וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקואליציה החליטה: שמחה רוטמן ינצח על פירוק הרשות למעמד האישה

עודכן לאחרונה: 18.7.2023 / 16:45

הצעת החוק, שיזמה ח"כ סון הר מלך ואושרה בקריאה טרומית, תעבור לטיפול בוועדה תחת יו"ר ועדת החוקה ולא תחת הוועדה למעמד האישה בראשות ח"כ תמנו שטה מהאופוזיציה. נעמת: "החלטה בלתי נתפסת ששמה את גורלן של נשות ישראל בידיו של איש חשוך וקיצוני"

בוידאו: מאי גולן מונתה לשרה לקידום מעמד האישה והתעמתה עם ח"כ בן ארי במליאה: ״צבועה, שקרנית"/ללא

הקואליציה החליטה היום (שלישי) להעביר את הצעת החוק לפירוק הרשות למעמד האישה לטיפול ועדה משותפת בראשות יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, ולא לוועדה לקידום מעמד האישה, בראשות ח"כ פנינה תמנו שטה מהאופוזיציה. הצעת החוק, שיזמה ח"כ לימור סון הר מלך, ממפלגת עוצמה יהודית, עברה בשבוע שעבר בקריאה טרומית במליאה, והיום כאמור, נערך דיון בוועדת הכנסת על המשך הטיפול בחוק שבו החליטה הקואליציה להעביר את החוק לוועדה שנמצאת בשליטתה כדי לא לאפשר לאופוזיציה לסכל אותו.

הצעת החוק לביטול הרשות למעמד האישה, שנחשפה לראשונה בוואלה, אמורה להחליף את החוק הקודם שהסדיר את פעילות הרשות, שחוקק ב-1998 בוועדה למעמד האשה, ולהפוך את הרשות מגוף מקצועי לגוף פוליטי הכפוף לשרה. במהלך הדיון היום, היועצת המשפטית של וועדת הכנסת אמרה כי הוועדה הטבעית לקיום הדיון בחוק היא אכן הוועדה לקידום מעמד האשה, ושההצעה אינה קשורה לוועדת החוקה. לדיון זומנה גם היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד שגית אפיק, שטענה שבמקרה של "צורך פוליטי" אפשר להעביר החוק לוועדה משותפת.

ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה את ביטול עילת הסיבות, מהומה פרצה באולם 04 ביולי 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ינצח על פירוק הרשות למעמד האישה, ח"כ שמחה רוטמן/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בסוף הדיון בוועדת הכנסת, אושר כי הוועדה שתדון בחוק תהיה משותפת לוועדה לקידום מעמד האשה ולוועדת החוקה, ובראשה יעמוד יו"ר ועדת החוקה, ח"כ רוטמן. תמנו שטה תקפה בחריפות את ההחלטה ואמרה כי: "לא אסכים שישתמשו בשם הוועדה לקידום מעמד האישה, כדי לנסות ולגרוף לגיטימציה לחוק בזוי והליך בזוי, ולא אתן שיפגעו בזכויות נשים בישראל. אם החוק הזה לא עובר לוועדה בראשותי, אתם מוזמנים להודות שאתם רוצים גם לסגור את הוועדה לקידום מעמד האישה".

יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה בתגובה כי "זו החלטה בלתי נתפסת ששמה את גורלן של נשות ישראל בידיו של אדם חשוך וקיצוני. בכל יום אנו קמות להטרלה חדשה וצריכות לשפשף את העיניים בכדי להאמין שזוהי מציאות חיינו".

תנועת "בונות אלטרנטיבה" ביקרו גם הן בחריפות את המהלך: "תחת הממשלה הזו שמחה רוטמן החליט שנשים הן מצרך מיותר. לא רק שהוא שם לו למטרה לפרק את הרשות שאמורה לדאוג לנשים, כעת הוא מעוניין בעצמו לעמוד בראש הוועדה שתגיד לנשים כיצד עליהן להתנהג. אחרי שהוא שם לו למטרה להשמיד את הדמוקרטיה, כעת הצד הבא הוא להשמיד נשים. הממשלה הזו איבדה את הכיוון ואיבדה את הבלמים. מחר בשעה 12:00 אנו קוראות ליום שביתה לאומי של נשים, במחאה כנגד הממשלה החולה הזו. עשרות חברות במשק כבר הודיעו שיצטרפו למהלך".

יו״ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח״כ פנינה תמנו-שטה, המחנה הממלכתי. נגה מלסה, אתר רשמי
"חוק בזוי והליך בזוי", יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה/אתר רשמי, נגה מלסה

עו"ד ענת טהון אשכנזי, מהמכון הישראלי לדמוקרטיה, מסרה כי "יש רק שני גופים מקצועיים בממשלה ובכנסת שאמונים על שמירה על זכויות נשים ומניעת אפליה - הרשות הממשלתית והוועדה בכנסת לקידום מעמד האישה - ובאופן אירוני מדלגים על שניהם בשביל לחוקק חוק שנטען עליו שנועד להטיב עם נשים. ההחלטה להעביר את הדיון לוועדת החוקה היא דוגמה מובהקת לדריסת השיקול המקצועי לטובת שיקולים פוליטיים בלבד, בלי שום רצון אמיתי לקדם ולהגן על נשים. יתרה מכך, ההחלטה הזאת מוחקת הישגים של נשים מכל קצוות הקשת הפוליטית, שנלחמו כדי שיהיה גוף מקצועי שדואג לכלל הנשים בישראל".

אתמול, קיימה האופוזיציה כנס חירום בכנסת נגד צעדי הממשלה בתחום מעמד האישה, בהובלת יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי ובהשתתפות ארגוני נשים. הכנס התקיים תחת הכותרת "צעדי הממשלה לחיסול מעמד האישה" ברקע כוונות הקואליציה לפירוק הראשות. "הסיבה הפורמלית שגרמה לנו לארגן את הכנס היא ביטול הרשות למעמד האישה", אמרה תחילה מיכאלי. "לא מדובר בגוף מושלם, הוא לא מספיק עצמאי וסובל ממעט מדי תקציבים, ובכל זאת, את כבשת הרש הזו באים לבטל ולהחליף בגוף פוליטי לגמרי, עם אפס מחויבות למניעת אפליה נגד נשים".

ח"כ מיכאלי הוסיפה כי "יש עוד רשימה ארוכה של דברים שהממשלה הזו עושה נגד נשים אבל חשוב להבין שהיא פועלת נגד נשים. אנחנו לא מתכוונות ללכת אחורה בשום דבר. אין לנו כוונה לתת לאף אחד לקחת אותנו אחורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully