וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל שטראוס לערוץ 14: הצופים הם לקוחות נאמנים; בניגוד לערוץ - אנו לא מעודדים חרם

עודכן לאחרונה: 3.8.2023 / 18:46

במכתב פתוח שיפורסם מחר ושהגיע לידי וואלה!, תוקף שי באב"ד את הערוץ - שמקדם נגד החברה חרם צרכנים בעקבות החלטתה להפסיק לפרסם בו. הוא הזכיר כי הסיבה להפסקת המגע העסקי היא יחס פוגעני כלפי חלקים מהחברה הישראלית, וכי "הקפאת הפרסום אינה משמעה חרם על ציבור מסוים"

מחאה נגד ערוץ 14/"אחים לנשק"
שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר. יוסי זליגר, מערכת וואלה! NEWS
"השיח המתלהם כואב לי מאוד". באב"ד/מערכת וואלה! NEWS, יוסי זליגר

מנכ"ל שטראוס שי באב"ד תוקף במכתב פתוח את ערוץ 14, שמקדם נגד החברה חרם צרכנים בעקבות החלטתה להפסיק לפרסם בו. במכתב שהגיע לידי וואלה! הסביר באב"ד שוב את ההחלטה לנתק את המגע העסקי עם הערוץ בעקבות היחס "האלים והפוגעני כלפי אוכלוסיות ומגזרים שונים בחברה הישראלית", ברקע השיח הציבורי סביב המהפכה המשפטית.

לדבריו, "צופי ערוץ 14, ככלל הציבור בישראל, הם לקוחות נאמנים של שטראוס ואנו שמחים להעניק להם שירות ומוצרים איכותיים, כשהחלטתנו מכוונת אך ורק כנגד השיח הפוגעני. הניסיון לייצר מצג שווא שהחלטת שטראוס להקפיא את הפרסום בערוץ 14 משמעה חרם כלפי ציבור מסוים - אינו אמת!", הבהיר.

מכתב חברת שטראוס לאחר שהחליטה להקפיא את הפרסום בערוץ 14. 3 באוגוסט. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המכתב המלא/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בפתח מכתבו האישי ציין באב"ד כי "כמי שגדל והתחנך בציונות הדתית - בני עקיבא, מדרשית נעם וישיבת הר עציון - ועל ערכיה, השיח המתלהם כואב לי מאוד". הוא הוסיף כי למרות החלטת הערוץ לפעול בדרך בה בחר, כלומר לתמוך בחרם צרכנים נגד שטראוס, החברה עצמה מעולם לא עשתה זאת ולא תעשה זאת. "חברת שטראוס דוגלת בשיח מכיל ומכבד, לא לוקחת וגם לא תיקח חלק בשיח הפוגעני, למרות הקריאות המסיתות לחרם כלפי החברה באופן מתמשך", כתב.

השבוע ניסה הערוץ לבלום את החרם גם באופן ישיר באמצעות מכתב להנהלת שטראוס בו נטענה טענה אחרת - "לאפליה בררנית והתנהלות לא חוקית", תוך הישענות על היות שטראוס הינה חברה ציבורית במסגרתה "למנהלי החברה והדירקטורים אסור ליישם את עמדתם הפוליטית האישית תוך שימוש במשאבי החברה".

בערוץ הזכירו גם את "ניגוד העניינים" לכאורה בהיות שטראוס מחזיקה מניות מיעוט (5.5%) ברשת 13 - מתחרה ישירה של ערוץ 14. טיעון דומה נשמע מאחורי הקלעים בערוץ ביתר שאת גם בנוגע לקשת 12, המוחזקת עלי ידי משפחת ורטהיים השולטת גם בקוקה קולה ובבנק מזרחי טפחות. במקרה זה, כבר לא מדובר במניות מיעוט אלא בשליטה מלאה.

בתוך כך, בערוץ פועלים גם בזירות נוספות, לא רק משפטיות. עשרות רבנים מהציונות הדתית פרסמו ביממה האחרונה מכתב הקורא לציבור שלא לרכוש מוצרים של חברת שטראוס ושל חברות נוספות שמחרימות את ערוץ 14. בין החותמים על המכתב: הרב אלי סדן, הרב שמואל אליהו, הרב דוד פנדל, הרב דוד חי הכהן, הרב יהושוע ויצמן ועוד. יוזם המכתב הוא הרב דוד פנדל, ראש ישיבת ההסדר הגדולה ביותר בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully