וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג נחת בישראל ונפגש עם נתניהו בביה"ח: "זוהי שעת חירום, חייבים להגיע להסכמה"

עודכן לאחרונה: 23.7.2023 / 21:18

נשיא המדינה נחת בישראל לאחר ביקורו בארה"ב ונסע ישירות לבית החולים שיבא לפגוש את רה"מ - שם הוא מאושפז ביממה האחרונה. בבית הנשיא מסרו: "פועלים למצות את נסיונות ההידברות". לאחר מכן, נפגש הנשיא גם עם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ובהמשך הערב ייפגש גם עם גנץ

יצחק הרצוג בקונגרס האמריקאי/לע"מ

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, נחת לפני זמן קצר (ראשון) בישראל בסיום ביקורו בארה"ב - במהלכו נפגש עם הנשיא האמריקני ג'ו ביידן ועם בכירים נוספים בבית הלבן ונאם בפני הקונגרס. מאז יום חמישי, הנשיא לא התבטא פומבית בשום ענין שקשור למהפכה המשפטית ולא התייחס למשבר המתרחב בקרב הטייסים ואנשי המילואים או לגבי הצעות הפשרה וההידברות החוק לביטול עילת הסבירות. אולם מיד לאחר נחיתתו, קיים הנשיא כמה פגישות לקידום ההידברות סביב המהפכה המשפטית.

בלשכתו של הרצוג מסרו כי הנשיא וצוותו פועלים למצות את נסיונות ההידברות במטרה להגיע להסכמה בין הצדדים - "זוהי שעת חירום, חייבים להגיע להסכמה", מסר הנשיא. לפיכך, הנשיא הרצוג נסע מיד לאחר נחיתתו לבית החולים שיבא- תל השומר, שם מאושפז ביממה האחרונה ראש הממשלה, ונפגש עמו שם. לאחר מכן, נפגש הרצוג גם עם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, ובהמשך הערב הוא צפוי להיפגש גם עם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ.

נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג נואם בפגישה משותפת של הקונגרס בוושינגטון , ארצות הברית. 19 ביולי 2023. Chris Kleponis, אתר רשמי
נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג נואם בפגישה משותפת של הקונגרס בוושינגטון , ארצות הברית. 19 ביולי 2023/אתר רשמי, Chris Kleponis

ביום שלישי האחרון, נשיא המדינה יצחק הרצוג המריא לביקור מדיני בארצות הברית, במהלכו כאמור נפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן - בפעם השנייה מאז נבחר לתפקידו. כמו כן, בהמשך ביקורו נפגש הרצוג עם סגנית הנשיא קמלה האריס, נאם בפני שני בתי הקונגרס האמריקני ונפגש עם ראשי הקהילה היהודית בניו יורק.

באופן חריג, הרצוג הגיע לוושינגטון לפני ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל רקע משבר עמוק בין הממשל בוושינגטון והממשלה בישראל, וביקורת חריפה בארצות הברית על המהפכה המשפטית. לביקור של הרצוג הצטרפה גם לאה גולדין, אמו של סגן הדר גולדין שנפל במבצע "צוק איתן", והיא הצטרפה לפגישותיו בבית הנבחרים ועם מזכ"ל האו"ם, כדי להעלות את עניינם של השבויים והנעדרים בעזה.

בווידאו: הרצוג נפגש עם ביידן בבית הלבן: "יש לנו ויכוחים פנימיים, עלינו לחפש הסכמה רחבה"/רויטרס

במסיבת עיתונאים שקיימו הנשיא הרצוג ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן טרם פגישתם בבית הלבן, הרצוג התייחס למהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה ואמר כי "אני פה, אבל הלב שלי בישראל במחלוקת המתוחה שעוברת על החברה שלנו. היא מעידה גם על גדולתה של הדמוקרטיה הישראלית - הדמוקרטיה הישראלית חזקה ועמידה".

הנשיא הרצוג בירך את ביידן והודה לו "מכל עם ישראל ומכל צדי המפה הפוליטית" על עמידתו לצד מדינת ישראל. הרצוג התייחס לשיחה שקיים אמש ביידן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וציין: "שמחתי לשמוע על שיחתך עם נתניהו, שבה התמקדת בשיתוף הפעולה הצבאי שלנו, כי יש לנו אויבים שלפעמים טועים לחשוב שהעובדה שיש לנו מחלוקת מנפצת את הקשר בינינו. אני מאמין שאם הם היו יודעים כמה שיתוף הפעולה בינינו צמח בשנים האחרונות, הם לא היו חושבים כך".

ביידן מצידו, לא התייחס כלל בדבריו למהפכה המשפטית או לפתרון שתי המדינות. בפתח הפגישה הוא בירך את הרצוג. "ברוך הבא, יש לנו הרבה על מה לדבר", אמר הנשיא האמריקני: "אהבתי לישראל היא עמוקה וארוכת ימים, וכפי שאמרתי אם לא הייתה ישראל היינו צריכים להמציא אותה. 75 שנים - קשה להאמין. זוהי ידידות שבלתי ניתנת לשבירה, ויחד אנו בונים אינטגרציה במזרח התיכון וזו עבודה קשה, יש לנו הרבה מה לעשות אבל חלה התקדמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully