וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ אחרי הצגת כתב האישום: "אמנה תובע שירדוף את ביידן"

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 7:57

מול קהל תומכים שקרא "לכלוא את ביידן", נשיא ארה"ב לשעבר אמר לאחר הופעתו בבית המשפט בפרשת המסמכים המסווגים כי הייתה לו "כל זכות" להחזיק בהם והשתלח בחריפות בנשיא הנוכחי. בפוקס ניוז הקרינו נאום של ביידן וכתבו: "דיקטטור"

בווידאו: המסמכים המסווגים שנמצאו באחוזתו של טראמפ/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ נאם הלילה (רביעי) בפני קהל תומכים, זמן לא רב לאחר שהתייצב בבית המשפט במיאמי, שם הוקרא נגדו כתב אישום עם 37 סעיפים בפרשת המסמכים המסווגים. טראמפ הודיע כי אם ייבחר לנשיאות ב-2024, הוא ימנה תובע מיוחד שיחקור את הנשיא הנוכחי ג'ו ביידן.

"אני אמנה תובע מיוחד אמיתי שירדוף אחר הנשיא המושחת ביותר בתולדות ארצות הברית, ג'ו ביידן, וכל משפחת הפשע ביידן", אמר טראמפ וזכה לתשואות מצד קהל תומכיו שקראו: "לכלוא את ביידן".

טראמפ גם טען והפיץ שוב מידע כוזב על כך שביידן הסתיר 1,850 ארגזים של מסמכים מסווגים ואף הפליג ואמר כי משפחתו של ביידן קיבלה כספים מסין. הוא גם האשים את ה-FBI בפברוק התמונות של הארגזים שנמצאו באחוזתו במאר א-לאגו. "בארגזים האלה בכלל היה ציוד אישי שלי כמו חולצות ונעליים", טען טראמפ.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ נושא נאום לאחר הופעתו בבית המשפט בפרשת המסמכים המסווגים, במועדון הגולף שלו בניו ג'רזי, 13 ביוני 2023. רויטרס
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ נושא נאום לאחר הופעתו בבית המשפט בפרשת המסמכים המסווגים, במועדון הגולף שלו בניו ג'רזי, 13 ביוני 2023/רויטרס

במקביל, רשת פוקס ניוז האמריקנית שידרה הלילה את נאומו של טראמפ בזמן שרשתות אחרות נמנעו מלשדר את נאומו בשידור חי מחשש לאמירות שהן "פייק ניוז". בין היתר עברה פוקס ניוז לשדר את דבריו של הנשיא ביידן מהבית הלבן כשלדברים לווה כיתוב "דיקטטור מזויף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
איור של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בזמן דיון בפרשת המסמכים המסווגים בבית המשפט במיאמי, 13 ביוני 2023. רויטרס
איור של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בזמן דיון בפרשת המסמכים המסווגים בבית המשפט במיאמי, 13 ביוני 2023/רויטרס

הכיתוב שליווה את נאום ביידן ברשת פוקס

בפתח הדיון, כפר טראמפ באשמה בכל 37 הסעיפים נגדו על החזקת מסמכים מסווגים בניגוד לחוק ועל שיבוש חקירה.

זאת הפעם השנייה השנה שבה הנשיא לשעבר, המתמודד שוב על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, מגיע לבית משפט. הדיון בבית המשפט היה קצר ועסק בסוגיות פרוצדורליות שונות, ולא נקבע מועד לתחילת המשפט שככל הנראה יימשך עמוק לתוך הבחירות בשנה הבאה - וייתכן שאף אחריהן.

בית המשפט דחה את בקשתם של כלי התקשורת לצלם את הדיון מבפנים. לפני תחילת השימוע, נלקחו מטראמפ - האדם הראשון שכיהן כנשיא ארצות הברית ועומד לדין פדרלי, או למשפט בכלל - טביעות אצבע.

טראמפ, שיחגוג מחר 77, אמר לאחר הדיון כי "הממשלה איבדה שליטה" וכי "יש לנו מדינה מושחתת". במהלך הנסיעה של השיירה שלו מבית המשפט, כמה מפגינים תועדו מתפרצים לכביש והם נהדפו במהירות על ידי מאבטחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully