וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני ההצבעה על עילת הסבירות: יציע הציבור נסגר, מפגינים ניסו לחסום כניסת ח"כים

10.7.2023 / 17:06

משמר הכנסת הוציא כמה מתנגדי המהפכה המשפטית, שניסו להדביק את עצמם לרצפה בכניסה למליאה. אוחנה: "חברי כנסת הזמינו את המתפרעים - הכנסת לא תהפוך לאיילון". באופוזיציה תקפו את ההחלטה לסגור את יציע הציבור, בשל מידע על מוחים שמתכננים להפר את הסדר

150 פעילי דמוקרטיה בניו יורק יצאו למשט אל עבר פסל החירות, 8 ביולי 2023/צילום: רועי בושי ולירי אגמי

יציע הציבור במליאת הכנסת נסגר הערב (שני) למבקרים, לקראת ההצבעה על צמצום עילת הסבירות, החוק הראשון במהפכה המשפטית שמקודם ללא הסכמות, הצעד הלא שגרתי התקבל בעקבות מידע שהגיע לקצין הכנסת, לפיו מפגינים מתכנים להפר את הסדר. בד בבד, מפגינים שניסו לחסום כניסה של חברי כנסת למליאה פונו בכוח.

מהכנסת נמסר בתגובה: "לנוכח מידע שהגיע אל קצין הכנסת ולפיו יש מי שמתכוונים להפר באופן בוטה את הסדר ביציע הציבור במליאה ולאחר קיום הערכת מצב שערך בלשכתו, החליט קצין הכנסת כי לצורך שמירה על הסדר במשכן, שכבר הופר היום בכמה הזדמנויות, כי נדרשת סגירתו של היציע באופן זמני. כמו כן הורה קצין הכנסת על בדיקת תליית שלטי מחאה אשר נתלו לאורך היום על דלתות חברי כנסת במשכן".

מפגינים ניסו להתפרץ לתוך המליאה בצעקות ״דמוקרטיה"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חברת הכנסת אפרת רייטן אמרה על ההחלטה: "הם מפחדים להסתכל לציבור בעיניים, מפחדים לשמוע ביקורת, מפחדים מדמוקרטיה. הם מפחדים". ח"כ מירב כהן מיש עתיד פנתה ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה בדרישה לפתוח חזרה את היציע. היא טענה במכתב ששיגרה אליו כי "הגישה לנעשה במליאה הינה חלק מזכויות האזרחים במדינה דמוקרטית, ויש לשמור עליה".

ח"כ ולדימיר בליאק הוסיף: "הם כל כך 'חזקים' ו-'בטוחים' בעצמם, שמיהרו לסגור את יציע הציבור במשכן הכנסת. צעד פחדני ועלוב, שרק מוכיח וביתר שאת - רוב עצום בציבור מתנגד להרס הדמוקרטיה הישראלית".

בתגובה, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה מסר: "אני מגבה ומשבח את קצין הכנסת, משמר הכנסת וסדרני הכנסת שלא נתנו לכנופיית פורעי החוק לחסום את מליאת הכנסת ופינו אותם במהירות, בנחישות ובמקצועיות. הכנסת לא תהיה איילון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הצבעה על חוק הרחבת הממשלה בכנסת, מאי 2015. נועם מושקוביץ
מליאת הכנסת, תמונת ארכיון/נועם מושקוביץ

לקראת השעה 18:30, מפגינים עוררו מהומה בכניסה למליאה וניסו להדביק את עצמם לפתח הכניסה של חברי הכנסת למליאה. הם נבלמו על ידי אנשי משמר הכנסת ונסחבו בכוח החוצה מהמשכן. לפי עדי ראייה שנכחו במקום, המפגינים ניסו לחסום את כניסת השרים וחברי הכנסת למליאה, נשכבו על הרצפה ושפכו דבק 3 שניות על הרצפה בניסיון להידבק.

שמונה פעילים נעצרו, ואחד מהם מאושפז לאחר שפונה באלימות על ידי אנשי משמר הכנסת. לקראת השעה 20:00, מהומה נוספת פרצה בכניסה למליאה, והמפגינים שוב הורחקו החוצה על ידי אנשי משמר הכנסת. במקביל, מאות מפגינים מתכנסים בשעה זו מול משכן הכנסת. מאוחר יותר, כלל העצורים שוחררו.

מאוחר יותר, בדוברות הכנסת טענו כי חברי הכנסת מירב כהן ונאור שירי הם חברי הכנסת שהזמינו את המפגינים למשכן. "בכנסת מדגישים כי הנושא יטופל גם בוועדת האתיקה מכוח סמכותה על פי החוק", מסרו.

אמיר אוחנה, מליאת הכנסת, 20 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
"הכנסת לא תהיה איילון". אוחנה/ראובן קסטרו

לפי הנוסח שיעלה היום לאישור המליאה, נבחרי ציבור יהיו חסינים מפני פסילת או דיון בהחלטותיהם בטענה לאי סבירות. בקואליציה מתכננים לקדם את ההצעה לאישור בקריאה שנייה ושלישית בכנס הקיץ הנוכחי של הכנסת, כלומר - כבר בחודש הקרוב.

במקביל, השר מאיר פרוש דרש מחבריו למפלגה שיחרימו את ההצבעות עם הקואליציה, כולל את ההצבעה על ההצעה לצמצום עילת הסבירות שתעלה היום לאישור בקריאה ראשונה, זאת במחאה על כך שמשרד האוצר "תוקע" לטענתו את תקציב משרד ירושלים ומסורת בראשותו. יו"ר המפלגה יצחק גולדקנופף גיבה את דרישתו לקבלת התקציב אך לא הביע עמדה לעניין ההצבעות. בתום קרב צעקות עם חברי סיעת דגל התורה, הדרישה של פרוש נדחתה. אחד מהח"כים אמר: "אתה רוצה בחירות? תגיד ונפרק את הממשלה".

על רקע קריאתו של נשיא המדינה יצחק הרצוג לשוב לשיחות בבית הנשיא, ובצל "יום ההתנגדות" הצפוי מחר, הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות תעלה בעוד שעות להצבעה בקריאה ראשונה. מוקדם יותר היום, במהלך ישיבות הסיעה שכינסו, קראו ראשי האופוזיציה, יאיר לפיד ובני גנץ, לבחון חזרה לשיחות ההידברות, אם הקואליציה תעצור את החקיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully