וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון חירום בכנסת על סגירת הרשות למעמד האישה: "D9 על מעמד הנשים בישראל"

17.7.2023 / 9:49

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי ויו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה תמנו-שטה כינסו היום כנס חירום בהשתתפות ח"כיות וארגוני נשים תחת הכותרת "צעדי הממשלה לחיסול מעמד האישה". תמנו-שטה: "הממשלה הזו לא רק לא מתעניינת בנשים אלא פועלת באופן עקבי להדרתן"

בוידאו: מאי גולן מונתה לשרה לקידום מעמד האישה והתעמתה עם ח"כ בן ארי במליאה: ״צבועה, שקרנית"/ללא

האופוזיציה מקיימת בשעה זו (שני) כנס חירום בכנסת נגד צעדי הממשלה בתחום מעמד האישה, בהובלת יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה ח"כ פנינה תמנו-שטה (המחנה הממלכתי) ובהשתתפות ארגוני נשים.

הכנס מתקיים תחת הכותרת "צעדי הממשלה לחיסול מעמד האישה" ברקע כוונת השרה לקידום מעמד האישה מאי גולן לפרק את הרשות למעמד האישה ולהחליפה בגוף פוליטי, שנחשפה לראשונה בוואלה!, ואושרה בשבוע שעבר בקריאה טרומית.

"אי אפשר להפריז בחשיבות הכנס הזה. הסיבה הפורמלית שגרמה לנו לארגן את הכנס היא ביטול הרשות למעמד האישה", אמרה תחילה מיכאלי. "לא מדובר בגוף מושלם, הוא לא מספיק עצמאי וסובל ממעט מדי תקציבים, ובכל זאת, את כבשת הרש הזו באים לבטל ולהחליף בגוף פוליטי לגמרי, עם אפס מחויבות למניעת אפליה נגד נשים".

"יש עוד רשימה ארוכה של דברים שהממשלה הזו עושה נגד נשים אבל חשוב להבין שהיא פועלת נגד נשים. אנחנו לא מתכוונות ללכת אחורה בשום דבר. אין לנו כוונה לתת לאף אחד לקחת אותנו אחורה", הוסיפה מיכאלי.

מאי גולן בליל הבחירות, 23 במרץ 2021. ראובן קסטרו
מדיניותה ותקציביה של הרשות יהיו כפופים לשרה גולן/ראובן קסטרו

"זה חוק לסירוס ופגיעה אנושה במעמד האישה", גרסה תמנו-שטה. "יש ניסיון לומר שהמילייה הפמיניסטי 'לא מכיל אותנו'. דווקא כמי שצמחה בבית דתי כנכדה לקייס, למדתי באולפנה, הממשלה הזו שברובה גברית שיש בה היעדר ייצוג של נשים, שלא לדבר על המפלגות שלא רוצות נשים בשורותיהם", הוסיפה.

"הממשלה הזו לא רק שלא מתעניינת בנשים, אלא פועלת באופן עקבי להדרת נשים, ולראיה היעדר מנכ"ליות והפיטורים של נשים במשרות גבוהות, והמתקפה על כל אישה בתפקיד בכיר החל מנשיאת בית המשפט העליון והיועצת המשפטית לממשלה. הנשים האלה כרגע נרדפות רק בשל היותן עומדות כחומה בצורה בין הרצון של הממשלה לכוח ושררה. יש פה ניסיון לעשות הפרד ומשול כדי להפוך את ישראל ממדינה דמוקרטית ויהודית למדינת הלכה", אמרה תנו-שטה.

חברת הכנסת נעמה לזימי ממפלגת העבודה הוסיפה: "אנחנו בקרב בלימה על המעט שהשגנו לאורך השנים. מנסים לייצר כאן משטר נאמנות: תקציבים תמורת ג'ובים. שוויון מגדרי לא יכול להתקיים בדיקטטורה, לכן חיסול האופציה משרת את שינוי המשטר שהם מנסים לעשות כאן".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
דיון בועדת החוקה בנוגע לרפורמה המשפטית 20.03.23. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
"הממשלה הזו פועלת נגד נשים". מיכאלי/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

חברת הכנסת שרון ניר מישראל ביתנו, מי שכיהנה בעבר כיועצת הרטמכ"ל לענייני מגדר טענה כי לא מדובר ב"קיפאון", אלא ב"נסיגה" של ממש. "תחושה של די9 וחקיקה שתפגע במעמד האישה", אמרה. "המצב הנוכחי יביא אותנו למצב שכל מה שפעלנו עבורו במשך 75 שנה ילך לטמיון. אסור לוותר על כברת הדרך שצלחנו בצה"ל", הבהירה.

ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו, לשעבר יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה סבר כי מדובר בעניין רחב יותר, "עניין של כל החברה הישראלית ושל הגברים לא פחות משל הנשים", שכן לדבריו - "זה העתיד שלנו". עוד אמר פורר: "השוויון המגדרי נבנה בעשרות שנים בהרבה מאוד מאבקים, לבנה אחר לבנה. לא יכול להיות שיש מפלגות שמדירות נשים מהרשימה שלהן, אסור להשלים עם זה".

יו"ר שדולת הנשים אלה אלקלעי תקפה אישית את השרה מאי גולן: "באה שרה במדינת ישראל, שקיבלה את הזכות להנכיח את עצמה בשולחן קבלת ההחלטות, ורוצה לקחת מאיתנו את הזכות הזו. נשים שמנצלות את הזכויות שעבדנו עליהן הרבה מאוד שנים, בלי להבין את ההשלכות של הדבר הזה".

אפרת רייטן, אולפן וואלה!, 23 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
"אנחנו בקרב על הבית". אפרת רייטן/ראובן קסטרו

"אנחנו בקרב על הבית", אמרה חברת הכנסת אפרת רייטן ממפלגת העבודה. "גם הנשים שכבר נמצאות בקואליציה, איזה חקיקה הן מעבירות? כולנו צריכות לצעוק ביחד תתעוררו".

"את הכינוס הזה היינו צריכות כבר בתחילת המאבק נגד ההפיכה", אמרה עאידה תומא-סלימאן. "כשהימין המשיחי ההתנחלותי האגרסיבי בשלטון, הוא ישנה את כל עולמנו. כולל הנשים בתוכן. יש נשים שעושות לנו נזק אדיר בזה שהן מקדמות את המדיניות הקיימת בהיותן נשים. אם גבר היה מקדם את החוק הזה היו יוצאים נגדו יותר באגרסיביות. אנחנו לא צריכות נשים כאלה במאבק שלנו. לצערי, החוקים הכי גרועים שמקדמים נגדנו מקדמות נשים", הוסיפה.

מורן זר קצנשטיין, מייסדת תנועת "בונות אלטרנטיבה" אמרה במהלך הדיון: "אנחנו כבר אחרי שלב האזהרה, כשעשינו את סיפורה של שפחה אמרו לנו שאנחנו היסטריות. אבל אנחנו באירוע שנשים כבר נפגעות, כולנו צריכות להיות ברחובות. הסכנה ברורה ומידית הרבה יותר ממה שנראה לכן". עוד במהלך הדין, זר קצנשטיין הודיעה כי ביום רביעי, "יחד עם למעלה מ-100,000 נשים החברות בארגון - נכריז על יום שביתה לאומי של נשים בכל הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully