וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיה נאפה לאתונה: התלונות על אונס בידי ישראלים בחו"ל לא נפסקות

עודכן לאחרונה: 3.8.2023 / 17:27

הבריטית בת ה-21 אינה הראשונה להתלונן שנאנסה בידי ישראלי ביוון. לפני כחודש, בת 21 טענה שצולמה בחשאי מקיימת יחסי מין על ידי צעירים ישראלים ברודוס; ב-2019, שני ישראלים נחשדו באונס תיירת גרמניה בכרתים. כל זאת, בזמן שהפרשה באי הנופש בקפריסין עדיין נותרה פתוחה

בווידאו: סניגורה של הצעירה מגיב להחלטת ביהמ"ש העליון בקפריסין לקבל את ערעורה/צילום: חשבון הטוויטר של המצולם

הבריטית בת ה-21 שהתלוננה שנאנסה בידי ישראלי באתונה, אינה הראשונה - בשנים האחרונות נרשמו כמה מקרים של תלונות לאונס בידי ישראלים באיי הנופש ביוון או בקפריסין.

אתמול (רביעי) פורסם כי הבריטית התלוננה במשטרת אתונה, כי היא פגשה את הגבר הישראלי במועדון לילה בעיר, הלכו לביתו - וכשהחלו לשכב, שלושה מחבריו החלו לצלם אותה. היא ביקשה להפסיק את המעשה אבל הישראלי סירב, ולבסוף היא הצליחה להימלט מהמקום וליצור קשר עם הרשויות.

אתונה. ShutterStock
אתונה/ShutterStock

מקרה דומה אירע לפני כחודש ברודוס, שם צעירה בריטית בת 19 טענה שצולמה בחשאי מקיימת יחסי מין על ידי שני צעירים ישראלים, בני 19, שהזמינה לחדרה במלון. לטענת הצעירה, היא קיימה יחסי מין מרצון עם אחד מהם, ואילו השני ששהה בחדר באותה העת, צילם אותה בחשאי מבלי לקבל את רשותה. כשגילתה שהוקלטה, כך דווח, התעמתה עם השניים והם בתגובה נמלטו מהמקום.

הצעירה הבריטית מגיעה למתן עדות בבית המשפט באיה נאפה. ללא, אתר רשמי
הצעירה הבריטית שנאנסה באיה נאפה/אתר רשמי, ללא

ב-2019, שני ישראלים נחשדו באונס תיירת גרמניה בכרתים. לפי החשד, ישראלי בן 29 וישראלי בן 35 אנסו את בת ה-19 בבית המלון בו שהו. בתום החקירה, השניים שוחררו והגיעו לארץ.

באותה השנה, נחשפה פרשת האונס באיה נאפה שבקפריסין. 12 ישראלים נעצרו בחשד לאונס קבוצתי של תיירת בריטית בת 19. הצעירה הואשמה על ידי בית משפט מקומי בקפריסין כי בדתה תלונת שווא נגד חבורת ישראלים וטענה כי אנסו אותה. אולם, מבדיקות המשטרה, עלה כי הצעירה הבריטית עברה חקירה לילית ארוכה, ללא היוועצות בעורך דין, ובסיומה "הודתה" כי בדתה כביכול את תלונתה. על כן, היא ערערה על החלטתה לבית המשפט העליון, וזוכתה מאשמה ב-2022 - אך החקירה לא נפתחה מחדש.

באיה נאפה טענו אז רבים כי הצעירה הבריטית בדתה את התלונה כצעירות בריטיות רבות המבלות באי, שותות לשכרה, ואחר כך מתלוננות כנגד סוכנות הנסיעות שלהן או חברות הביטוח. לטענה זו אין ביסוס, אלא שהיא שגורה באי ובמיוחד אצל נותני השירותים לתיירים, במוניות ובמלונות. ארגוני זכויות נשים התקוממו כנגד הסטיגמה הזו שהודבקה לנשים, תיירות בכלל וצעירות בריטיות בפרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully