וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד נפגש עם ראש שב"כ: "דאגה מהחוסן הלאומי"; גנץ עם הרמטכ"ל: "תמונת המצב מדאיגה"

עודכן לאחרונה: 24.7.2023 / 1:46

לבקשתו של רונן בר ובאישורו של נתניהו, לפיד נפגש עם ראש שב"כ עמו שוחח על "האיומים מבית ומחוץ". במקביל, ובהתאם לבקשת מערכת הביטחון, גנץ שוחח עם הלוי, ששיקף לו את תמונת המצב בצה"ל לאור מחאת המילואימניקים: "המצב מחייב תשומת לב והכרעות ביטחוניות"

בווידאו: גנץ ולפיד בישיבת הסיעה: "הממשלה מובילה אותנו לאסון לאומי"/ערוץ הכנסת

ראש האופוזיציה יאיר לפיד נפגש הערב (ראשון) עם ראש שב"כ רונן בר, שעדכן את לפיד ב"תמונת המצב והאיומים הביטחוניים בזירות השונות". הפגישה בין השניים התקיימה לבקשתו של ראש שב"כ בר, ובאישורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בתום הפגישה, לפיד ציין כי במהלכה, הביע את דאגתו מהחוסן הלאומי של מדינת ישראל.

"שוחחנו על האיומים מבית ומחוץ", כתב ראש האופוזיציה בחשבון הטוויטר שלו בתום הפגישה. "יש לנו אחריות משותפת לשמור על בטחון המדינה ועל אחדות העם", הוסיף.

במקביל, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ שוחח עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי. במהלך השיחה, כך לפי ההודעה שפורסמה מטעמו של גנץ, "הלוי שיקף את תמונת המצב בצה"ל", בעקבות גל ההודעות על אי ההתייצבות שפוקד את צה"ל בימים האחרונים. השיחה בין השניים התקיימה לבקשת מערכת הביטחון, ובאישור שר הביטחון יואב גלנט.

פגישת עבודה של ראש הממשלה הנכנס יאיר לפיד עם ראש השב"כ רונן בר 
1.7.22. חיים צח/ לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"שוחחו על האיומים מבית ומחוץ", בר ולפיד. תמונת ארכיון/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח/ לע"מ
שר הביטחון, בני גנץ והרצי הלוי. משרד היבטחון, אלעד מלכה
"הלוי שיקף את תמונת המצב בצה"ל". הלוי וגנץ. תמונת ארכיון/אלעד מלכה, משרד היבטחון

בתום השיחה עם הרמטכ"ל הלוי, גנץ אמר כי "תמונת המצב הביטחונית מדאיגה מאוד ומחייבת תשומת לב והכרעות ביטחוניות אסטרטגיות במגוון זירות פעולה". גנץ קרא לנתניהו לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני, ולדון ב"הבנת משמעויות החקיקה על צה"ל, טרם העברת החקיקה".

"הדבר נכון גם לגבי הצורך לכנס את ועדת החוץ והביטחון", הוסיף. "השיחה הערב הדגישה בפניי עוד יותר את הצורך להמנע ממהלכים חד צדדיים".

בהמשך דבריו, גנץ התייחס להצעת הפשרה שניסח מוקדם יותר היום: "הצעתי נתיב אחראי ליציאה מהמשבר וכך אמשיך לפעול עד הרגע האחרון בכדי שכך יקרה. לצד זאת, אני מבקש לחזק ולהעריך את כל המפקדים וכל חיילי צה"ל, בחובה, בקבע ובמילואים ששומרים על ביטחוננו, וקורא גם הערב, למשרתים ולמתנדבים הפטריוטים והנאמנים, שכאבם ורצונם לשמור על המדינה גדול וחשוב, להמשיך לתרום לביטחון ישראל. גם אם חלילה החקיקה תעבור - נבטל אותה ונתקן, במוקדם או במאוחר".

הרמטכ"ל הרצי הלוי, כנס הרצליה, 23 במאי 2023. גלעד קוולרצ'יק, עיבוד תמונה
הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי/עיבוד תמונה, גלעד קוולרצ'יק

מוקדם יותר היום, הרמטכ"ל הלוי שלח אגרת למשרתי צה"ל בה כתב כי ישנם סדקים מסוכנים בלכידות צה"ל, עקב מחאת אנשי המילואים נגד המהפכה המשפטית.

"אם לא נהיה צבא חזק ומלוכד, אם לא ישרתו בצה"ל הטובים ביותר - לא נוכל להתקיים עוד כמדינה באזור", כתב. "לכן אין לאף אחד מהמשרתים זכות לומר שאינו משרת יותר ואין לנו זכות לא להתייצב או לסרב לפקודה או לקריאה. אני קורא לכל אנשי המילואים, גם בימים מורכבים אלה, להפריד בין מחאה אזרחית לשירות ביטחוני ולהתייצב. הקריאות לאי התייצבות פוגעות בצה"ל".

הוא סיכם, "אין זה מאוחר לתקן. חייבים לתקן, כי אין דרך אחרת ללא הלכידות הפנימית והחיצונית. זו האחריות של כולנו; ובראש ובראשונה האחריות האישית שלי כרמטכ"ל. זו הדרך היחידה בה נוכל לשמור על ייעודו של צה"ל: בהגנה על המדינה ובהבטחת קיומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully