וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל דיווח לגלנט: אין טייס שלא הגיע לאימון, צה"ל כשיר למלחמה

עודכן לאחרונה: 19.7.2023 / 19:37

הלוי אמר לשר הביטחון כי טרם היו אירועים שבהם משרתי מילואים דחו זימון שקיבלו. עד כה, מאות משרתים כבר הודיעו כי לא יתנדבו במחאה נגד המהפכה המשפטית, ביניהם שני בכירים ביותר בחיל האוויר, שהיו חלק מניהול בור הפיקוד בעת מלחמה

המונים מפגינים ברכבות: תחנות השלום, בנימינה וחוף הכרמל נסגרו/ניב אהרונסון

הרמטכ"ל הרצי הלוי דיווח הערב (רביעי) לשר הביטחון יואב גלנט כי עד כה לא נרשמו אירועים שבהם משרתי מילואים סירבו להתנדב, והוסיף כי צה"ל כשיר למלחמה. הרמטכ"ל קבע מנגנון מיוחד לבניית תמונת מצב של כוח האדם לכלל החילות הזרועות והאגפים - תתקיים הערכה יומית כדי לשקף המספרים המדויקים לדרג המדיני.

עד כה מאות מילואימניקים הודיעו כי לא יתנדבו לשירות במחאה נגד המהפכה המשפטית. ביניהם, שני קצינים בכירים בחיל האוויר, שפרשו מוקדם יותר היום משירות: מפקד חצרים לשעבר תא"ל, שלי גוטמן, וראש להק אוויר לשעבר, תא"ל אמנון עין דר. מדובר בשניים מהבכירים ביותר שמנהלים את בור הפיקוד המרכזי של חיל האוויר בעת לחימה.

הרמטכ"ל ביקר בבסיס חיל האוויר תל-נוף והתייחס שוב לסירובם של אנשי המילואים להתנדב. "צה"ל מושתת על מערך המילואים מיום הקמתו. אלה האנשים הכי טובים של מדינת ישראל ואנחנו מוקירים אותם", אמר. "בלעדיהם, מודל צבא העם לא היה מחזיק מעמד 75 שנים. החוזה שבנינו הוא תעודת הביטוח של מדינת ישראל. הקריאות לאי התייצבות פוגעות בצה"ל".

שר הביטחון, יואב גלנט,  והרמטכ"ל הרצי הלוי בטקס הענקת דרגות האלוף, לנמרוד אלוני שייכנס לתפקיד מפקד פיקוד העומק ומפקד המכללות הצבאיות, ולדוד זיני, שימונה למפקד פיקוד ההכשרות והאימונים בזרוע היבשה ולמפקד הגיס המטכ״לי, 1 ביוני 2023. ניקול לסקבי, משרד הביטחון
הרצי הלוי ויואב גלנט/משרד הביטחון, ניקול לסקבי

אתמול גורם ביטחוני סיפר לוואלה! כי יותר מ-100 אנשי מילואים בחיל האוויר הודיעו על הפסקת שירותם במחאה נגד הרפורמה. טרם ברור כמה מהקצינים שהודיעו רשמית על הפסקת השירות חתומים על המכתב, מפני שהם חתומים עליו בראשי תיבות. "אנחנו מתייחסים לאירוע בשיא הרצינות ובודקים אותו", אמר הגורם הביטחוני. "כרגע אין חיילי מילואים שקיבלו צו ולא הגיעו".

בתוך כך, לוואלה נודע כי בפגישה שהתקיימה השבוע בין מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר לבכירי אנשי המילואים של החיל, והייתה טעונה מאוד, הם הטיחו בו שהם לא מוכנים לשרת יותר "מדינה כזו" ולטוס עבור מדינה שאינה דמוקרטית.

"מפקד החיל אמר לנו שהביטחון מעל הכול ואסור לנו להפסיק להתנדב. זה היה מפגש מאוד קשה רגשית", סיפר אחד ממשתתפי הפגישה. "זה היה מפגש קורע לב", סיפר לוואלה טייס אחר שנכח בפגישה. "אנחנו אמרנו שאין מצב שנמשיך לשרת מדינה שהופכת לדיקטטורה, ומפקד חיל האוויר ישב מולנו חסר אונים והיה חייב לייצג את המדינה והצבא, למרות שבלב ברור לנו שהוא איתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully