וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום חדש נגד טראמפ בפרשת המסמכים: "הורה למחוק את צילומי האבטחה"

עודכן לאחרונה: 28.7.2023 / 22:00

התובע המיוחד הגיש אישומים נוספים נגד הנשיא לשעבר ונגד עובד נוסף באחוזתו במאר-א-לאגו, שיעמוד לדין על שיבוש חקירה. טראמפ, כך נטען, הורה למחוק את צילומי האבטחה שאותם דרשו החוקרים. "ניסיון נואש נוסף של משפחת הפשע של ביידן לרדוף את טראמפ", אמרו בקמפיין שלו

בווידאו: המסמכים המסווגים שנמצאו באחוזתו של טראמפ/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ הורה לעובדים באתר הנופש שלו בפלורידה למחוק את צילומי האבטחה בזמן שנחקר בפרשת המסמכים המסווגים - כך הודיעו הלילה (שישי) התובעים הפדרליים, שהרחיבו את כתב האישום נגדו והאשימו אדם נוסף בצוותו במאר-א-לאגו בסיוע להסתרת המסמכים שאותם הוציא טראמפ מהבית הלבן ללא רשות ובכך סיכן את הביטחון הלאומי של ארצות הברית.

בסך הכול, הגיש התובע המיוחד ג'ק סמית' שלושה סעיפי אישום חדשים נגד טראמפ, שהגיעו ל-40 בסך הכול. הנאשם החדש בפרשה הוא עובד התחזוקה קרלוס דה אוליביירה, שיעמוד לדין על קשירת קשר לשיבוש הליכי משפט בשל העזרה שנתן לכאורה לטראמפ להסתרת המסמכים מפני החוקרים.

טראמפ הוא האדם הראשון שכיהן כנשיא ארצות הברית ועומד לדין פלילי. מלבד פרשת המסמכים המסווגים, הוא גם עומד לדין בניו יורק על זיוף מסמכים כחלק מהעברת דמי שתיקה לשחקנית פורנו. טראמפ כפר באשמה בשתי הפרשות, והמשפטים שלו יתנהלו עמוק בתוך הקמפיין. כתב אישום נוסף נגד הנשיא לשעבר צפוי גם בחקירת מעורבותו במאמצים להטות את תוצאות הבחירות ב-2020.

"זה לא יותר מהמשך הניסיון הנואש והכושל של משפחת הפשע של ביידן ומשרד המשפטים שלהם לרדוף את הנשיא טראמפ ואת אלו הסובבים אותנו", אמרו בקמפיין של טראמפ. טראמפ מוביל בסקרים בקרב הרפובליקניים לקראת הפריימריז בשנה הבאה, שבסופן ייקבע מי המועמד של המפלגה בבחירות לנשיאות ב-2024.

נשיא ארצות הברית לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ בכנס בווסט פאלם ביץ', פלורידה, ארה"ב, 15 ביולי 2023. רויטרס
עדיין מוביל בסקרים בקרב הרפובליקנים. טראמפ/רויטרס

לפי האישומים החדשים בפרשת המסמכים המסווגים, דה אוליביירה, בן 56, אמר לעובד אחר באתר הנופש שבו מתגורר טראמפ כי "הבוס" רוצה למחוק את צילומי מצלמות האבטחה של הנכס אחרי שמשרד המשפט הוציא צו לקבלתם. בנוסף לכך, הוא מואשם ששיקר לחוקרי FBI כששיקר שלא הייתה לו יד בהעברת ארגזים של מסמכים מסווגים למאר-א-לאגו. הארגזים הוחזקו ברחבי האחוזה, כולל בחדר שינה, במקלחת ובאולם נשפים.

"מעולם לא ראיתי משהו", אמר לחוקרים, לפי כתב האישום. עורך דינו לא הגיב על העמדתו לדין. דה אוליביירה אמור להופיע בבית המשפט במיאמי ביום שני.

עוזר נוסף של טראמפ המעורב בפרשה הוא וולט נאוטה, שהודה מוקדם יותר החודש כי סייע לנשיא לשעבר להסתיר מסמכים. על פי כתב האישום החדש, נאוטה ודה אוליביירה העבירו 64 ארגזי מסמכים למעונו של טראמפ לאחר שמשרד המשפטים הורה לטראמפ להעביר לידיו את הרישומים המסווגים שבידיו במאי 2022. בהמשך, הם החזירו רק 30 מהם לאוון קורקורן, עורך דין של טראמפ שביקש לבחון את תוכנם כדי למלא אחר הוראת משרד המשפטים.

עוד בוואלה!

דיווח: עורכי דינו של טראמפ עודכנו כי הוא יואשם בניסיון להטות את הבחירות ב-2020

לכתבה המלאה
המסמכים המסווגים שנמצאו באחוזתו של טראמפ
11.06.23. רויטרס
חלק מהארגזים עם המסמכים המסווגים שנמצאו במאר-א-לאגו/רויטרס

האישומים החדשים בפרשת המסמכים המסווגים נחשפו שעות אחרי שעורכי דינו של טראמפ נפגשו עם התובעים הפדרליים החוקרים את ניסיונותיו להטות את תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020, בסימן לכך שכתב אישום שלישי נגדו מתקרב.

"עורכי הדין שלי קיימו הבוקר פגישה פרודוקטיבית עם משרד המשפטים, והסבירו בפירוט שלא עשיתי שום דבר רע, שקיבלתי עצות מעורכי דין רבים ושכתב אישום נגדי רק יהרוס עוד יותר את המדינה שלנו", כתב אתמול טראמפ ברשת החברתית שלו Truth. לדבריו, במהלך הפגישה לא ניתנה אינדיקציה מתי יוגש כתב האישום.

הנשיא לשעבר טוען כי כל החקירות נגדו הן רדיפה פוליטית בידי ממשלו של הנשיא הנוכחי ג'ו ביידן, שאותו הוא עשוי לפגוש לדו-קרב נוסף בנובמבר הבא. למרות ההסתבכויות הרבות שלו, אלו לא ימנעו ממנו להתמודד. מומחים משפטיים לא רואים אף מניעה שהוא יכהן שוב כנשיא אם ייבחר.

חקירה נוספת נגד הנשיא לשעבר מתקיימת בג'ורג'יה, אחת ממדינות המפתח שהיו קריטיות לניצחונו של ביידן. החקירה בג'ורג'יה מתמקדת בין היתר בשיחת טלפון שקיים טראמפ עם גורם בכיר שהיה אחראי על הבחירות, שבה דרש ממנו "למצוא" מספיק קולות כדי להעניק לו את הניצחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully