וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב קטלני בכבישים: בתוך שעה, 3 הרוגים בתאונות דרכים בדרום ובמרכז

עודכן לאחרונה: 3.8.2023 / 22:54

שני גברים בשנות ה-40 לחייהם ונער בן 16 נהרגו הערב בתאונות דרכים בדרום ובמרכז הארץ. בבאר שבע, נער בן 16 נפגע מרכב ופונה באורח אנוש לבית החולים סורוקה - שם נקבע מותו: "הוא שכב על הכביש מחוסר הכרה ללא דופק". מנכ"ל עמותת אור ירוק: "האחריות היא של שרת התחבורה"

המרפאה בלקיה ממנה פונתה האישה שנפצעה מירי/דוברות מד"א

בתוך שעה - שני גברים בשנות ה-40 לחייהם, ונער בן 16 נהרגו הערב (חמישי) בשלושה תאונות דרכים בנגב ובמרכז הארץ.

התאונה הראשונה אירעה סמוך לשעה 21:00 בערב כשרוכב אופנוע, כבן 40, נפגע מרכב בכביש 1 סמוך למחלף קיבוץ גלויות. צוות מד"א שהוזעק למקום איתר את הפצוע עם חבלה רב מערכתית וביצע בו פעולות החייאה, אולם בסופן נאלץ לקבוע את מותו.

פראמדיק מד"א עידו גרינשטיין וחובש רפואת חירום במד"א מונזר אבו קאסם סיפרו: "ראינו את רוכב האופנוע שוכב בסמוך לרכב כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלה רב מערכתית. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה שכללו עיסויים הנשמות ומתן תרופות ובסופן נאלצנו לצערנו לקבוע את מותו".

זירת תאונת הדרכים בכביש 1 בה נהרג גבר בן 40. מד"א
זירת תאונת הדרכים בכביש 1 בה נהרג גבר בן 40/מד"א

כחצי שעה לאחר מכן, רכב התהפך בכביש 2211 בנגב, סמוך למושב דקל. צוות מד"א וכוח רפואי של צה"ל שהוזעקו למקום, איתרו גבר כבן 40 מחוסר הכרה עם חבלה רב מערכתית, וביצעו בו פעולות החייאה - אולם בסופן, נאלצו לקבוע את מותו.

חובש רפואת חירום במד"א, זהר חוברה, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הרכב בצד הכביש ואת הנהג שוכב בסמוך לרכב כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה וסובל מחבלה רב מערכתית. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

מיד לאחר מכן, נער בן 16 נהרג מפגיעת רכב ברחוב אצ"ל פינת חשמונאים בבאר שבע. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו באורח אנוש לבית החולים סורוקה בעיר, תוך ביצוע פעולות החייאה. אולם בבית החולים, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו של הנער.

חובש רפואת חירום במד"א רון-אל ישראלי סיפר: "הנער שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם חבלת ראש קשה. מיד ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו אנוש תוך כדי פעולות החייאה".

אמבולנס בלילה, רמלה. 28 באוגוסט. מד"א
אמבולנס בלילה, רמלה. 28 באוגוסט/מד"א

בעקבות הערב הקלטני בכבישי הארץ, בעמותת אור ירוק ציינו כי 230 בני אדם נהרגו מתחילת שנת 2023 בתאונות דרכים לעומת 202 בני אדם שנהרגו בתאריך המקביל בשנת 2022 - עליה של 14%.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר: "הקטל בדרכים גובה מחיר יקר מהחברה הישראלית ואני משתתף בצערן הכבד של המשפחות השכולות. שנת 2023 קטלנית במיוחד עם עליה של 14% בהרוגים בהשוואה לתאריך המקביל בשנה שעברה. זה מחיר הכישלון וההזנחה רבת השנים של משרד התחבורה והבטחות בדרכים. פחות ופחות כסף מופנה להצלת חיי אדם בכבישים והתוצאה היא הרוג אחד בכל יום, נתון שמדרדר את ישראל לתחתית המדינות באירופה בצמצום ההרוגים בעשור האחרון".

עו"ד יעקב הוסיף ביקורת על התנהלות משרד התחבורה: "האחריות היא של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים. על שולחנה מונחת תכנית שהכינו ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים אשר תוביל לצמצום של 50% בהרוגים בתאונות דרכים בשנים הבאות. אנחנו במצב חירום ושרת התחבורה והבטיחות בדרכים חייבת לאשר ולתקצב את התכנית כדי למנוע צער סבל וכאב מעוד משפחות שכולות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully