וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונות שוטרים מכים הוצגו במחאה בת"א; המשטרה גינתה, בן גביר הצטרף: "הם גיבורים"

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 9:47

זמן קצר לאחר שהוצגו פתחה המשטרה בחקירה, זאת בהוראת השר לביטחון לאומי - וללא אישור הפרקליטות הנדרש. המוחים התרעמו: "לא חוקרים שוטרים אלימים, כן חוקרים את מי שמצביע על היותם אלימים"

בווידאו: המשטרה החלה בפינוי המפגינים מאתר הבניה שסמוך לאזור החסינות של הכנסת/ינון שלום- יתח

המשטרה פתחה הערב (שבת) בחקירה לאחר ששורת תמונות של שוטרים בפנים גלויות פוזרו בכמה מוקדי מחאה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב. זאת, בחשד להעלבת עובד ציבור, הוצאת לשון הרע והסתה לאלימות. יצויין כי ההליך נפתח בהוראת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר - וללא אישור הפרקליטות, כפי שנדרש במקרים מסוג זה.

במחאת הסטודנטים הגיבו לפתיחת החקירה, וטענו כי "ההחלטה של המשטרה שלא לחקור שוטרים אלימים, אבל כן לחקור את מי שמצביע על היותם אלימים - היא אבסורדית". עוד הוסיפו כי "השלטים ביקשו להביא לידיעת הציבור את מעשי האלימות מהשבוע האחרון". גם באגודה לזכויות האזרח תקפו בחריפות את פתיחת החקירה, "אין שום בסיס להטריד מפגינים בגלל הנפת שלטים שאומרים את האמת. במקום זאת, מוטב שהמשטרה תדאג שלא יחזרו על עצמן תופעות של אלימות משטרתית אכזרית וסדיסטית כמו אלו שראינו השבוע".

שורת תמונות של שוטרים בפנים גלויות הפזורות  במספר מוקדי מחאה בתל אביב. 29 ביולי 2023. דוברות המשטרה, אתר רשמי
שורת תמונות של שוטרים בפנים גלויות הפזורות במספר מוקדי מחאה בתל אביב. 29 ביולי 2023/אתר רשמי, דוברות המשטרה

בהמשך, התייחס השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לאירוע. "קמפיין השיימינג וההסתה של חבורת אנרכיסטים נגד שוטרי יס"מ ת"א הגיבורים המגנים על ביטחון אזרחי ישראל הוא מזעזע וחציית כל קו אדום", נמסר מטעמו. "אני מגבה את שוטרי משטרת ישראל הגיבורים ואת השוטרים שמוסרים את נפשם בשטח. סמוך ובטוח כי הם ימשיכו לעשות את עבודתם על הצד הטוב ביותר, כפי שעושים עד כה".

במהלך ההפגנה שהתקיימה הערב בקפלן, נאמה נעמה מכלוף, פעילה במחאת הסטודנטים, שטענה כי הותקפה בידי שוטר בהפגנה השבוע. "ביום שני האחרון, חטפתי זעזוע מוח כששוטר פינה אותי באלימות בהפגנה מול כנסת ישראל, שרגעים לאחר מכן חוקקה עוד חוק שמטרתו לפורר את הדמוקרטיה הישראלית", אמרה. "למרות זאת, אנחנו כאן. לא נפסיק להפגין. בשבילנו, אבל גם בשביל כל שוטר ושוטרת שרוצים שישראל תישאר דמוקרטיה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שקמה ברסלר, הפגנה נגד המהפכה המשפטית, צומת קפלן, 29ביולי 2023. ראובן קסטרו
"בסוף וגם בהתחלה, אחים אנחנו". ברסלר/ראובן קסטרו

גם שקמה ברסלר, ממובילות המחאה, פנתה בנאומה בקפלן לשוטרים. "אני פונה בשם כולנו לשוטרי ושוטרות משטרת ישראל, בסוף וגם בהתחלה אחים אנחנו", אמרה. "הממשלה היא זו ששמה אתכם בסיטואציה בלתי אפשרית, אנחנו מבינים את זה. הממשלה היא זו שרוצה שתנהגו באלימות כלפי אחיכם. הבושה, שוטרים ושוטרות יקרים, היא לא שלכם - היא של הממשלה ועל אחריותה בלבד. יחד עם זאת, זכרו שתפקידכם לשמור עלינו האזרחים. זכרו כי גם בעת הזו, ההיסטוריה לא מנקה מאחריות את מי שרק מילא פקודות. עשו את עבודתכם נאמנה, הכריעו גם אתם לטובת הדמוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully