וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוהר ובן גביר שיתפו סרטון נגד סרבני המילואים, צה"ל: "מייצר שיסוי פנימי"

עודכן לאחרונה: 20.7.2023 / 17:57

בסרטון שהעלו השרים נראה לוחם בשדה הקרב קורא בקשר לסיוע מחיל האוויר - אך נענה בשאלת דעתו כלפי הרפורמה המשפטית, ונהרג. שיתוף הסרטון עורר סערה, וגם דובר צה"ל התנער ממנו. לאחר הביקורת זוהר מחק את שיתופו: "הוצא מהקשרו"

בווידאו: מיקי זוהר שיתף סרטון מעורר מחלוקת - ומחק המסר החשוב שאחים אנחנו/דניאל אדרי

שר התרבות והספורט מיקי זוהר והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הפיצו היום (חמישי) סרטון, בו נראה לוחם בשדה הקרב קורא בקשר לסיוע מחיל האוויר. בתשובה, הטייסים שואלים אותו אם הם "תומכי רפורמה" במקום לסייע לו - והלוחם נפגע. אלפים שיתפו וסימנו לייק לסרטון שעורר סערה, אליה הצטרף דובר צה"ל דניאל הגרי, שקבע: "תכלית הסרטון היא לייצר שיסוי פנימי בתוך צה"ל". את הסרטון, שאמור לכאורה לבקר את תופעת הפרישה ממילואים, יצר דניאל אדרי.

דובר צה"ל הוסיף, "אנחנו דוחים מכל וכול את כל האמירות והתבטאויות כנגד מפקדי ולוחמי צוות האוויר בסדיר ובמילואים. אלה מיטב הלוחמים והמפקדים בצה"ל, המסכנים את חייהם לילה לילה. הרעות וסיכון החיים מתרחשים בכל פעילות מבצעית בין לוחמי צוות האוויר ללוחמי היבשה, אשר פועלים כצבא אחד למען ביטחון מדינת ישראל".

מיקי זוהר שיתף סרטון מעורר מחלוקת - ומחק המסר החשוב שאחים אנחנו
20.07.23. דניאל אדרי, אתר רשמי
"מייצר שיסוי פנימי". הסרטון שעורר סערה/אתר רשמי, דניאל אדרי

לאחר הביקורת, זוהר מחק את הסרטון. "בימים כה סוערים, שאחד נגד השני, נתקלתי בסרטון שביקש להעביר מסר מאחד בצורה מעוררת מחשבה ושיתפתי כדי להדהד את המסר שאחים אנחנו", הסביר, "לצערי, גוף תקשורת החליט להוציא מהקשרו והציג שהוא פוגע בחיל כזה או אחר. כמובן שזו לא הייתה המטרה ולכן מחקתי. עם סרטון או בלי, המסר החשוב הוא שאחים אנחנו".

מנגד, בן גביר דווקא הבהיר שהוא לא מתכוון למחוק את הסרטון. "הוא ממחיש היטב את סכנת הסרבנות ואת הנזק המוחשי הקיים בניסיון של גורמים שהם מיעוט שבמיעוט לסרב ולהסית לסרבנות", כתב השר לביטחון לאומי. "מי שמסרב להתייצב על רקע הרפורמה, בין אם הוא מחיל האוויר ובין אם הוא מחיל אחר, מסכן את ביטחון אזרחי ישראל".

הרמטכ"ל לשעבר ח"כ גדי איזנקוט תקף את בן גביר וזוהר על רקע שיתוף הסרטון. "התנהלות חצופה ולא ערכית של שני אנשים שמעולם לא ראו קרב, ומובילים לשיסוי במקום איחוי הקרעים בעם. אולי זה סימלי שהקבוצה הגרעינית שמובילה את המהפכה המשפטית, פרט לנתניהו לא הסתכנו בשדה הקרב, אך נהנים להטיף לאלו שסיכנו וממשיכים לסכן ומעזים לבטא את כאבם מהתנהלות הממשלה".

שר הביטחון יואב גלנט בביקור במוצב ליד ג'נין. 5 ביולי 2023. שיר טורם, פלאש 90
"סרטון בזוי שלא ישיג את מטרתו". יואב גלנט/פלאש 90, שיר טורם

שר הביטחון יואב גלנט כתב היום על הסרטון כי "הסרטון שרץ ברשת ביממה האחרונה הוא סרטון בזוי שלא ישיג את מטרתו. צה"ל הוא צבא שמרחיק את אויבינו אבל מקרב בין חלקי העם. כל חייל של צה"ל, כל אחד מהחיילים, בסדיר או במילואים, בים, ביבשה ובאוויר הוא חייל שלנו, הוא זה עליו מוטלת המשימה להגן על כולנו. גם אם אינני מסכים לעמדתו או לדעתו של חייל או של קצין, אני חוזר ואומר הוא חייל שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully