וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן, חיזבאללה וחמאס מתאמים עמדות: "ישראל נחלשה, המשבר - הזדמנות שתנוצל בעתיד"

עודכן לאחרונה: 25.7.2023 / 23:55

ברויטרס דווח כי בכירים במחנה הפרו-איראני באזור קיימו שיחות סגורות בימים האחרונים, ועסקו בפילוג במדינה שמחלחל גם לשורות צה"ל. הם סבורים כי עליהם להימנע מפעולה ישירה בשלב זה, כדי שלא לתת לנתניהו הזדמנות לאחד את הציבור. "נהנים מהתמונות ומקווים שהמשבר יחריף"

בווידאו: בלי קסדה: כתב חיזבאללה תיעד את הרמטכ"ל בגבול/צילום מסך

איראן, חיזבאללה וארגוני הטרור הפלסטיניים קיימו שיחות בדרגים בכירים על המשבר בישראל וכיצד הם יוכלו לנצל זאת בעתיד - כך אמרו מקורות המעורים בדיונים לסוכנות הידיעות רויטרס. לפי הדיווח, הציר הפרו-איראני באזור רואה בפילוג במדינה סביב המהפכה המשפטית הזדמנות, ואף כנקודת מפנה בישראל במיוחד לאור הקיטוב המחלחל גם לשורות צה"ל.

דיפלומט איראני אמר לרויטרס כי המשבר בישראל נידון בשבוע שעבר בפגישה בת שלוש שעות שקיימו בכיר בכוח קודס, הזרוע האיראנית שמעבירה סיוע צבאי וכספי לארגוני הטרור באזור, שני גורמי ביטחון איראניים בכירים ונציגי חמאס. אחרי שהם הגיעו למסקנה שהמשבר כבר החליש את ישראל, הם הסכימו שעליהם להימנע מ"התערבות ישירה" כדי שלא להעניק לראש הממשלה בנימין נתניהו כלים להסיט את האחריות למצב לאויבים חיצוניים.

מקור בחמאס אמר לרויטרס כי מתנהלות שיחות בין הארגון לבין גורמים באיראן על "המצב כולו ועל הדרכים לשדרג את עבודת ההתנגדות". הוא סירב לאשר את תוכן הפגישה שתוארה, וגם בטהראן לא הגיבו לפניות בנושא. בהתייחסות למשבר בישראל, דובר משרד החוץ של איראן, נאסר כנעני, אמר השבוע כי "לבו של המשטר הציוני במשבר עמוק יותר מאשר המשבר בלבו של ראש הממשלה", שעבר השתלת קוצב לב בתחילת השבוע.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי ומנהיג חמאס אסמאעיל הנייה בפגישה בלשכתו בטהראן, 21 ביוני 2023. רויטרס
מחככים ידיים בהנאה. חמינאי והנייה בפגישה בטהראן, בחודש שעבר/רויטרס

מקורות המקורבים לחמאס ולג'יהאד האסלאמי אמרו כי שני הארגונים עוקבים מקרוב אחר ההפגנות בישראל, המתרחשות בזמן של הסלמה בגדה, "נהנים מהתמונות ומקווים שהמתיחות תחריף". עם זאת, הם הביעו חשש שנתניהו עשוי לנסות לחפש הסחת דעת ולצאת לפעולה צבאית נגד ציר ההתנגדות במטרה לאחד את הציבור. בשעות הבוקר, שלושה מחבלים שפתחו באש לעבר כוח צה"ל בשכם נורו ונהרגו, וחמאס אמר כי היו אלו אנשיו.

עוד בוואלה!

נסראללה: זה היום הגרוע בהיסטוריה של ישראל, היא בדרך לקריסה

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו, יריב לוין, יואב גלנט, הצבעה על ביטול עילת הסבירות, כנסת, 25 ביולי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"המשבר בלב המשטר הציוני עמוק מהמשבר בלבו של נתניהו". ראש הממשלה בכנסת, שני/פלאש 90, יונתן זינדל

חיזבאללה, מצדו, הגביר לאחרונה את ההתגרויות בישראל בגבול הצפוני והיום תועדו לוחמי הארגון השיעי הלבנוני בסיור נדיר מול גדר הגבול. מקור לבנוני אמר כי הסיור לא היה קשור ישירות לאירועים בישראל, אך ציין כי מנהיגי חיזבאללה דנו במשבר סביב המהפכה המשפטית והם רואים בו התפתחות שאותה ניתן יהיה לנצל בעתיד.

שעות אחרי שהכנסת העבירה את החוק לביטול עילת הסבירות, שהוביל להצהרותיהם של אנשי מילואים רבים שלא יתייצבו עוד לשירות, אמר מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה כי ישראל בדרך לקריסתה.

צה"ל כבר החל להזהיר שהכשירות שלו למלחמה נפגעת עקב המצב, בעוד שנתניהו ובכירי הקואליציה שלו מנסים להמעיט בחומרתו ומתארים את מחאות אנשי הצבא כסוג של ניסיון להפיכה צבאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully