וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: עורכי דינו של טראמפ עודכנו כי הוא יואשם בניסיון להטות את הבחירות ב-2020

עודכן לאחרונה: 28.7.2023 / 8:03

פרקליטיו של נשיא ארה"ב לשעבר נפגשו עם צוותו של התובע המיוחד, החוקר את מעורבותו של טראמפ סביב ההסתערות של תומכיו על הקפיטול. הנשיא לשעבר, המועמד המוביל של הרפובליקנים לקראת הבחירות בשנה הבאה, כבר עומד לדין בשתי פרשות נוספות

בווידאו: המסמכים המסווגים שנמצאו באחוזתו של טראמפ/רויטרס

עורכי דינו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עודכנו היום (חמישי) כי הוא יעמוד לדין על ניסיונותיו להטות את תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020, שבהן הפסיד לג'ו ביידן - כך דווח ברשת NBC, אחרי פגישה של פרקליטי הנשיא לשעבר בלשכתו של החוקר המיוחד ג'ק סמית'.

גורם רשמי בבית המשפט הפדרלי בוושינגטון, שבו יושב חבר המושבעים הגדול החוקר את טראמפ, אמר כי לא יוגשו היום כתבי אישום. ואולם, אין זה חריג שסנגורים נפגשים עם תובעים פדרליים לפני הגשת כתב אישום, כפי שעשה הצוות של טראמפ ארבעה ימים לפני שהואשם בפרשת המסמכים המסווגים בחודש שעבר, אחת משתי פרשות שבהן הוא כבר מואשם.

"עורכי הדין שלי קיימו הבוקר פגישה פרודוקטיבית עם משרד המשפטים, והסבירו בפירוט שלא עשיתי שום דבר רע, שקיבלתי עצות מעורכי דין רבים ושכתב אישום נגדי רק יהרוס עוד יותר את המדינה שלנו", כתב טראמפ ברשת החברתית שלו Truth. לדבריו, במהלך הפגישה לא ניתנה אינדיקציה מתי יוגש כתב האישום.

טראמפ הוא האדם הראשון שכיהן כנשיא ארצות הברית ועומד לדין פלילי, וכל זאת בעודו מוביל בסקרים בקרב הרפובליקניים לקראת הפריימריז בשנה הבאה, שבסופן ייקבע מי המועמד של המפלגה בבחירות לנשיאות ב-2024.

טראמפ כבר אמר מוקדם יותר החודש כי קיבל מכתב מהתובע המיוחד שלפיו חבר מושבעים חוקר את חלקו בהסתערות של תומכיו על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021. סמית' מונה לתובע מיוחד על ידי התובע הכללי מאריק גרלנד זמן קצר אחרי שטראמפ הודיע כי הוא יתמודד שוב על הנשיאות בסתיו האחרון.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ באירוע קמפיין באיווה, 7 ביולי 2023. רויטרס
מזהיר כי כתב אישום נוסף נגדו "יהרוס את המדינה". טראמפ/רויטרס

צוותו של סמית' חקר גם את התנהלותו של טראמפ בפרשת המסמכים המסווגים, שאותם הוציא ללא אישור עם סיום כהונתו. טראמפ עומד לדין גם בניו יורק, על תשלום דמי שתיקה לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס לפני הבחירות לנשיאות ב-2016. המשפט בניו יורק צפוי להיפתח במרץ, ואילו בפלורידה, הוא ייפתח במאי, חצי שנה בלבד לפני הבחירות.

הנשיא לשעבר טוען כי כל החקירות נגדו הן רדיפה פוליטית בידי ממשלו של הנשיא הנוכחי ג'ו ביידן, שאותו הוא עשוי לפגוש לדו-קרב נוסף בנובמבר הבא. למרות ההסתבכויות הרבות שלו, אלו לא ימנעו ממנו להתמודד. מומחים משפטיים לא רואים אף מניעה שהוא יכהן שוב כנשיא אם ייבחר.

כחלק מחקירת אירועי הקפיטול, סמית' ואנשיו ראיינו עשרות בכירים ויועצים שכיהנו בממשל טראמפ, בהם סגן הנשיא לשעבר מייק פנס, עורך דינו של טראמפ רודי ג'וליאני והיועץ המשפטי לשעבר של הבית הלבן פט סיפולון, בנוסף לגורמי ממשל במדינות השונות שאמרו כי טראמפ לחץ עליהם כדי שישנו את התוצאות לטובתו. הם העידו בפני חבר מושבעים בבית משפט פדרלי בוושינגטון הבירה כי בחודשים האחרונים לכהונתו, טראמפ קידם את טענותיו הלא מבוססות לזיופים נרחבים בהצבעה.

חקירה נוספת נגד הנשיא לשעבר מתקיימת בג'ורג'יה, אחת ממדינות המפתח שהיו קריטיות לניצחונו של ביידן. החקירה בג'ורג'יה מתמקדת בין היתר בשיחת טלפון שקיים טראמפ עם גורם בכיר שהיה אחראי על הבחירות, שבה דרש ממנו "למצוא" מספיק קולות כדי להעניק לו את הניצחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully