וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה טוענת כי המפגינים גרמו נזק של מיליונים - אך סירבה לבסס את הדברים

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 12:00

דובר הארגון טען ב-103FM כי המוחים "גרמו נזקים כספיים "אדירים", אולם סירב לספק לכך הוכחות או להציג את החישוב עליו התבסס. "אתה משקר, וזה חמור משבירת תמרור", הטיח בו המראיין. לוי השיב: "שפכו שמן על כביש, הציתו מדורות, שברו מצלמות אבטחה ועמודי חשמל"

בווידאו: מפגינים נגד המהפכה המשפטית ניסו לפרוץ לאזור החסינות של הכנסת/ינון שלום- יתח

דובר המשטרה, ניצב משנה אלי לוי, התייחס היום (רביעי) למחאות נגד המהפכה המשפטית לאחר ביטול עילת הסבירות ואמר כי "שלשום היה פרץ של אלימות שאנחנו לא זוכרים מאז תחילת המחאה - הייתה גם פגיעה בתשתיות שגרמה לנזקים כספיים אדירים". את הדברים אמר בריאיון לינון מגל וחיים לוינסון ב-103FM.

"האלימות נגד השוטרים הייתה חמורה מאוד, 22 מהם נפצעו, ראיתם את התמונות - שוטר עם גבס ביד, גבס ברגל", טען לוי. "הפגיעה בסמלי שלטון חמורה מאוד ואנחנו מנהלים חקירות נגד אותם אנשים שפגעו בשוטרים ובניידות משטרה. אנחנו מזהים בתקופה האחרונה יותר ויותר פגיעה בתשתיות, שהורסים גדרות, ששוברים תמרורים. גוף ממשלתי כזה או אחר שמעמיד תשתיות לטובת הציבור לא צריך לסיים ערב כזה של מחאה עם נזקים כספיים אדירים".

בשלב זה, עימת אותו לוינסון עם טענתו לפיה מדובר בנזק של מיליוני שקלים, וביקש ממנו להציג את החישוב עליו התבסס. אולם, דובר המשטרה לא הצליח לבסס את טענתו. "אתה לא חושב שזה חמור שדובר המשטרה משקר, יותר מלשבור תמרור? סתם זרקת את המספר כי זה היה נשמע לך הגיוני באותו רגע כחלק מהקמפיין שלכם נגד המפגינים", זעם לוינסון.

מפגינים נגד ביטול עילת הסבירות , איילון , תל אביב. 24 ביולי 2023. אורי סלע
"מזהים בתקופה האחרונה יותר פגיעה בתשתיות", ההפגנה באיילון, ביום שני/אורי סלע

"אתה שקרן. אמרת אתמול דבר שאין לך שום ביסוס עליו, ואתה פשוט משקר. ואני חושב שקצין במדים במשטרה שמקבל כסף מאזרחי מדינת ישראל שמשקר ביודעין, יותר חמור מילד ששבר תמרור", הוסיף לוינסון. "שפכו שמן על כביש, הציתו מדורות, שברו תמרורים, מצלמות אבטחה ועמודי חשמל", השיב לוי.

אולם, לוינסון לא נשאר חייב: "כששוטרת דורכת על יד של מישהי וקוראת לה שמנה, המפקדת שלה נקטה נגדה באמצעים? זה לא חמור לשיטתך? כמה שוטרים מתחילת המחאה ננזפו על ידי המפקדים שלהם? יש שוטרים שפעלו בניגוד לדין, פרש דרס מפגין, זה אסור על פי הנהלים של המשטרה, שוטרים הכו אדם אזוק, האם המפקדים שלהם נקטו נגדם באמצעים? איפה המפקדים של המשטרה כששוטרים לא בסדר?".

עוד בוואלה!

איראן, חיזבאללה וחמאס מתאמים עמדות: "ישראל נחלשה, המשבר - הזדמנות שתנוצל בעתיד"

לכתבה המלאה
מפגינים נגד ביטול עילת הסבירות , נתיבי איילון , תל אביב. 24 ביולי 2023. שלומי גבאי
מפגינים נגד ביטול עילת הסבירות , נתיבי איילון , תל אביב. 24 ביולי 2023/שלומי גבאי

"מה שקרה פה שלשום בלילה זה פרץ של אלימות שאנחנו לא זוכרים כל תקופת המחאה", אמר דובר המשטרה. "מלבד המחאות שמקבלות זרקור תקשורתי בתל אביב ובירושלים, יש מאות מחאות ברחבי הארץ במהלך השבוע שעוברות בשקט ובסדר מופתי. פורעי החוק ומפרי הסדר האלה גרמו נזק תדמיתי למחאה. גם הרבה מראשי המחאה אמרו לי שהם לא מסכימים עם ההתנהגות הזו".

לדבריו, המשטרה מתכוונת לדחוף להגשת כתבי אישום נגד החשודים. "אין ספק שהפעם במקרה הזה, בגלל פרץ האלימות והתיעוד שיש בידינו - גם אנשים ששוחררו בתנאים מגבילים, יכולים למצוא את עצמם עם כתבי אישום". עוד התייחס לכמה מקרי אלימות, בהם דריסת מפגינים, ירי באוויר שבוצע מול תומכי הרפורמה וניפוץ שמשת רכב שבו היו אם וילדיה הקטנים, ואמר כי המשטרה מטפלת בכל המקרים.

מפגינים נגד ביטול עילת הסבירות , נתיבי איילון , תל אביב. 24 ביולי 2023. שלומי גבאי
מפגינים נגד ביטול עילת הסבירות , נתיבי איילון , תל אביב. 24 ביולי 2023/שלומי גבאי

הבוקר, אילן עבודי, אביו של אמיתי בריליאנט בן ה-18 שנעצר ביום שני בהפגנה בנתיבי איילון וטען לאלימות קשה ולא מוצדקת שהופעלה כלפיו, זעם על טענת המשטרה כי בנו לא הותקף בידי שוטרים. "יש פה מחאה לא אלימה שמתרחשת שבעה חודשים. הייתה איזושהי עליית מדרגה, עברו על החוק, אני אפילו מוכן לקבל את זה שעצרו אותו כי הוא ירד לכביש, ואפשר להתווכח עד כמה מותר להעלות רמות של הפרות חוק בהפגנות, אבל אין פה אלימות של הפגנה", אמר בריאיון ל"שבע תשע" עם ניסים משעל וענת דוידוב ב-103FM.

"ההפגנות האלה מצולמות במאות מצלמות מכל הכיוונים", הוסיף בכעס והתייחס לטענה כי האלימות "עולה משני הצדדים". "אתם ראיתם איזושהי תקיפה של מפגינים באיזושהי הפגנה, כולל עליית המדרגה הזאת? שמפגינים תוקפים מישהו, משהו, איך אפשר לעשות את ההשוואות האלה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully