וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו דוחה את הטענות נגד ממשלתו: "צה"ל בכשירות מלאה, גם הכלכלה איתנה"

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 19:40

ראש הממשלה ושר הביטחון גלנט ביקרו יחד עם הרמטכ"ל הרצי הלוי במפקדת פיקוד מרכז, שם התייחס נתניהו לביקורת שנשמעת בנוגע להשלכות הביטחוניות והכלכליות של המהפכה המשפטית: "כפי שאני רואה את זה, צה"ל בכשירות מלאה - זה נכון לכל האתגרים בכל החזיתות"

בוידאו: כך התייחס נתניהו לקשר בין המהפכה המשפטית לכלכלה הישראלית/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט ביקרו היום (שלישי) במפקדת פיקוד מרכז יחד עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי. במהלך הביקור, השניים קיבלו סקירה על הפעילות המודיעינית והמבצעית במרחב וקיימו הערכת מצב יחד עם הלוי. בסיום הביקור נתניהו וגלנט שוחחו עם לוחמים ביחידה הרב מימדית, שם התייחס נתניהו לביקורת שנשמעת בנוגע להשלכות הביטחוניות והכלכליות של המהפכה המשפטית: "כפי שאני רואה את זה, צה"ל בכשירות מלאה - זה נכון לכל האתגרים בכל החזיתות. אני מבקש לומר לכם שלא רק צה"ל איתן, גם הכלכלה איתנה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט ביקרו במפקדת פיקוד מרכז יחד עם הרמטכ״ל רא״ל הרצי הלוי, 1 באוגוסט 2023. אריאל חרמוני, דוברות משטרת ישראל
"לא רק צה"ל איתן, גם הכלכלה איתנה". נתניהו, גלנט והלוי/דוברות משטרת ישראל, אריאל חרמוני

אמש כך יצוין, שר הביטחון גלנט נועד עם חברי ועדת החוץ והביטחון בכנסת, והעריך בפניהם כי האירועים סביב חקיקת המהפכה המשפטית הביאו לפגיעה בחוסן הלאומי, שעלולה לאיים על ביטחון המדינה.

במהלך הישיבה, ראש חטיבת המחקר באגף המודיעין תת-אלוף עמית סער הזהיר כי אויבי ישראל עוקבים אחר האירועים בישראל, ורואים זאת כהיחלשות של המדינה. מדובר בדיון ראשון שמכנס יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין בנושא השלכות חקיקת המהפכה המשפטית, לאחר שבמשך כמה חודשים סירב לפניות האופוזיציה לקיים דיוני חירום.

גלנט הזהיר במהלך ישיבת ועדת החוץ והביטחון כי השיח על הפגיעה ביחסים עם ארצות הברית בעקבות החקיקה "פוגע בנו פעמיים - גם מול אויבינו, וגם מול ידידנו". לדבריו של גלנט, כרגע אין בעיית כשירות של צה"ל אך עם זאת הפסקת ההתנדבות של אנשי המילואים היא בעיה עם "פוטנציאל נזק לטווח ארוך".

עוד בוואלה!

גלנט: המחלוקת סביב המהפכה המשפטית פגעה בביטחון הלאומי

לכתבה המלאה
רח"ט בצה"ל תא"ל עמית סער. דובר צה"ל
ראש חטיבת המחקר באמ"ן תת-אלוף עמית סער/דובר צה"ל

בהמשך הדיון, תת-אלוף סער אמר לחברי ועדת החוץ והביטחון כי היכולת של ישראל לבסס איום צבאי אמין נגד איראן "התערערה" בעקבות המצב הפנימי ומצב היחסים עם ארצות הברית. עוד הוא אמר כי למרות המשבר הפוליטי של השנים האחרונות, אירועי החודשים האחרונים היו הפעם הראשונה בה אויבי ישראל זיהו את המתיחות הפנימית ככזו המאיימת על ישראל.

ח"כ שהשתתף בישיבה מסר לוואלה! בסיומה: "נציגי צה"ל לא אמרו שיש פגיעה בהרתעה, אבל אמרו שאויבי ישראל מרגישים יותר נוח ויותר בטוחים כשהם מסתכלים על המצב בישראל".

במהלך הדיון, חברי הקואליציה עמית הלוי (הליכוד), טלי גוטליב (הליכוד) ולימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית) נזפו בראש אגף המבצעים אלוף עודד בסיוק, וטענו שהוא מתערב בפוליטיקה, ומצדיק בדבריו סרבנות. שר הביטחון גלנט נזף בהם ואמר כי "בסיוק נלחם בהמון דברים בחייו - כנראה שלא לימדו אותו להילחם בפוליטיקאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully