וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר רחובות סיכל תחבורה ציבורית בשבת: "ברוך השם"

עודכן לאחרונה: 2.8.2023 / 12:18

הייעוץ המשפטי בעירייה פסל דיון בהצעה להצטרפות למיזם "נעים בסופ"ש" בטענה כי אסור לעשות זאת לפני בחירות. ראש העיר רחמים מלול התגאה בהתכתבות עם תושבים שבלם את המהלך: "תתנו לי כוח - ואעשה הכול לשמור על קדושת השבת". העירייה: "פועלים לפי פסיקת בג"ץ ומשרד הפנים"

אוטובוס של מיזם נעים בסופ"ש. עיריית תל אביב, יח"צ, עיבוד תמונה
אוטובוס של מיזם נעים בסופ"ש/עיבוד תמונה, עיריית תל אביב, יח"צ

העיר רחובות עמדה להצטרף למיזם תחבורה ציבורית בשבת, אך במהלך מפתיע, הצעד סוכל ברגע האחרון. לאחר שהונחה הצעה לסדר יום בנושא הצטרפות למיזם תחבורה ציבורית בשבת שלשום (יום ראשון) במועצת העיר, הייעוץ המשפטי של העירייה פסל את הדיון בנושא בטענה שלפני בחירות לא ניתן להעלות לסדר יום סוגיות שיש בהם גם שיקולים כלכליים הנגזרים מתקציב עירוני, וזאת בהסתמך על חוזר מנכ"ל משרד הפנים.

לטענתם של חברי מועצת העיר שתומכים במיזם, מדובר במהלך סיכול מתוחכם של ראש העיר במטרה למנוע תחבורה ציבורית בשבת בעיר רחובות. חברי המועצה שרצו לקדם את המיזם תכננו לנצל את הרוב שהיה להם בזמן הישיבה בשל היעדרויות של חברי מועצה רבים, ולאחר מכן להתחיל לבדוק עלויות ושיתוף פעולה עם נס ציונה, העיר השכנה שהצטרפה לאחרונה למיזם נעים בסופ"ש של תחבורה ציבורית בשבת. שיתוף פעולה במיזם עם נס ציונה יביא ליצירת רצף תחבורתי כך שקו האוטובוסים יעבור דרך ראשון לציון ויגיע עד לתל אביב במהלך סוף השבוע.

רחמים מלול ראש העיר רחובות. צילום- רמי זרנגר, אתר רשמי
ראש עיריית רחובות רחמים מלול/אתר רשמי, צילום- רמי זרנגר

בהמשך, לאחר שהייעוץ המשפטי פסל את העיסוק בנושא במהלך הישיבה, חברת המועצה איטל בציר אלשיך מסיעת רחובות חופשית (מרצ) פנתה במכתב ליועצת המשפטית וטענה שהם יעסקו בנושא רק מהבחינה העקרונית, שחוות הדעת המשפטית לא התקבלה מנומקת בכתב, וכן שהתושבים לא עודכנו מבעוד מועד על שינוי סדר היום, שכן ההצעה לסדר יום הוגשה כשבועיים לפני מועד הישיבה. אולם, היועצת המשפטית עמדה על החלטתה לפסול את ההצעה לדון בנושא במהלך הישיבה.

למרות שהנימוק להורדת הנושא מסדר היום היה משפטי, לידי וואלה! הגיעה הודעה שהפיץ ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, בקבוצה בוואטסאפ ובה תושבים דתיים רבים שמתגוררים בעיר, ובה נכתב: "הערב ב"ה הצלחתי להסיר מעל סדר היום של מועצת העיר הצעה של סיעת מרצ בתמיכת המועמדים האחרים לראשות העיר לפתוח תחבורה ציבורית בשבת. ובע"ה אם תתנו לי את הכוח והתמיכה להמשיך בראשות העיר, אעשה הכול לשמור על קדושת השבת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ראש עיריית רחובות רחמים מלול על סיכול הצעה לתחבורה בשבת. ללא, צילום מסך
ההודעה של ראש העיר לאחר הסרת ההצעה/צילום מסך, ללא

איטל בציר אלשיך, חברת מועצת העיר מטעם סיעת רחובות חופשית (מרצ) שעמדה מאחורי ההצעה לסדר היום, אמרה לוואלה!: "כבר התרגלנו שבכל פעם שאני מעלה הצעה לסדר בסוגיה הקשורה לערכים ליברלים, ראש העיר בוחר להסירה מסדר היום. גם הפעם נהג ראש העיר באופן לא סביר כשבחר לשלוף ארנב חדש ולמצוא תירוץ כדי להימנע מלדון בנושא עקרוני וחשוב כגון: תחבורה עירונית בסופ"ש, שהיא קריטית עבור חלק מהאוכלוסיה בעיר. חבל שראש העיר בחר גם הפעם להתעלם מצרכיהם של אוכלוסיות שונות שחיות לצידנו החל: ממשפחות קשות יום שאין ברשותו אפשרות להחזיק רכב פרטי, חיילים וצעירים המבלים בסופ"ש המבקשים לחזור הביתה בבטחה מבלי לסכן את חייהם על הכביש, וכמובן אוכלוסיות נוספות הזקוקות לנגישות תחבורתית גם בסופ"שׁ. אבל אל דאגה, לא נוותר ונמשיך להילחם למען רחובות חופשית".

אורי קידר מנכ"ל ישראל חופשית מסר: "כל תושבת ותושב ברחובות צריך להחליט אם בבחירות הקרובות הם רוצים לתמוך במועמד שיסגור את העיר בשבת או במי שיבטיחו לקדם עיר פתוחה וליברלית שגם מצטרפת לערים רבות שמפעילות תחבורה ציבורית בשבת. הכוח נמצא אצל הציבור ואנחנו בטוחים שהציבור ישתמש בו בחכמה".

מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "במשך כארבע וחצי שנים הייתה חברת המועצה איטל בציר אלשיך - חברה בקואליציה העירונית, ומעולם לא הועלתה הצעה כזו מצידה לדיון במועצת העיר, וגם לא מצד אף חבר/ת מועצה אחר/ת. ככל הנראה בשל הבחירות ההולכות ומתקרבות, ומטעמים ברורים מאליהם, החליטה בציר אלשיך להגיש את ההצעה דווקא בעיתוי הזה. בטרם נידונה ההצעה, התבקשה יועמ"ש העירייה לחוות את דעתה על הנושא, כמקובל. היא הפנתה את תשומת לב המועצה להוראות הדין והפסיקה בנוגע לקבלת החלטות מעין אלו בתקופת בחירות אשר לפיהן לא ניתן לעשות כן, ובהם בג"צ 8815/05 וחוזר מנכ"ל משרד הפנים לקראת הבחירות לרשויות מקומיות. בציר-אלשיך אף קיבלה הסבר אישי לחוות דעת זו במהלך הישיבה אמש. צר לנו כי לפתע הנחיות היועמ"ש לעירייה אינן מקובלות על בציר-אלשיך כאשר הן אינן עולות בקנה אחד עם האינטרסים הפוליטיים הספציפיים שלה. חברי הקואליציה העירונית, המורכבת מנציגי יש עתיד, המחנה הממלכתי, הליכוד ומפלגות דתיות, קיבלו את חוות דעתה של היועמ"ש. עיריית רחובות תמשיך לכבד את הנחיות החוק והפסיקה ותפעל לפיהן".

קווי אוטובוסים בשבת מגבעתיים לתל אביב, 23 בנובמבר 2019. אבי כהן
רצו להתחבר עד לתל אביב. קווי אוטובוס בשבת בתל אביב, תמונת ארכיון/אבי כהן

חבר מועצת העיר רחובות, ד"ר אסף אל-בר התייחס גם הוא לנושא ואמר: "נדמה שהיועצת המשפטית חרגה מתפקידה ושמשה עלה תאנה למהלך פוליטי נכלולי נגד הציבור. לא הייתה שום הצדקה לדחיית ההצבעה, אנחנו מקבלים החלטות תקציביות כל הזמן ובנס ציונה קבלו החלטה דומה לפני שבועיים. עצוב מאוד שהיועצת המשפטית לקחה חלק במהלך כזה ללא מסמכים נאותים וללא טיפול מראש. יש פה מהלך הומני כל כך חשוב לרקמת החיים שלנו, מהלך שתומך ביכולת ההתניידות של נוער, צעירים, קשישים ואוכלוסיות מוחלשות. אני מצר על ההתנהלות של ראש העירייה, ומצר עוד יותר על כך שאנשי מקצוע בעירייה שתפו פעולה עם התנהלות זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully