וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חיל האוויר על אי ההתייצבות: "ייקח שנים לשקם את הפגיעה במודל השירות"

עודכן לאחרונה: 20.7.2023 / 18:59

האלוף תומר בר אמר כי "אני עומד לאורך כל הדרך על עקרון המשך ההתייצבות ואמשיך לעמוד עליו". מנגד, מתח ביקורת על גורמים פוליטיים שהשמיעו אמירות נגד החיל, שלדבריו "מחוללות וחוללו נזק גדול בלכידות החיל - אני מגנה אותן בכל תוקף"

בווידאו: מיקי זוהר שיתף סרטון מעורר מחלוקת - ומחק המסר החשוב שאחים אנחנו/דניאל אדרי

מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, התייחס היום (חמישי) להודעתם של אנשי מילואים בחיל על הפסקת שירותם בעקבות החקיקה המשפטית שמקדמת הממשלה, ואמר כי "אני עומד לאורך כל הדרך על עקרון המשך ההתייצבות ואמשיך לעמוד עליו. לחיל אתגרים רבים ואין לנו את הרשות לא לעמוד בהם".

"אני חש אחריות כבדה על הכתפיים - העניין שלי הוא בכשירות ולכידות החיל ובעמידה במשימות הכבדות שמוטלות עליו", אמר האלוף בר והוסיף: "בשבועות ובימים האחרונים החיל ממשיך לפעול בכל הזירות ובאירועים מבצעיים משמעותיים ביותר. מודל השירות בחיל האוויר עובד בצורה מצויינת כבר 75 שנה. מילואים וסדירים, טכנאים וטייסים, 'ירוקים וכחולים'". לדבריו, "המודל הזה מאפשר את המטרייה האווירית שהיא ביטחון אזרחינו. אם נמשיך לפגוע בכך - ייקח שנים לשקם זאת".

באשר לביקורת שנשמעת על החיל מצד חברי הקואליציה, ובשיאן סרטון שהעלו שרים ובו נראה לוחם בשדה הקרב קורא בקשר לסיוע מחיל האוויר - אך נענה בשאלת דעתו כלפי הרפורמה המשפטית, ונהרג, אמר הלוף בר כי "לאמירות הקשות שנאמרות כלפי הצבא וחיל האוויר, בסדיר ובמילואים, בימים האחרונים, אין שום מקום בחברה והן מחוללות וחוללו נזק גדול בלכידות החיל - אני מגנה אותן בכל תוקף".

האלוף בר הדגיש בנוסף כי "כל הפעולות שחיל האוויר מבצע תואמות לערכי צה"ל, ומתקבלות ע"י הגורמים הרלוונטים לכך משיקולים מבצעיים בלבד".

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, הר הטייסים, 25 באפריל 2023. ראובן קסטרו
מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, הר הטייסים, 25 באפריל 2023/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום, שר התרבות והספורט מיקי זוהר והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הפיצו כאמור סרטון, שבו נראה לוחם בשדה הקרב קורא בקשר לסיוע מחיל האוויר. בתשובה, הטייסים שואלים אותו אם הוא "תומכי רפורמה" במקום לסייע לו - והלוחם נפגע. אלפים שיתפו וסימנו לייק לסרטון שעורר סערה, אליה הצטרף דובר צה"ל דניאל הגרי, שקבע: "תכלית הסרטון היא לייצר שיסוי פנימי בתוך צה"ל". את הסרטון, שאמור לכאורה לבקר את תופעת הפרישה ממילואים, יצר דניאל אדרי.

דובר צה"ל הוסיף, "אנחנו דוחים מכל וכול את כל האמירות והתבטאויות כנגד מפקדי ולוחמי צוות האוויר בסדיר ובמילואים. אלה מיטב הלוחמים והמפקדים בצה"ל, המסכנים את חייהם לילה לילה. הרעות וסיכון החיים מתרחשים בכל פעילות מבצעית בין לוחמי צוות האוויר ללוחמי היבשה, אשר פועלים כצבא אחד למען ביטחון מדינת ישראל".

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי בשיחה עם טייסים, 3 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי בשיחה עם טייסים, 3 בספטמבר 2021/ראובן קסטרו

ביום שלישי האחרון, גורם ביטוחני מסר לוואלה! כי מאות בודדות של קצינים וחיילים בשירות מילואים בחיל האוויר הודיעו על הפסקת שירותם. זאת, במחאה על המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. אולם, לא ברור כמה מהקצינים שהודיעו רשמית על הפסקת השירות חתומים על המכתב, מפני שחתמו עליו בראשי תיבות. "אנחנו מתייחסים לאירוע בשיא הרצינות ובודקים אותו", אמר אז הגורם הביטחוני. "כרגע אין חיילי מילואים שקיבלו צו ולא הגיעו".

בתוך כך, לוואלה נודע כי בפגישה שהתקיימה בתחילת השבוע בין מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר לבכירי אנשי המילואים של החיל, והייתה טעונה מאוד, הם הטיחו בו שהם לא מוכנים לשרת יותר "מדינה כזו" ולטוס עבור מדינה שאינה דמוקרטית.

"מפקד החיל השיב להם שהביטחון מעל הכול ואסור לנו להפסיק להתנדב. זה היה מפגש מאוד קשה רגשית", סיפר אחד ממשתתפי הפגישה. "זה היה מפגש קורע לב", סיפר לוואלה טייס אחר שנכח בפגישה. "אנחנו אמרנו שאין מצב שנמשיך לשרת מדינה שהופכת לדיקטטורה, ומפקד חיל האוויר ישב מולנו חסר אונים והיה חייב לייצג את המדינה והצבא, למרות שבלב ברור לנו שהוא איתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully