וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדב ארגמן מגבה את גל הסרבנות: "הרמטכ"ל וראש השב"כ צריכים להגיד לנתניהו 'עד כאן'"

עודכן לאחרונה: 20.7.2023 / 10:16

ראש שב"כ הקודם אמר בריאיון בגל"צ, "התנדבתי למדינה יהודית ודמוקרטית, לא לשרת דיקטטור". הוא הודה כי הפסקת השירות במילואים מטרידה אותו, אולם לטענתו הפעם הדבר מוצדק. "כאן יש מציאות אחרת, שינוי משטר זו מציאות חדשה". עוד הוסיף: "חושש שנתניהו לא איתנו"

בווידאו: הפגנות ברחבי הארץ/יעל רונן, עופר בן עוז, אביב אטלס, אמיר גולדשטיין, זאב מן, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ראש שב"כ הקודם, נדב ארגמן, גיבה הבוקר (חמישי) את החלטת מאה אנשי חיל האוויר ואנשי מילואים נוספים להפסיק את שירותם הצבאי בעקבות קידום המהפכה המשפטית. "הרמטכ"ל וראש שב"כ צריכים לבוא לראש הממשלה ולהגיד לו 'עד כאן'", אמר בריאיון לאילנה דיין בגל"צ. "להטיל את האחריות על הטייסים והמתנדבים זו שגיאה מוחלטת. אם החוק יעבור זו מדינה אחרת ואנחנו לא חייבים לעמוד בחוזה שחתמו איתנו".

"לכן, הפסקת ההתנדבות היא במקום. אני התנדבתי למדינה יהודית ודמוקרטית, לא לשרת דיקטטור ולא דיקטטורה", הוסיף ארגמן. "גם אני הייתי שולח מכתב כזה, דקה אחרי שצמצום עילת הסבירות היה עובר, אבל לא הייתי ממהר לעשות מהלכים כאלה כדי לאיים".

ראש שב"כ היוצא נדב ארגמן, 14 באוקטובר 2021. שב"כ
ראש שב"כ היוצא נדב ארגמן, 14 באוקטובר 2021/שב"כ

לדבריו, הפסקת השירות במילואים מטרידה אותו מפני שבעתיד קבוצות אחרות עלולות להפעיל באופן דומה לחץ על הממשלה, אולם, לטענתו הפעם הדבר מוצדק מפני שמהלכי הממשלה שונים מדברים שעשו ממשלות אחרות, למשל ההתנתקות מרצועת עזה.

"זו הפיכה משטרית של מדינה. כולנו שירתנו תחת ממשלות שונות וממשלות, וקיבלנו פקודות שונות, בחלקן האמנו יותר ובחלקן פחות, אין לכך שום משמעות. כאן יש מציאות אחרת, שינוי משטר זו מציאות חדשה", הסביר. עוד הוסיף כי "כל חקיקה שלא תהיה הסכמה רחבה תוביל את מדינת ישראל לתוהו ובוהו. אם החוק יעבור - אנחנו מדינה אחרת. אנחנו על סף מלחמת אזרחים. יש לי חשש כבד שנתניהו לא איתנו".

השר בצלאל סמוטריץ' תקף את ארגמן בעקבות דבריו: "זה פשוט מדהים איך אנשים רציניים שעשו כמה דברים בחיים מתמסרים מרצון לשטיפת מוח מטומטמת, כאילו בלי עילת סבירות רחבה, שלא הייתה כאן עד לפני 30 שנה ולא קיימת באף מדינה נורמלית בעולם, ישראל תחדל להיות דמוקרטית. חתיכת ניסוי חברתי האירוע הזה. הרבה תובנות על פסיכולוגיה ונפש האדם ובעיקר על הצורך לגוון את הרכב בעלי התפקידים הבכירים במערכת הביטחון כדי להבטיח את עתידה של הדמוקרטיה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully