וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על המהפכה המשפטית: 100 קציני מילואים בחיל האוויר הודיעו על הפסקת השירות

עודכן לאחרונה: 19.7.2023 / 14:29

גורם ביטחוני אמר לוואלה! שמדובר בקצינים ממערכים שונים. בד בבד, 161 אנשי מילואים בחיל חתמו על מכתב שבו הודיעו על הפסקת שירותם. לא ברור אם הקצינים שהודיעו רשמית על המהלך חתומים גם על המכתב. וגם - הפגישה הקש בין מפקד החיל לקצינים בכירים: "הוא היה חסר אונים"

בווידאו: נתניהו: יש מי שמאמינים שחלק מהעם שווה יותר וחלק פחות/מערכת וואלה!

100 קציני מילואים בחיל האוויר הודיעו ביממה האחרונה על הפסקת שירותם - כך אמר הערב (שלישי) גורם ביטחוני לוואלה. זאת, במחאה על המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. בד בבד, 161 אנשי מילואים בחיל הודיעו הערב על הפסקת שירותם הצבאי.

טרם ברור כמה מהקצינים שהודיעו רשמית על הפסקת השירות חתומים על המכתב, מפני שהם חתומים עליו בראשי תיבות. "אנחנו מתייחסים לאירוע בשיא הרצינות ובודקים אותו", אמר הגורם הביטחוני. "כרגע אין חיילי מילואים שקיבלו צו ולא הגיעו".

בתוך כך, לוואלה נודע כי בפגישה שהתקיימה השבוע בין מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר לבכירי אנשי המילואים של החיל, והייתה טעונה מאוד, הם הטיחו בו שהם לא מוכנים לשרת יותר "מדינה כזו" ולטוס עבור מדינה שאינה דמוקרטית.

"מפקד החיל אמר לנו שהביטחון מעל הכול ואסור לנו להפסיק להתנדב. זה היה מפגש מאוד קשה רגשית", סיפר אחד ממשתתפי הפגישה. "זה היה מפגש קורע לב", סיפר לוואלה טייס אחר שנכח בפגישה. "אנחנו אמרנו שאין מצב שנמשיך לשרת מדינה שהופכת לדיקטטורה, ומפקד חיל האוויר ישב מולנו חסר אונים והיה חייב לייצג את המדינה והצבא, למרות שבלב ברור לנו שהוא איתנו".

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי בשיחה עם טייסים, 3 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
טייסים בחיל האוויר, ארכיון/ראובן קסטרו

161 אנשי המילואים שחתמו על המכתב משרתים במטה חיל האוויר, וכן בטייסים, בקרים, מפעילי כלי טיס מאוישים מרחוק, קציני מודיעין ועוד. "אישורם הסופי של ביטול עילת הסבירות או שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים והכנסתם לספר החוקים של מדינת ישראל, הוא תהליך פורמלי וקצר, אבל כזה שישנה באופן דרמטי את מהותה ואת פניה של המדינה, והוא יהפוך אותה מדמוקרטיה, לדיקטטורה", כתבו במכתב פומבי.

"אנו אומרים בזאת שאיננו מוכנים למלא את המשימות המוטלות עלינו, תחת משטר שבו יסודות הדמוקרטיה נרמסים אחד-אחד ברגל גסה, ומתרחב הפתח דרכו ממשיכים ומצעידים את המדינה לעבר דיקטטורה מלאה", הוסיפו. "על כן, בלב כבד, אנחנו מודיעים בזאת על הפסקה מיידית של התנדבותנו לשירות מילואים".

עוד בוואלה!

גלנט לאנשי המילואים: "זקוק לכולכם כדי להצליח להגן על המדינה"

לכתבה המלאה
מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, הר הטייסים, 25 באפריל 2023. ראובן קסטרו
"האחריות לא השתנתה". אלוף תומר בר/ראובן קסטרו

לאחר הפרסום על התרחבות הסרבנות, כתב אלוף תומר בר מכתב לקצינים בחיל כי "האחריות המוטלת עלינו לא השתנתה, להמשיך בשיח פיקודי עם אנשי המילואים והסדירים. קראו לאנשי המילואים להמשיך להתייצב".

"75 שנה שחיל האוויר מספק את המטרייה האווירית לביטחון אזרחי המדינה, יחד עם אנשי המילואים היקרים לנו. חובה זו מוטלת עלינו גם היום", הוסיף האלוף בר. "המצב המבצעי בעת הזאת ידוע לכולכם -
יחד, נשמור על החיל ממלכתי. יחד, נפעל לשמור על הלכידות של החיל וכשירותו. סומך עליכם - העבירו הודעה זו למפקדי הטייסות והיחידות המבצעיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully