וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ביקור הרצוג בארה"ב: הנשיא נפגש עם ראש הממשלה נתניהו

13.7.2023 / 17:06

ימים לפני נסיעתו של הרצוג לביקור בארצות הברית וברקע אי-הזמנתו של נתניהו לביקור בבית הלבן, השניים נפגשו לפגישת עדכון שגרתית שפורסמה כדי לשדר תיאום עמדות לקראת הנסיעה. לפי הודעת בית הנשיא ולשכת רה"מ, הפגישה עסקה באיום הגרעין האיראני

הרצוג קורא לחזור לשיחות: "ההסכמות אפשריות, עצרו את הקרע"/מערכת וואלה!

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום (חמישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגישת עדכון. מלשכת הנשיא נמסר כי בפגישה השניים שוחחו "בנושאים שעל סדר היום, ובראשם איום הגרעין האיראני ופעילותה של איראן לערער את היציבות באזור".

הפגישה היא פגישת עדכון שגרתית, ולרוב אינה מדווחת לתקשורת. אך לקראת נסיעתו של הנשיא בשבוע הבא לארצות הברית, וברקע אי הזמנתו של ראש הממשלה לבית הלבן, פורסה ההודעה על הפגישה, על מנת להדגיש את תיאום העמדות לקראת הנסיעה.

המנדט להרכבת הממשלה |  נשיא המדינה, יצחק הרצוג מטיל על  נתניהו בבית הנשיא את הרכבת הממשלה. ראובן קסטרו
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה יצחק הרצוג/ראובן קסטרו

בתחילת השבוע, בראיון לרשת CNN, אמר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כי ממשלת נתניהו הנוכחית היא היא "מהקיצוניות ביותר" שראה אי-פעם. בראיון נשאל ביידן מדוע ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הוזמן עוד לבית הלבן, והשיב בהתחמקות כי הנשיא יצחק הרצוג יגיע בקרוב לביקור בוושינגטון.

כמה ימים אחר כך, בטור בניו יורק טיימס, קבע הפרשן הבכיר של העיתון תומאס פרידמן כי "תהליך ההערכה מחדש של יחסי ישראל- ארה"ב כבר החל". עם זאת, לאחר הראיון דובר מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן מסר לוואלה! כי הבית הלבן לא דן על הערכה מחדש רשמית כלשהיא של היחסים עם ממשלת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully