וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מתנדבי מילואים חתמו מול הקרייה: נפסיק את השירות

עודכן לאחרונה: 19.7.2023 / 21:36

המתנדבים חתמו על ההצהרה המשותפת מול בסיס הקרייה בתל אביב, בתום צעדה שנערכה מהבסיס לרחבת מוזיאון תל אביב הסמוך בנוכחות ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין. במקביל, מאות רופאי צה"ל במילואים הודיעו על פרישה מחוץ ללשכת קצין הרפואה הראשי. "רגע האמת הגיע עכשיו"

יום שיבושים: הפגנות נגד המהפכה המשפטית, הבורסה ברמת גן. 18 ביולי 2023/גיל לוין Gil Levin

מאות אנשי מילואים חתמו היום (רביעי) על מסמך הצהרה משותף, לפיו לא יתייצבו לשירות בצה"ל עד שתיעצר המהפכה המשפטית. החתימה המשותפת התקיימה במסגרת אירוע מחאת "אחים לנשק" שנערך מחוץ למוזיאון תל אביב, בתום צעדת מחאה קצרה מבסיס הקרייה לרחבת המוזיאון. במקום נכחו אלוף במיל' עמירם לוין וראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין.

סגן אלוף במיל' אורן שבילי, הקריא במעמד החתימה נאום שנכתב על ידי אייל נווה ממובילי קבוצת המחאה: "רגע האמת הגיע עכשיו. כבר ברור ומוחלט שראש הממשלה נתניהו, שגדל בסיירת מטכ"ל, מביא לפירוק צה"ל ולפירוק צבא העם. לכן אני עומד כאן בלב כבד ובנשמה בוכה אני חושב על עתיד ששת ילדיי במדינה האהובה עלינו ומבין שזה הרגע לעשות מעשה".

כשעה לפני כן, מאות רופאים, מטפלי בריאות נפש ופרמדיקים בשירות מילואים פעיל קיימו אירוע דומה, בו מסרו מכתבי אי התייצבות לשירות מחוץ ללשכת קצין הרפואה הראשי בתל השומר ברמת גן.

מאות מתנדבי צה"ל במילואים הודיעו על הפסקת שירות במחאה על המהפכה המשפטית, 19 ביולי 2023. ארז הראל
מאות חתמו על ההצהרה המשותפת/ארז הראל
מאות מתנדבי צה"ל במילואים הודיעו על הפסקת שירות במחאה על המהפכה המשפטית, 19 ביולי 2023. ארז הראל
צעדת המחאה של ארגון "אחים לנשק"/ארז הראל

החותמים מצטרפים למאות מילואימניקים שכבר הודיעו על הפסקת שירותם, רובם מחיל האוויר. מוקדם יותר היום, שני קצינים בכירים בחיל האוויר, שפרשו מוקדם יותר היום משירות: מפקד חצרים לשעבר תא"ל, שלי גוטמן, וראש להק אוויר לשעבר, תא"ל אמנון עין דר. מדובר בשניים מהבכירים ביותר שמנהלים את בור הפיקוד המרכזי של חיל האוויר בעת לחימה.

אמש, גורם ביטחוני מסר לוואלה כי 100 קציני מילואים בחיל האוויר הודיעו ביממה האחרונה על הפסקת שירותם. זאת, במחאה על המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. בד בבד, 161 אנשי מילואים בחיל הודיעו הערב על הפסקת שירותם הצבאי.

בעקבות כך, הרמטכ"ל הרצי הלוי העריך הערב בפני שר הביטחון יואב גלנט את רמת כשירותו של צה"ל וחיל האוויר. הלוי טען דיווח עד כה לא נרשמו אירועים שבהם משרתי מילואים סירבו להתנדב, והוסיף כי צה"ל כשיר למלחמה. הרמטכ"ל קבע מנגנון מיוחד לבניית תמונת מצב של כוח האדם לכלל החילות הזרועות והאגפים - תתקיים הערכה יומית כדי לשקף המספרים המדויקים לדרג המדיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully