וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ וכל השאר: למרות הצרות המשפטיות, הרפובליקנים נותרים עם הנשיא לשעבר

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 21:44

סקר ראשון לקראת הפריימריז שייפתחו בעוד פחות מחצי שנה מראה כי רוב מוחץ של תומכי המפלגה רוצים את טראמפ כמועמד לנשיאות ארה"ב, חרף העמדתו לדין בשורת פרשות. על היריב הקרוב ביותר שלו - מושל פלורידה דסנטיס - הוא מוביל ב-37%. "כל עוד טראמפ שם, הוא האיש"

בווידאו: המסמכים המסווגים שנמצאו באחוזתו של טראמפ/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ מוביל בפער אדיר על יריביו בפריימריז הרפובליקניים - כך עולה מסקר שפורסם היום (שני) בניו יורק טיימס, הראשון בקמפיין הבחירות לנשיאות בשנה הבאה. חרף הצרות המשפטיות הרבות של טראמפ, הוא מוביל על יריבו הקרוב ביותר, מושל פלורידה רון דסנטיס, ב-37%.

לפי הסקר, טראמפ נהנה מיתרון מוחץ בקרב כמעט כל הקבוצות הדמוגרפיות והגיאוגרפיות, בכל אגף של המפלגה. הוא המועמד המוביל בפער ניכר בקרב מצביעים רפובליקנים פוטנציאליים בפריימריז אצל גברים ונשים, צעירים ומבוגרים, מתונים ושמרנים, בעלי השכלה גבוהה ואלו שלא למדו במכללות, ובערים, בפרברים ובאזורים הכפריים.

הסקר אף מראה כי חלק מטיעוני הקמפיין המרכזיים של דסנטיס - כמו היותו בחיר יותר בהשוואה לטראמפ בקרב הציבור הרחב וכי הוא ישלוט בצורה יעילה יותר - לא הצליחו לשכנע מספיק בוחרים. אפילו אלו שמונעים על ידי סוגיות שהזניקו את מושל פלורידה, כמו המאבק ב"אידיאולוגיית הווק הרדיקלית", מעדיפים את הנשיא לשעבר שעומד לדין פלילי בלפחות שתי פרשות שונות.

דונלד טראמפ מקיים עצרת קמפיין באירי. 31 ביולי 2023. רויטרס
מוביל על יריביו בפריימריז הרפובליקניים. טראמפ/רויטרס

בסך הכול, טראמפ קיבל 54% תמיכה בסקר, ואילו דסנטיס 17% בלבד, בעוד שאף אחד מהמועמדים לא הצליח להתעלות על 3% תמיכה. בין השמות הנוספים המתמודדים בפריימריז הרפובליקניים נמצאים סגנו של טראמפ, מייק פנס, השגרירה לשעבר באו"ם ניקי היילי ומושל ניו ג'רזי לשעבר כריס כריסטי.

אך גם בתרחיש שבו טראמפ מתמודד ראש בראש מול דסנטיס, מושל פלורידה יפסיד בפער ניכר - 62% מול 31%. זאת בניגוד להערכות של המחנה המתנגד לטראמפ, שסבור כי מרוץ רב-משתתפים ישחק לטובתו כמו ב-2016 ורק אופוזיציה מאוחדת תוכל לנצח אותו בפריימריז, שיחלו בעוד פחות מחצי שנה. רבים מהנשאלים אמרו כי בעוד שהם מעריכים את דסנטיס, כל עוד טראמפ נמצא בתמונה, הם נותרים נאמנים לו.

"יש לי הרבה ציפיות מדסנטיס, אבל כל עוד טראמפ שם, טראמפ הוא האיש", אמר לניו יורק טיימס דניאל בראון, בן 58 מווירג'יניה וטכנאי לשעבר בכור גרעיני.

עוד בוואלה!

אישום חדש נגד טראמפ בפרשת המסמכים: "הורה למחוק את צילומי האבטחה"

לכתבה המלאה
מושל פלורידה רון דסנטיס בכנס בניו המפשיר, ארה"ב, 30 ביולי 2023. רויטרס
"לא שכנע מספיק בוחרים". דסנטיס/רויטרס

אף שקשה לדעת כיצד משפטיו של טראמפ ישפיעו על ביצועיו בפריימריז, 89% מהרפובליקנים שהשתתפו בסקר מחזיקים בעמדתו שלפיה ארצות הברית נמצאת בכיוון לא נכון תחת הנשיא הדמוקרטי ג'ו ביידן - שאותו עשוי לפגוש טראמפ לשידור חוזר בנובמבר הבא.

טראמפ, שממשיך לטעון ללא ביסוס לזיופים בבחירות ב-2020, ידלג מדיונים בבתי המשפט במהלך הפריימריז, אך לא נראה שזה מדאיג את הבוחרים הרפובליקנים. לפי הסקר, רק 19% מאמינים כי התנהגותו אחרי הפסדו בבחירות איימה על הדמוקרטיה האמריקנית, ורק 17% מאמינים כי הוא ביצע פשעים פדרליים חמורים.

כל זאת כשהוא עומד לדין על החזקה לא חוקית של מסמכים מסווגים ושיבוש חקירה במשפט שייערך במיאמי, ועל זיוף מסמכים בפרשת דמי השתיקה לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס בניו יורק. לטראמפ צפויים עוד שני אישומים נוספים לפחות הקשורים לניסיונותיו להטות את תוצאות הבחירות ולהסתערות תומכיו על הקפיטול בינואר 2021.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully