וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי קסדה: כתב חיזבאללה תיעד את הרמטכ"ל הלוי בגבול לבנון

עודכן לאחרונה: 20.7.2023 / 12:20

עלי שועייב מערוץ הטלוויזיה של ארגון הטרור פרסם סרטון שמתמקד בהלוי מסייר בגבול, יחד עם אלוף הפיקוד ובכירים נוספים. רוב הנוכחים היו מצוידים האפודים, אף איש מהם לא חבש קסדה

בווידאו: בלי קסדה: כתב חיזבאללה תיעד את הרמטכ"ל בגבול/צילום מסך

כתב של ערוץ הטלוויזיה של חיזבאללה אל-מנאר פרסם היום (חמישי) תיעוד של הרמטכ"ל הרצי הלוי מבקר בגבול לבנון, יחד עם אלוף הפיקוד אורי גורדין וקצינים בכירים נוספים בצה"ל. מדובר ככל הנראה בהערכת מצב שקיים הלוי במקום לפני יומיים, מול הכפר חולא.

בתיעוד ניתן לראות את הלוי משקיף על לבנון יחד עם קצינים רבים, בהם כאלה הנושאים דרגות בכירות, כשאיש מהם אינו חובש קסדה, אך רובם מצוידים באפודים. הסרטון עצמו מתמקד בעיקר ברמטכ"ל.

במהלך הסיור שקיים הלוי באוגדה 91 ביום שלישי, הוצגה לו פעילות כוחות צה"ל בגבול ותגבור הכוחות בעקבות המתיחות עם חיזבאללה. הרמטכ"ל אמר כי חשוב לשמור על שגרת תושבי הצפון, לצד המוכנות והדריכות הנדרשת. בסיור השתתפו גם מפקד עוצבת הגליל, תת-אלוף שי קלפר, ומפקדי החטיבות.

בלי קסדה: כתב חיזבאללה תיעד את הרמטכ"ל בגבול
20.07.23. צילום מסך, אתר רשמי
בלי קסדה, מול מצלמת חיזבאללה. הרמטכ"ל הלוי/אתר רשמי, צילום מסך

התקופה האחרונה מאופינת במתיחות בגבול. בשבת האחרונה חצו את הקו הכחול במרחב הר דב כעשרים לבנונים, ביניהם גם חבר פרלמנט מקומי, ונכנסו לשטחה הריבוני של מדינת ישראל. רק לאחר שכוח צה"ל הוקפץ למקום וביצע ירי הרחקה - הם נסוגו.

תחילה, הלבנונים החלו ליידות אבנים לכיוונם של הכוחות שהיו במקום. לאחר מכן, הלוחמים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות, מאחר והלבנונים סירבו להתפנות מהמרחב. גורם צבאי הגדיר את האירוע כ"פרובוקציה לבנונית".

הפרת הסדר האלימה והחצייה לשטח ישראל מצטרפים לשורת אירועים בחודשים האחרונים שמוביל חיזבאללה נגד צה"ל במרחב הגבול. בתקופה האחרונה, בין היתר, הארגון חיבל בגדר ההפרדה, וגם - בתעלות ובפעילות ההנדסית של עוצבת הגליל. אתמול, הושחתה ונגנבה מצלמה ישראלית שהותקנה על החומה בגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully