וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפרסום בוואלה!: פירוק הרשות לקידום מעמד האישה אושר בקריאה טרומית

12.7.2023 / 15:34

56 חברי כנסת תמכו בהצעה, שתביא לביטול הרשות כגוף עצמאי ותקים רשות חדשה שתהיה כפופה לשרה מאי גולן, 48 ח"כים התנגדו לה. יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה תמנו שטה: "התעלמות בוטה ממעמד האישה המידרדר בישראל". לפיד תקף את גולן: "מסיתה נגד נשים"

בוידאו: מאי גולן מונתה לשרה לקידום מעמד האישה והתעמתה עם ח"כ בן ארי במליאה: ״צבועה, שקרנית"/ללא

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את ההצעה לפירוק הרשות לקידום מעמד האישה, עליה פורסם לראשונה בוואלה. ההצעה של ח"כ לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית, בה תמכו 56 חברי כנסת מול 48 שהתנגדו לה, תביא לביטול הרשות כגוף עצמאי ותקים רשות חדשה שתהיה כפופה לשרה מאי גולן - שכבר פיטרה את העומדת בראשה.

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, חברת הכנסת פנינה תמנו שטה, תקפה את ההחלטה: "החוק הגרוע הזה הופך את הרשות לגוף פוליטי, ובכך יפגע באמינות הגוף המקצועי היחיד שאחראי על קידום נשים ומניעת אפלייתן בישראל".

מאי גולן, פתיחת כנס הקיץ של הכנסת וביקור יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י. ראובן קסטרו
הרשות תוכפף אליה? השרה מאי גולן/ראובן קסטרו

"לצערנו, הממשלה הזו הפכה לחברה לפירוק בע"מ", הוסיפה. "קודם פיטרו תשע מנכ"ליות, המשיכו בייצוג מעליב לנשים בממשלה, ועכשיו הם פועלים כדי לפרק את הרשות לקידום מעמד האישה, הסמכות המקצועית, תוך התעלמות בוטה ממעמד האישה המידרדר בישראל, ומהאלימות הגואה נגד נשים ומספר מקרי רצח נשים המרקיע שחקים מאז הקמת הממשלה".

במהלך הדיון במליאה, תקף יו"ר יאיר לפיד את השרה גולן: "כל עשרה ימים נרצחת אישה במשמרת שלך ואת עולה הנה להסית נגד נשים, אין לך בושה?".

גם יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הגיבה להצעה, וטענה כי ממשלת נתניהו רוצה להעלים נשים מהמרחב הציבורי. "עכשיו, במקום רשות עצמאית וחזקה שפועלת לקידום מעמד האישה, נקבל רשות פוליטית חלשה וכפופה לגחמותיו של השר, רשות שתפעל כמכונת ג'ובים נוספת ותעניק כספים לאירועים שיתקיימו בהפרדה", הוסיפה. "ממשלת נתניהו והמשיחיים פשוט לא רוצה נשים במרחב הציבורי ובעמדות מפתח. הם רוצים אותנו בבית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
יו״ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח״כ פנינה תמנו-שטה, המחנה הממלכתי. נגה מלסה, אתר רשמי
"התעלמות בוטה ממעמד האישה המידרדר בישראל". תמנו שטה/אתר רשמי, נגה מלסה

הרשות לקידום מעמד האישה היא הגוף המקצועי האמון כבר 25 שנה על קידום זכויות נשים, שוויון מגדרי, ביעור אפליה ואלימות נגד נשים ועוד. הרשות מוגדרת כיחידה מקצועית במשרד ממשלתי, ובמשך שנים רבות תפקדה כיחידת סמך במשרד ראש הממשלה. ב-2009, עם הקמת המשרד לשוויון חברתי, הרשות עברה תחת המשרד, ולפני כשלושה חודשים, עם מינויה של מאי גולן לשרה לקידום מעמד האישה - הרשות עברה למשרד החדש שהוקם והומצא עבורה כסידור עבודה פוליטי.

עם כניסתה לתפקיד, גולן כבר פיטרה את יו"ר הרשות למעמד האישה, איילת רזין בית אור, אחרי שהייתה בתפקיד שנה וחצי בלבד. רזין מונתה במינוי מקצועי על ידי ועדת איתור לתקופה של ארבע שנים, אך גולן החליטה להדיחה ללא כל צידוק מקצועי מאחר ומונתה על ידי הממשלה הקודמת.

לפי ההצעה שמקדמת הקואליציה, במקום הרשות לקידום מעמד האישה, שהוקמה על פי חוק בשנת 1998, תוקם "רשות לקידום נשים בישראל". כל מדיניותה ותקציביה של הרשות החדשה יהיו כפופים ויותוו על ידי השר/ה והדרג הפוליטי, שימנה את ראש הרשות - בלי כל תנאי כשירות והכשרה מקצועיים - ויוכל גם להדיחו. כמו כן , לפי הצעת החוק, תוקם ועדה מייעצת שתקבל את חלק מסמכויות ראש הרשות, שתורכב מנציגים שייבחרו על ידי השרים, ובראשה תעמוד נציגה נבחרת של השרה - ולא ראש הרשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully