה לבחירת שופטים ואז נפסיק", זה כמו להגיד, "נמחק את הדמוקרטיה הישראלית לגמרי, נהרוס את הצבא, נהרוס את הכלכלה, ואז נפסיק".

חברת הכנסת אפרת רייטן (העבודה) התייחסה גם היא לדבריו של נתניהו, ואמרה: "הפרוסה הבאה בסלמי: הוועדה לבחירת שופטים. חבלה מוחשית וממשית ביסודות ועקרונות המדינה היהודית והדמוקרטית. נמשיך להלחם בכל הכח".

בתגובה לדבריו של נתניהו, "כוח קפלן" מסר בתגובה: "הנאשם נתניהו רוצה שופטים שפוטים - מהלך שיהפוך סופית את ישראל לדיקטטורה טורקית. כל זאת בניגוד מוחלט להסכם ניגוד העניינים שלו. כל ניסיון חקיקה שכזה יביא לחורבן מוחלט של מדינת ישראל. אנו נהיה על המשמר ונבלום כל ניסיון לשינוי בוועדה. אנו קוראים ללפיד וגנץ להודיע עוד הערב שלא יקיימו שום מגעים עם מחריב ישראל נתניהו, המורד בשלטון החוק".

דוברות הליכוד פרסמה הבהרה לדברים ואמרה כי: "בראיון לבלומברג ראש הממשלה נתניהו הבהיר שהוא יעשה מאמץ גדול להגיע להסכמה עם האופוזיציה בנושא הוועדה לבחירת שופטים". נתניהו אמר בראיון שהוא "נותן עוד כמה חודשים" להגיע להסכמה רחבה.

עוד בוואלה!

בג"ץ הרחיב את ההרכב שידון בחוק הנבצרות, והורה למדינה לנמק מדוע לא לדחות אותו

לכתבה המלאה
נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ושופטי העליון בדיון הסדר חוק נבצרות ראש הממשלה. 3 באוגוסט 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, ושופטי העליון בדיון הסדר חוק נבצרות ראש הממשלה. בשבוע שעבר/פלאש 90, יונתן זינדל

הבוקר, בג"ץ הוציא צו על תנאי למדינה והורה לה לנמק מדוע לא לדחות את החלתו של התיקון לחוק יסוד: הממשלה, שמונע את הוצאת ראש הממשלה לנבצרות בהיעדר תמיכה רחבה של הממשלה והכנסת. כמו כן, השופטים קבעו כי הדיון בנושא יתקיים בהרכב מורחב של 11 שופטים.

שופטי העליון שחתומים על הצו הם הנשיאה אסתר חיות, המשנה לנשיאה עוזי פוגלמן והנשיא המיועד הבא יצחק עמית. צו על תנאי הופך למעשה את הנטל בעתירות לבג"ץ, כך שבמקום שהעותרים יסבירו למה בית המשפט צריך לקבל את העתירה, עתה המדינה שהעתירה הוגשה נגדה, צריכה להסביר למה לא לדחות את תחולתו של הסעיף בחוק היסודֿ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully