וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר המורשת: "שופטי בג"ץ שיפסלו חוק יסוד - פורעי חוק בחליפה"

עודכן לאחרונה: 3.8.2023 / 11:43

עמיחי אליהו טען כי אם שופטי העליון יפסלו חוק יסוד - הממשלה לא צריכה לכבד את פסיקתם. לטענתו, בג"ץ "ניכס לעצמו סמכויות לאורך השנים שלא מכוח החוק". רגב גם תקפה את השופטים: "היום נדע אם הם יוציאו לנבצרות את הדמוקרטיה". לפיד: לא יכול להמשיך לכהן כשר אפילו דקה

ההצבעה הסופית על עילת הסבירות/ערוץ הכנסת

שר המורשת, עמיחי אליהו (עוצמה יהודית) אמר הבוקר (חמישי) כי אם בג"ץ יפסול חוק יסוד - הממשלה לא תכבד את פסיקות השופטים. "ברגע שאתה הופך את השופטים לפוליטיקאים - הם פוליטיקאים", אמר השר בריאיון ב"גלי ישראל". "חכמינו אמרו 'חכם עדיף מנביא', כשאני עולה לריאיונות ברשתות תקשורת אחרות ואני אומר להם שבג"ץ הוא לא החוק - הם ברצינות לא מבינים על מה אני מדבר".

השר אף טען כי בג"ץ יעבור על החוק אם יפסול חוקי יסוד, למרות שאין חוק שאוסר זאת. "כשגוף ניכס לעצמו סמכויות לאורך השנים שלא מכוח החוק - זו בעיה. בעצם הדיון של בג"ץ - הם לא מכבדים את ריבונות העם", טען אליהו. "בג"ץ עובר על החוק, אם חס ושלום הוא יפסול חוקי יסוד - אנחנו נצטרך לשאול את עצמו איך אנחנו מתנהלים מול פורעי חוק בחליפה". גם שרת התחבורה מירי רגב הצטרפה להתקפות על בג"ץ וכתבה בטוויטר: "היום נדע אם שלושה שופטים יוציאו לנבצרות את הדמוקרטיה בישראל".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לדברים וכתב כי "שר שמצהיר שלא יקבל פסיקה של בית המשפט העליון לא יכול להמשיך לכהן כשר אפילו דקה. ממשלה שלא תציית לחוק ולבית המשפט היא ממשלה לא חוקית". יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הזהיר: "אם הממשלה לא תכבד פסק דין של בית המשפט - ישראל לא תהיה דמוקרטיה. האחריות על ראש הממשלה".

בכיר המחנה הממלכתי, ח"כ גדעון סער, קרא להעצים את המחאה נגד המהפכה המשפטית וכתב כי "ימים ספורים אחרי היציאה לפגרה ותוכניות הממשלה כבר ברורות. בפגרה: קמפיין דה לגיטימציה לבית המשפט העליון ונשיאתו לצד המשך מתקפת הארס על היועצת. אחרי הפגרה: חוק גיוס חסין מביקורת שיפוטית ושינוי הרכב הועדה לבחירת השופטים. בתמצית: המשך ההפיכה המשטרית בכל הכוח".

ב"מטה המאבק" תקפו את דברי השר: "ממשלת החורבן לא מפסיקה להפגיז את מדינת ישראל. כשהשר אליהו אומר שהממשלה לא צריכה לכבד את פסיקת בג"ץ וכשהשרה סטרוק מאיימת על בית המשפט כמו במאפייה, כל אזרח חייב להבין שאנחנו מצויים בעיצומה של מלחמת העצמאות השנייה. חבורה של קיצונים חשוכים השתלטה על המדינה שלנו, בניצוחו של נאשם בפלילים. את מורשת הרפש של נתניהו אף אחד כבר לא יוכל לנקות, את מדינת ישראל יצילו האזרחים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
עמיחי אליהו, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
עמיחי אליהו/ראובן קסטרו

מוקדם יותר השבוע סירב שוב ראש הממשלה בנימין נתניהו להתחייב כי יכבד את פסיקת בג"ץ, במקרה שיחליט לפסול את ביטול עילת הסבירות. נתניהו המשיך בסדרת הריאיונות שלו בתקשורת בארצות הברית, והפעם התחמק בריאיון לרשת NBC, כשנשאל על האפשרות שהעליון יחליט לפסול את החקיקה שהוציאה לדרך את המהפכה המשפטית: "מקווה שזה לא יקרה", ענה.

יום קודם לכן הודיע בית המשפט העליון כי ידון בחוק בהרכב מלא של 15 שופטים - בפעם הראשונה בהיסטוריה הישראלית. הדיון ייערך ב-12 בספטמבר ובראש ההרכב תעמוד הנשיאה אסתר חיות. שעות אחרי הודעת העליון, בליכוד שלחו מסר מאיים לבג"ץ: "אי כיבוד חוק יסוד פירושו פגיעה קשה בדמוקרטיה". ההודעה זכתה למתקפה קשה מהאופוזיציה, שטענה להתנהלות בריונית ומאיימת. "רמז ברור ואלים, אתם על הכוונת שלנו", אמר יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully