וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל פוסט נגד בן גביר: מתנדב במשטרה נאלץ לפרוש

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 22:46

ליאור ליפשיץ, איש הייטק בן 60, מתנדב כבר תשע שנים ביחידת האופנוענים של המשטרה. בפוסט הוא קרא לשר לביטחון לאומי להפסיק להשמיץ את מתנגדי המהפכה המשפטית. כעבור 3 דקות, לדבריו, מפקדו ביקש ממנו להסיר את הפרסום. "צריך לפעמים לקום ולהיות אמיצים"

בווידאו: אשד נפרד ממחוז ת"א: "אין לנו דמוקרטיה אחרת"/ניב אהרונסון

לצד עיסוקו של ליאור ליפשיץ, בן 60 מתל אביב, כאיש הייטק ופיננסים, כבר תשע שנים הוא מתנדב במשטרת ישראל, ביחידת האופנועים הארצית. אך היום (שני) ליפשיץ נאלץ להפסיק את התנדבותו, לאחר שסירב למחוק פוסט בפייסבוק שכתב אתמול. בפוסט קרא ליפשיץ לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להפסיק לפלג ולהשמיץ את המוחים נגד המהפכה המשפטית. לטענתו, כעבור כשלוש דקות, הוא התבקש למחוק אותו על ידי מפקדו בהתנדבות המשטרתית, אך סירב ובחר לוותר על תפקידו כמתנדב.

"אני מהפריווילגים, אתה יודע, אלה שגרים בתל אביב, אשכנזים (אני גם חצי תימני אבל מה זה משנה, האמת מיילא איבדה חשיבות כאשר היא יוצאת מפיות של פוליטיקאים)", כתב. "אני מאלה שבהייטק ובפיננסים, אלה שמשלמים מסים ועובדים, אלה שקוראים להם בלי שום התלבטות ומעצורים חוצפנים, סרבנים, חלאות, מוגלה ויש עוד כמה ביטויים שמשתמשים בהם חבריך לשולחן הממשלה".

ליאור ליפשיץ, מתנדב משטרה שהודח מתפקידו בעקבות פוסט נגד בן גביר. באדיבות המצולמים
"אני מהפריווילגים". ליאור ליפשיץ על אופנוע המשטרה/באדיבות המצולמים

"אמרתי להם שאני לא מוכן למחוק את הפוסט", משחזר ליפשיץ. "אני לא חושב שהפוסט פוליטי, רק ביקשתי מהשר לביטחון לאומי שימתן את ההתנהלות שלו ואמרתי גם שקרוב לוודאי שאחד כמוהו לא היה יכול להתנדב במשטרה, בגלל התיקים שלו. לא מקובלת עליי הדרך הזאת ומישהו, לכאורה המפקד העליון של המשטרה, השר לביטחון לאומי, מדבר בצורה כזאת שגורמת לפילוג בין השוטרים למתנדבים. לא רציתי למחוק את הפוסט כי העולם הזה הוא העולם שאשאיר לילדים ולנכדים שלי, וצריך לפעמים לקום ולהיות אמיצים ולוותר ולהפסיד, אבל להגיד את מה שאתה באמת חושב ולא להסתתר".

עוד בוואלה!

שרים השתתפו בחגיגות שנה ליישוב לא חוקי, מפגינים מחו מולם נגד המהפכה המשפטית

לכתבה המלאה
ליאור ליפשיץ, מתנדב משטרה שהודח מתפקידו בעקבות פוסט נגד בן גביר. באדיבות המצולמים
"צריך לפעמים לקום ולהיות אמיצים". ליאור ליפשיץ/באדיבות המצולמים

ליפשיץ טוען שהרגיש סיפוק רב מההתנדבות במשטרה, אך על אף שהוא מצטער שנאלץ לסיים את התנדבותו, הוא אינו מתחרט. "קשה לי מאוד שלא אוכל לעזור להם, קשה לי מאוד שאני יודע שזה לא בגלל המפקדים או ההתנהגות שלי האישית כמתנדב, לא בגלל היכולות שלי, זה קורה בגלל שמישהו רוצה להפריד בינינו ולהגיד שאני פריווילג, ואשכנזים ותימנים ומרוקאים... הייתה לי היום שיחה של אח אל אח עם המפקדים שלי, שקשה להם מאוד. הם אומרים עליי שאני אחד המתנדבים המצטיינים שלהם, וקשה להם. הכי קשה לי שהעבודה שלנו היא לעזור לשוטרים ששמונה שעות ביום על אופנועים בשמש ובגשם. ואנחנו כוח שמאוד עוזר לשוטרים".

ליאור ליפשיץ בטקס קבלת מצטיין סיירת. באדיבות המצולמים
"מתנדב איכותי ומסור". ליפשיץ בטקס קבלת מצטיין סיירת/באדיבות המצולמים
איתמר בן גביר, מגיע לכינוס ראשי המפלגות,הכנסת, ירושלים. 14 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90, עיבוד תמונה
עד כה כ-50 מתנדבים הודיעו על הפסקת פעילותם. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, פלאש 90

למרות בחירתו האישית להשאיר על כנו את הפוסט שהתבקש למחוק, ליפשיץ אינו קורא למתנדבים נוספים להשהות את התנדבותם. "אני לא קורא לעוד שוטרים להפסיק את התנדבותם, זו החלטה מצפונית. אני התלבטתי אם להמשיך בצבא ואני ממשיך בסוף בצבא. אני חושב שמה שאני עושה בצבא חשוב מאוד לביטחון של ישראל, אני אמשיך עד שאקבל פקודות לא חוקיות. אם אקבל פקודות לא חוקיות אני פשוט אלך. בדיוק היום חתמתי על המשך ההתנדבות שלי במילואים בצבא".

עד כה כ-50 מתנדבים במשטרה הודיעו על הפסקת פעילותם בגלל קידום המפכה המשפטית. "ביחידה הזאת חלק גדול לכאורה השהו את התנדבותם", משתף ליפשיץ בכאב. "דהיינו לא אמרו שהם לא מתנדבים, אלא אמרו שעכשיו קשה לנו ואף אחד לא מדבר על זה. אני יודע על כמה חברים טובים שלי מאוד שהשהו את ההתנדבות שלהם. האם זה מהותי? אני חושב שזה הולך ונעשה יותר מהותי".

ממשטרת ישראל נמסר: מדובר במתנדב איכותי, מקצועי ומסור. על המתנדב חלה הנחיית המשטרה לפיה אין לפרסם ברבים דעה, עמדה פוליטית ו/או דברים אשר אסורים לפרסום ע"י שוטרי משטרת ישראל כמי שמשרתים בגוף ממלכתי ניטרלי. למתנדבים הובהרו הנחיות המשטרה בנוגע להתבטאויות ברשתות החברתיות. המתנדב פרסם פוסט בפייסבוק בניגוד להנחיות המשטרה בנושא ולפיכך זומן לשימוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully