וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא הרצוג המריא לארה"ב ויפגוש את ביידן: "מחשבותיי נתונות למה שקורה בישראל"

עודכן לאחרונה: 18.7.2023 / 3:47

נשיא המדינה ייפגש מחר עם נשיא ארה"ב בבית הלבן, ולאחר מכן ינאם בפני בתי הקונגרס האמריקני וייפגש עם ראשי הקהילה היהודית בניו יורק. לביקור הצטרפה גם לאה גולדין, שתצטרף לחלק מפגישותיו. לפני המראתו קרא לחזרה להידברות: "תתאמצו, המחיר גדול מדי"

הנשיא הרצוג טרם המראתו לארה"ב: "אפשר להגיע לנוסחאות סבירות", 18 ביולי 2023/לע"ם, עומר מירון

נשיא המדינה יצחק הרצוג המריא הלילה (שלישי) לביקור מדיני בארצות הברית. הרצוג ייפגש מחר בערב עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן, בפעם השנייה מאז נבחר לתפקידו; בהמשך השבוע יפגוש את סגנית הנשיא קמלה האריס, ינאם בפני שני בתי הקונגרס האמריקני וייפגש עם ראשי הקהילה היהודית בניו יורק.

באופן חריג, הנשיא מגיע לוושינגטון לפני ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלא הוזמן עדיין לבית הלבן מאז שהוקמה ממשלתו השישית, ועל רקע משבר עמוק בין הממשל בוושינגטון והממשלה בישראל, וביקורת חריפה בארצות הברית על המהפכה המשפטית.

לביקור הרצוג הצטרפה גם לאה גולדין, אמו של סגן הדר גולדין שנפל במבצע 'צוק איתן', והיא תצטרף לפגישותיו בבית הנבחרים ועם מזכ"ל האו"ם בהמשך השבוע, כדי להעלות את עניינם של השבויים והנעדרים בעזה.

הנשיא יצחק הרצוג טרם המראתו לביקור מדיני בארצות הברית, 18 ביולי 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"קורא לכולם לעשות מאמץ". הרצוג/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

עם עלייתו למטוס הנשיא שב והתייחס למשבר הפנימי בישראל ולמחאה הגוברת נגד המהפכה המשפטית, על רקע כוונת הקואליציה להעביר את החוק לביטול עילת הסבירות בשבוע הבא. "גם כשאהיה שם בארצות הברית, לבי ומחשבותיי יהיו נתונות למה שקורה בישראל. אני חוזר וקורא לחברי הכנסת ולכל פעילי הציבור - אפשר להגיע לנוסחאות סבירות, גם בנושא הסבירות וגם בדברים אחרים.

"זה פשוט מחייב מאמץ, זה מחייב לוותר קצת, זה מחייב להיכנס לחדר, זה לא חייב להיות בבית הנשיא, זה יכול להיות גם מאחורי הקלעים בכנסת. תתאמצו, המחיר גדול מדי. תשעה באב בעוד שבועיים ואנחנו צריכים להיזכר במחירים של פילוג, של ריב, של מתח פנימי, של מחירים גדולים מאוד שאומה משלמת על כך שעם קצת רצון טוב במקום זאת היא הייתה יכולה לפתור את האתגרים הללו. אני קורא לכולם לעשות את המאמץ הנוסף הזה, דווקא בשבוע הזה".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן, 7 ביולי 2023. רויטרס
ביידן/רויטרס

הנשיא התייחס גם לנאומו בקונגרס ואמר שמדובר ב"אירוע מרגש ונדיר, שבו אשא דברים בשמם של כל אזרחי ישראל, אשא דברים עם הסיפור הישראלי המרגש, המדהים, של היחסים בין ישראל לארצות הברית, יחסים עמוקים, יחסים מרגשים, יחסים המבוססים על ערכים משותפים שהולכים דורות ולכן הם חוצים ממשלים וממשלות".

הוא הוסיף כי: "אני מתרגש לפגוש מחר את הנשיא ג'ו ביידן, ידיד אמיתי של מדינת ישראל, אוהב ישראל, ששמחתי שגם בשיחתו עם ראש הממשלה נתניהו הערב הוא חזר והדגיש את המחויבות האמריקנית לביטחון ישראל, למאבק באיראן, למאבק באויבנו בכלל באזור ולשיתוף פעולה הדוק בתחומים הביטחוניים, הכלכליים והמדיניים. אפגוש גם את סגנית הנשיא, את מזכ"ל האו"ם, את ראשי הארגונים היהודיים, את ראשי הממשל ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully