וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרים השתתפו בחגיגות שנה ליישוב לא חוקי, מפגינים מחו מולם נגד המהפכה המשפטית

31.7.2023 / 20:50

חברי כנסת ושרים השתתפו בחגיגות לציון שנה להקמת היישוב רמת ארבל שבגליל התחתון. לפני כחודש אישרה הממשלה בדיעבד את הקמת היישוב - אך בשלב זה הבנייה במקום נעשתה ללא אישורים ואינה חוקית. בין המשתתפים: איתמר בן גביר, אורית סטרוק, עמיחי שיקלי ויצחק וסרלאוף

שרים השתתפו בחגיגות שנה ליישוב לא חוקי, מפגינים מחו נגד המהפכה המשפטית/אלי אשכנזי

חברי כנסת ושרים השתתפו הערב (שני) בחגיגות לציון יום השנה להקמת היישוב רמת ארבל שבגליל התחתון. לפני כחודש, הממשלה אישרה בדיעבד את הקמת היישוב, אך בשלב זה הבנייה במקום נעשתה ללא אישורים והיא אינה חוקית. בין המשתתפים בחגיגות: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ושר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף.

במקביל, אל מול החגיגות במקום, ניצבו מאות מוחים נגד המהפכה המשפטית, וגם כמה מפגינים תומכי המהפכה. למרות חשש המשטרה שמא במקום יתפתחו עימותים בין הצדדים, הצדדים ניהלו שיחות האחד עם השני ואף תועדו רוקדים אחד עם השני לצלילי השיר "הנה מה טוב", ולצלילי אחת מסיסמאות המחאה "גוש אחד, ביחד ננצח".

לא זו בלבד, הצדדים אף הקימו "פינת הדברות", שם שוחחו מתנגדי ותומכי המהפכה המשפטית.

השר בן גביר מלווה ב"חגורת" שוטרים. אלי אשכנזי
השר בן גביר מלווה ב"חגורת" שוטרים/אלי אשכנזי
"פינת ההדברות" שהוקמה במקום. אלי אשכנזי
"פינת ההדברות" שהוקמה במקום/אלי אשכנזי

בשלב מסוים, המפגינים הגיעו ממש אל מאחורי מקום הטקס ולאחר שהחלו להגיע חברי הכנסת, המשטרה יצרה מחצה בין מתנגדי המהפכה ותומכיה. בהגיעו למקום, חבר הכנסת אריאל קלנר התקבל בשריקות בוז וקריאות "בושה". הוא מצידו, לא היסס, וכינה את המפגינים "המון מוסת".

התמונות שהופצו מהמקום עשויות להיתפס כאבסורדיות, שכן, מאות ממתנגדי המהפכה ניצבים כמה מטרים בודדים מהטקס, ומהחגיגה של המוזמנים לאירוע, בהם גם כאמור - חברי כנסת ושרים.

השר בן גביר, שהגיע לחגיגות מלווה ב"חגורת" שוטרים התקשה להימנע מפרובוקציות ובשלב מסוים קרא לעבר המפגינים "בואו". לאחר מכן, המשטרה החלה בהדיפת המפגינים אחורה, עד שהשר עזב את המקום לקריאות "עבריין" ו"מחבל".

המפגינים והמשתתפים באירוע. מרחק של כמה מטרים אחד מהשני. אלי אשכנזי
המפגינים והמשתתפים באירוע. מרחק של כמה מטרים אחד מהשני/אלי אשכנזי
למרות חשש המשטרה שמא במקום יתפתחו עימותים בין הצדדים, הצדדים ניהלו שיחות האחד עם השני ואף תועדו רוקדים אחד עם השני. אלי אשכנזי
למרות חשש המשטרה שמא במקום יתפתחו עימותים בין הצדדים, הצדדים ניהלו שיחות האחד עם השני ואף תועדו רוקדים אחד עם השני/אלי אשכנזי

בשנה האחרונה, רשות האכיפה במקרקעין כבר פינתה מבנים ביישוב, אך לאחר כל פינוי הוצבו במקום מבנים חדשים, ללא היתר. כעת, עומדים בארבל כחמישה מבנים ללא אישור. מהרשות נמסר כי "המבנים ברמת ארבל נבנו ללא היתר ובניגוד לתוכניות, ונגדם תלוי ועומד צו מנהלי שאושר בבית המשפט".

בתחילת החודש, עם אישור הקמת היישוב, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "זהו יום חג למדינת ישראל ולמשפחות החלוציות שנאחזות במקום". הוא ציין כי "היישוב הזה מוקם במקום שהיה יישוב בתקופת בית שני והתנאים. זה היישוב הרביעי שהממשלה הזו מקימה".

הקמת היישוב כבר נידונה בעבר ברשויות התכנון, שהחליטו אז כי לא נכון יהיה להקים יישוב במקום. ב-2006, הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים קבעה כי היישוב נמצא באזור בעל רגישות סביבתית-נופית וכי הקמתו עלולה לפגוע קשות ברצף האקולוגי ובנוף. בהחלטתה, הוועדה ציינה כי באזור בו כבר קיימים יישובים שיכולים לקלוט תושבים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully