וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעזוע בהודו: נשים הוצעדו בעירום ונאנסו קבוצתית

עודכן לאחרונה: 20.7.2023 / 11:39

המעשה המחריד אירע במדינת מניפור, שחווה בחודשיים האחרונים עימותים קטלניים בין קבוצות אתניות שונות, ובעקבותיו נאלץ לשבור ראש הממשלה מודי שתיקה בנושא: "זה בלתי נסלח". המשטרה עצרה בינתיים חשוד אחד, באופוזיציה מאשימים את הממשלה הלאומנית: "הופך את הבטן"

נשים מוצעדות על ידי המון במדינת מניפור, הודו, מאי 2023. טוויטר, צילום מסך
האלימות כלפי נשים בהודו היא מגיפה של ממש. אחת הנשים שהוצעדה במניפור/צילום מסך, טוויטר

ראש ממשלת הודו נרנדה מודי הבטיח היום (חמישי) להעניש את האחראים לתקיפתן של שתי נשים, שתועדו מוצעדות בעירום על ידי המון במדינת מניפור. הסרטון, שבו נראים גברים נוגעים באיבריהן המוצנעים לפני שהובילו אותן לשדה, זכה לגינויים ולזעזוע עמוק במדינה שבה אלימות כלפי נשים היא מגיפה של ממש. המשטרה, שמגדירה זאת אונס קבוצתי, אמרה כי עד כה נעצר אדם אחד והוסיפה כי בקרוב ייעצרו מעורבים נוספים.

הסרטון הקשה לצפייה הוקלט עוד במאי, אך רק בימים האחרונים הגיע לרשתות החברתיות במדינה. מניפור שבצפון-מזרח הודו חווה אלימות אתנית קשה בחודשים האחרונים, שבמהלכה נהרגו לפחות 130 בני אדם וכ-60 אלף איש נעקרו מבתיהם. העימותים הם בין בני הקבוצה האתנית קוקי, הנוצרית ברובה, לבין בני המייטיי, הקבוצה האתנית הגדולה ביותר במניפור שרוב חבריה הם הינדים.

מודי, שמפלגתו הלאומנית מואשמת על ידי מתנגדיה בעידוד קיצוניות הינדית ודיכוי מיעוטים, אמר כי התקרית "ביישה" את הודו כולה. "אני מבטיח לאומה, החוק יתממש במלוא עוצמתו. מה שקרה לבנות מניפור הוא בלתי נסלח", אמר ראש ממשלת הודו במסיבת עיתונאים, שבה שבר את שתיקתו על האירועים האלימים במניפור.

בית המשפט העליון הביע גם הוא שאט נפש מהתקיפה, ואמר כי הוא "מוטרד מאוד" ממנה ודרש מהממשלה לפעול. הממשלה הורתה לכל חברות הרשתות החברתיות למחוק את הסרטון מהפלטפורמות שלהן.

מכונית שרופה של קצין בכיר במשטרה מפונה אחרי שהוצתה על ידי המון במדינת מניפור, הודו, 17 ביולי 2023. רויטרס
המצב מתואר כעל סף מלחמת אזרחים. רכב שרוף של קצין משטרה בכיר במניפור, השבוע/רויטרס

פורום מנהיגי השבטים הילידיים אמר כי מעשה הזוועה בוצע בכפר במחוז קנגפוקי נגד נשים מקרב מיעוט הקוקי, וטען כי הן עברו גם אונס קבוצתי. "האונס הקבוצתי של הנשים התרחש אחרי שהכפר נשרף ושני גברים - מבוגר ונער - הוכו למוות על ידי ההמון", אמרו המנהיגים. המשטרה אמרה כי התקרית התרחשה ב-4 במאי, וכי נפתחה חקירה בחשד לחטיפה, אונס קבוצתי ורצח.

השרה לענייני נשים וילדים, סמריטי איראני, גינתה את התקיפה ותיארה אותה כ"בלתי-אנושית", אך כמה ממנהיגי האופוזיציה בהודו האשימו את מפלגת השלטון באוזלת יד בהתמודדות עם האלימות במניפור.

מנהיגת מפלגת הקונגרס הלאומי ההודי, פריאנקה גנדי, אמרה כי "התמונות של אלימות מינית נגד נשים ממניפור הופכות את הבטן". ראש הממשל בניו דלהי, ארווינד קג'ריוואל, אמר כי "אי אפשר לסבול מעשה מרושע שכזה בחברה ההודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully