וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ התייצב בבית המשפט וכפר באשמה בפרשת המסמכים המסווגים: "הממשלה איבדה שליטה"

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 6:35

נשיא ארה"ב לשעבר הכחיש בבית משפט במיאמי את כל 37 העבירות המיוחסות לו בפרשת המסמכים המסווגים, עם תחילת הדיון הראשון שבסופו הוא שוחרר ללא תנאים מגבילים. זאת הפעם השנייה בתוך כמה חודשים שבה טראמפ, שעדיין מוביל בסקרים בקרב הרפובליקנים, עומד לדין

בווידאו: תומכי דונלד טראמפ לקראת השימוע של הנשיא לשעבר/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ התייצב הערב (שלישי) בבית משפט בפלורידה לדיון ראשון באישומיו בפרשת המסמכים המסווגים, ונעצר באופן רשמי אף שבסיום השימוע שוחרר ללא תנאים. בפתח הדיון, כפר טראמפ באשמה בכל 37 הסעיפים נגדו על החזקת מסמכים מסווגים בניגוד לחוק ועל שיבוש חקירה.

זאת הפעם השנייה השנה שבה הנשיא לשעבר, המתמודד שוב על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, מגיע לבית משפט. הדיון בבית המשפט היה קצר ועסק בסוגיות פרוצדורליות שונות, ולא נקבע מועד לתחילת המשפט שככל הנראה יימשך עמוק לתוך הבחירות בשנה הבאה - וייתכן שאף אחריהן.

בית המשפט דחה את בקשתם של כלי התקשורת לצלם את הדיון מבפנים. לפני תחילת השימוע, נלקחו מטראמפ - האדם הראשון שכיהן כנשיא ארצות הברית ועומד לדין פדרלי, או למשפט בכלל - טביעות אצבע.

נאשם נוסף בפרשה הוא וולט נאוטה, עוזר של טראמפ ששימש גם נהג שלו. הוא נאשם שיחד עם טראמפ הם קשרו קשר לשמור מסמכים מסווגים ולהסתיר אותם מפני חבר המושבעים שחקר את הפרשה. נאוטה עבד עבור טראמפ הן בבית הלבן והן באחוזתו במאר-א-לאגו. גם הוא שוחרר בתום הדיון.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בדרכו לבית המשפט במיאמי, פלורידה, 13 ביוני 2023. GettyImages
טראמפ מנופף מרכבו במהלך נסיעת השיירה במיאמי, הערב/GettyImages

טראמפ, שיחגוג מחר 77, אמר לאחר הדיון כי "הממשלה איבדה שליטה" וכי "יש לנו מדינה מושחתת". במהלך הנסיעה של השיירה שלו מבית המשפט, כמה מפגינים תועדו מתפרצים לכביש והם נהדפו במהירות על ידי מאבטחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הגעת השיירת של דונלד טראמפ לבית המשפט במיאמי, 13 ביוני 2023. Brendan Mcdermid, רויטרס
הגעת השיירת של דונלד טראמפ לבית המשפט במיאמי, 13 ביוני 2023/רויטרס, Brendan Mcdermid
תומך של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ מחוץ לבית המשפט במיאמי, 13 ביוני 2023. רויטרס
תומך של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ מחוץ לבית המשפט במיאמי, 13 ביוני 2023/רויטרס

"זהו אחד הימים העצובים ביותר בהיסטוריה של המדינה שלנו", אמר

בדרכו מבית המלון שבבעלותו לבית המשפט במיאמי, שבסמוך אליו התכנסו אלפים מתומכיו ומתנגדיו.

מפקד משטרת מיאמי אמר במהלך היום שהעיר ערוכה לתרחיש של אלימות לאור ההסתערות של תומכיו של טראמפ על הקונגרס ב-6 בינואר 2021, ושוטרים וכלבי גישוש סיירו בסמוך לבית המשפט טרם הגעתו של טראמפ. "שלא תטעו - אנחנו מתייחסים לאירוע הזה ברצינות רבה", אמר. "אנחנו יודעים שיש פוטנציאל להתדרדרות המצב".

דונלד טראמפ נוחת במיאמי על מנת להתייצב בבית המשפט הפדרלי, 12 ביוני 2023. רויטרס
דונלד טראמפ נוחת במיאמי על מנת להתייצב בבית המשפט הפדרלי, 12 ביוני 2023/רויטרס

טראמפ, שטוען לרדיפה של הממשל הנוכחי אחריו, מתכנן לשוב עם תום השימוע למועדון הגולף שלו בבדמינסטר, ניו ג'רזי, ומשם הוא יישא הצהרה לתקשורת. האישומים, שנחשפו ביום שישי, הוגשו נגד טראמפ בסיומה של החקירה שבמהלכה גילו סוכני FBI יותר ממאה מסמכים מסווגים בפשיטה שערכו באחוזתו מאר-א-לאגו שבפלורידה באוגוסט האחרון.

לפי החוקרים, המסמכים כללו מידע על יכולות ההגנה והנשק של ארצות הברית ושל מדינות זרות, כמו גם תוכניות תגמול אפשריות בתגובה למתקפה זרה. המסמכים אף עסקו ביכולות הגרעיניות של אמריקה, מהסודות הכמוסים ביותר שלה.

מסמכים מסווגים שנמצאו בחדר אמבטיה באחוזתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ במאר-א-לאגו, פלורידה. משרד המשפטים של ארה"ב, אתר רשמי
מסמכים מסווגים שנמצאו באחוזתו של טראמפ בפלורידה/אתר רשמי, משרד המשפטים של ארה"ב
המסמכים המסווגים שנמצאו באחוזתו של טראמפ
11.06.23. רויטרס
המסמכים המסווגים שנמצאו באחוזתו של טראמפ 11.06.23/רויטרס

התובעים מאשימים אותו בהחזקת התיקים הסודיים, שאותם אחסן בין היתר בשירותים ובאולם נשפים, ובקשירת קשר עם אחד מעוזריו לשיבוש החקירה של ה-FBI. אם יורשע בסופו של דבר בעבירות אלו, העונש המקסימלי הוא 20 שנות מאסר.

תומכיו של טראמפ, המועמד המוביל למועמדות המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות ב-2024, התאספו מחוץ לאתר הנופש שלו, כשחלקם נושאים דגלים ענקיים שבהם נכתב: "דונלד טראמפ 2024, אני אחזור". מכוניות ואופנועים מכוסים במזכרות ובסמלים של טראמפ הקיפו את המקום בעוד שאחרים צפרו לאות תמיכה.

"אנחנו איתך לאורך כל הדרך!", צעק לטראמפ אדם שישב במסעדה באתר הנופש שלו, כשטראמפ מצדו הודה לו והרים את אגודלו.

הסקרים מראים: רוב הרפובליקנים מאמינים לטראמפ

למרות ההסתבכויות המשפטיות שלו, טראמפ ממשך להוביל בקרב המצביעים הרפובליקנים לקראת תחילת הפריימריז בשנה הבאה כשגם מרבית היריבים שלו במפלגה התיישרו עם הנרטיב שלו.

בסקר ברשת CBS עלה כי 76% מהמצביעים הרפובליקנים בבחירות המקדימות מודאגים יותר מהאפשרות שכתב האישום נובע ממניעים פוליטיים מאשר מכך שהחזקת מהמסמכים היוותה סיכון לביטחון הלאומי.

סקר אחר, של סוכנות הידיעות רויטרס, העלה תוצאה דומה שלפיה כ-81% מהרפובליקנים מאמינים שהנשיא לשעבר נתון לרדיפה פוליטית. טראמפ החריף את הרטוריקה שלו כלפי הרשויות בימים שחלפו מאז ההחלטה להעמידו לדין בפרשה, וכינה את התובע המיוחד שמונה לטפל בחקירותיו "פסיכופט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully