וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונים הפגינו נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ, המארגנים מזהירים: היערכו למאבק ממושך

בסיום ההפגנה בקפלן המשתתפים חסמו את איילון, רוכב אופנוע תועד דורס מפגין. בעמיקם, אלפים הפגינו לאורך הלילה מחוץ לביתו של שר הביטחון גלנט. "אסונות היסטוריים קורים בגלל שאיפות אישיות"

השבת ה-27 למחאה: רבבות מפגינים ברחבי הארץ/קרדיט: רעי אש

ההפגנות נגד המהפכה המשפטית התקיימו היום (שבת) בפעם ה-27 במוקדים רבים ברחבי הארץ, בראשן ההפגנה המרכזית ברחוב קפלן בתל אביב. בין היתר, הפגנות בהשתתפות מפגינים רבים התקיימו בנס ציונה, רמת השרון, חיפה, עפולה, צומת כברי ונהלל. לראשונה, התקיימה הערב הפגנה גם במעלה אדומים. בתום ההפגנות, מפגינים חסמו את נתיבי איילון בכמה נקודות ופונו בכוח על ידי המשטרה. בתום ההפגנות, החלה מחאת "לילה לבן" מול ביתו של שר הביטחון גלנט שבעמיקם, בהשתתפות אלפי בני אדם.

הפגנות נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, שבוע 27. 08 ביולי 2023. גיתי פלטי, אתר רשמי
הפגנה בתל אביב, היום/אתר רשמי, גיתי פלטי

ברחוב קפלן בתל אביב הפגינו עשרות אלפי בני אדם. ההפגנה החלה בכיכר הבימה, משם יצאו המפגינים בצעדה עד לקפלן, שם התקיימה העצרת המרכזית. לפי מארגני המחאה, כ-180 אלף בני אדם השתתפו בהפגנה.

בתום ההפגנה, צעדו עשרות מפגינים לנתיבי איילון לכיוון צפון וחסמו אותם לתנועה. הירידות לאיילון דרום במחלפים רוקח, ההלכה וארלוזורוב נחסמו לתנועה. כוחות משטרה פינו בכוח את המוחים שהתיישבו על הכביש, ומכת"זית הופעלה לעברם. שני בני אדם נעצרו בחשד להפרת סדר. במהלך החסימות, רוכב אופנוע דרס מפגין באיילון. מארגני המחאה טוענים כי בנוסף "הצמיד לו סכין לגרון".

אחד המפגינים באיילון נפגע בראשו מזרם מכת"זית ופונה לבית החולים איכילוב שבעיר. הראל ארזי, חבר צוות הרופאים שמלווים את ההפגנות, טיפל בו בשטח וסיפר לוואלה: "המפגין חטף את הזרם לצד של הראש. הוא היה קצת מבולבל ומטושטש. הוא ישב וחיכה חצי שעה עד שיגיע אמבולנס למרות שקרוב אלינו, בקפלן, חנו הרבה מהם". יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור חגי לוין כתב בטוויטר כי "‏איגודי רופאים פנו הערב למפכ"ל לעצור השימוש במכתזית עד לתחקור פציעות ראש חמורות, לכאורה עקב הפעלה בניגוד לנהלים".

בהרצליה יצאו המפגינים לצעדה בסיום ההפגנה. במהלכה, נחסמו לתנועה הרחובות בן גוריון, הרב קוק והעצמאות שבעיר, והמפגינים הבעירו צמיגים ברחוב העצמאות. לאחר מכן, המשיכו המפגינים לכיוון איילון, חסמו את הכביש לכיוון דרום והבעירו צמיגים. כוחות כיבוי אש כיבו את המדורה שהודלקה על הכביש ושוטרים פינו את המפגינים. מפגין נעצר בחשד להפרת סדר בגין הדלקת אבוקה. לאחר כשעה, הודיעה המשטרה כי הכביש נפתח חזרה לתנועה בשני הכיוונים.

העצורים בהפגנות הובאו לתחנת המשטרה בדרום תל אביב, שם התארגנה הפגנה לשחרורם. נכון לשעה זו, שניים מהעצורים שוחררו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
רוכב אופנוע דרס מפגין באיילון. מארגני המחאה טוענים: ״הצמיד לו סכין לגרון״/מערכת וואלה!
הפגנות נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, שבוע 27. 08 ביולי 2023. ללא, אתר רשמי
מפגינים חוסמים את איילון בתל אביב/אתר רשמי, ללא

בפתח המחאה בתל אביב הוקרן מסר מאודי אורי, המפגין שנפגע בעינו ממכתזית השבוע. "מדינת ישראל עומדת בפני אירוע שהוא בסדר גודל של חורבן הבית ומלחמת העצמאות השנייה. שניהם אירועים שאם הם יסתיימו לא נכון לא יהיה כאן עתיד לנו לילדינו לנכדינו", אמר בסרטון המוקלט.

שקמה ברסלר חזרה בנאומה על אזהרתם על מובילי המחאה: "ביום שני הקרוב ממשלת חורבן הבית מתכוונת להעביר בקריאה ראשונה את החוק לביטול עילת הסבירות, פיסת הסלאמי בראשונה. היה ולא יחזרו בהם מכוונתם ביום שלישי נצא בהמונינו לרחובות למאבק חוקי ולא אלים. אנחנו קוראים לציבור להיערך למאבק ממושך.

בהפגנה נאם יובל נח הררי. בנאומו אמר כי "בחודשים האחרונים ממשלת נתניהו מבצעת חיסול ממוקד לחלום הישראלי. נתניהו, בן גביר, פינדרוס - אתם לוקחים את הערכים שעליהם קמה מדינת ישראל ומרסקים אותם עם D9. אתם מבטיחים לנו שישראל תהיה לנצח מדינה גזענית, אלימה וכובשת. שתהיה לנצח מדינה שונאת נשים ולהט"בים, חשוכה ונחשלת. אתם מבטיחים לנו את את הסיוט הישראלי".

עוד אמר נח הררי כי "אסונות היסטוריים גדולים קורים לפעמים בגלל שאיפות אישיות קטנות. נתניהו, דרעי, אתם כל כך עסוקים בחלוקת ג'ובים שאתם לא שמים לב, אבל העיניים של ההיסטוריה רואות אתכם". הוא קרא לראשי המדינה "לרדת מהגג" ולעצור "לפני שיהיה מאוחר מדי". "ואם אתם לא תעצרו - אנחנו נעצור את חזון הבלהות שלכם", הוסיף.

הפגנות נגד המהפכה המשפטית בהרצליה, שבוע 27. 08 ביולי 2023. ללא, אתר רשמי
מפגינים חוסמים את איילון דרום בהרצליה/אתר רשמי, ללא
הפגנות נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, שבוע 27. 08 ביולי 2023. רעי אש, אתר רשמי
הפגנה בתל אביב/אתר רשמי, רעי אש

ביישוב עמיקם, אלפי מפגינים התאספו מחוץ לביתו של שר הביטחון יואב גלנט, בהם גם בני העדה הדרוזית, באירועי "לילה לבן" שנמשכו לאורך הלילה. ראש השב"כ לשעבר עמי אילון נאם בהפגנה ופנה לשר: "השסע עמוק מתמיד וההפיכה המשטרית תהרוס את צבא העם. כתבתי לך בעבר, כי קיוויתי שאתה אותו מפקד אמיץ שמיניתי לפיקוד על השייטת. לנו ולמאות האלפים שיוצאים לרחובות אתה חייב את כהונתך. בחרת בנאמנותך לביטחון ישראל על פני נאמנות לנתניהו ואנו מצפים שתעשה זאת שוב".

גם שר הביטחון לשעבר, משה בוגי יעלון, נאם במקום: "אנחנו מגויסים מול איום פנימי וממשלה שפועלת בזדון. הצומת בו מדינת ישראל נמצאת היום קריטי לעתידה. מצד אחד אלה הדוגלים בישראל יהודית ודמוקרטית הדוגלים במגילת העצמאות, ומנגד משיחיסטים קיצונים שרוצים להפוך את ישראל למדינה מושחתת".

בחיפה הפגינו בצומת חורב כ-30 אלף בני אדם, כך לפי מארגני המחאה. אלפים צעדו להפגנה ממרכז הכרמל, ולאורך שדרות מוריה, כשהם נושאים דגלי ישראל ושלטי מחאה כנגד ההפיכה המשטרית.

ברחובות אלפים השתתפו בתהלוכה והפגנה שהתקיימה בצומת פארק המדע. הצומת נחסם לתנועה. בהפגנה נאמו עמר בר לב, השר לביטחון פנים לשעבר ומפקד סיירת מטכ"ל לשעבר, יולי יבין, מובילת המאבק "קהלת - לא בבית ספרנו" ורעות אופק מייסדת ומנכ"לית עמותת אופק. בהפגנה בצומת כרכור השתתפו אלפי בני אדם, במהלכה המפגינים חסמו את כביש 65, והמשטרה פינתה אותו. לאחר מכן, הדליקו המשתתפים אבוקה במקום. גם בהפגנה בצומת חורב שבחיפה הודלקו אבוקות.

אלפים מפגינים נגד הרפורמה המשפטית מחוץ לביתו של שר הביטחון גלנט. 7 ביולי 2023. מחאת המילואימניקים, אתר רשמי
אלפים מפגינים נגד הרפורמה המשפטית מחוץ לביתו של שר הביטחון גלנט. 7 ביולי 2023/אתר רשמי, מחאת המילואימניקים
בני העדה הדרוזית מפגינים מחוץ לביתו של שר הביטחון יואב גלנט. 7 ביולי 2023. ענבל אסיף, אתר רשמי
בני העדה הדרוזית מפגינים מחוץ לביתו של שר הביטחון יואב גלנט. 7 ביולי 2023/אתר רשמי, ענבל אסיף
הפגנות נגד המהפכה המשפטית בהרצליה, שבוע 27. 08 ביולי 2023. ללא, אתר רשמי
מפגינים נגד המהפכה המשפטית בהרצליה/אתר רשמי, ללא

בכפר תבור השתתפו כ-500 בני אדם. בהפגנה נאמה מיקי גולדווסר, אמו של חלל צה"ל אודי גולדווסר. סמוך לבסיס הקריה בתל אביב, הציגו משפחות שכולות מיצג, תחת הכותרת "לשווא", ועמדו לצידו עם חולצות עליהן כתוב "במותם ציוו לנו דמוקרטיה".

בהפגנה בצומת הגומא שברמת הגולן השתתפו כ-850 בני אדם. יורם מלול, חבר במועצת עיריית קריית שמונה ומפקד תחנת המשטרה בעיר לשעבר אמר כי "בחודשים האחרונים צפיתי מהבית. נתתי צאנס להידברות כי האמנתי שזה מה שצריך. כעת אחרי שהוסרו המסכות - אין לנו ברירה אחרת וכולם צריכים לצאת לרחובות. למען מדינת ישראל, למען המשך קיומו של צבא העם".

בהפגנה בנהריה, בה היו כ-600 מפגינים נאם פרופסור אבישי ברוורמן. ברוורמן קרא לנשיא המדינה יצחק הרצוג להפסיק לשבת על הגדר ופנה אליו: "האם אתה מוכן להיות שותף לחורבן המדינה?" ברוורמן התייחס בנאומו גם לביטול עילת הסבירות ואמר כי "זה יהיה הרס המדינה".

בפתח תקווה נאם יורם בוסקילה, סגן-אלוף במילואים, טייס מסוקים, ומוזיקאי. בנאומו אמרו כי "החוזה שלי ושל חבריי לנשק הוא לשרת צבא של מדינה דמוקרטית ויהודית וכך גם נשבענו. כל שינוי במשוואה הזו יביא לשבירת המחויבות ההדדית.אם אכן חוק לביטול עילת הסבירות יאושר ע"י הכנסת בשבועות הקרובים - אני וחבריי שעדיין מתנדבים לשרת במילואים לא נוכל להמשיך להתנדב בצבא של דיקטטורה מתהווה".

הפגנות נגד המהפכה המשפטית בכרכור, שבוע 27. 08 ביולי 2023. ללא, אתר רשמי
הפגנה בצומת כרכור/אתר רשמי, ללא
הפגנות נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, שבוע 27. 08 ביולי 2023. ראובן קסטרו
הפגנה בתל אביב/ראובן קסטרו
הפגנות נגד המהפכה המשפטית בעפולה, שבוע 27. 08 ביולי 2023. ניר דפנא, אתר רשמי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בעפולה/אתר רשמי, ניר דפנא

ברקע המחאות וקידום החקיקה, יותר מ-500 חברות וחברי סגל אקדמי ומינהלי באוניברסיטה העברית בירושלים חתמו על עצומה נגד ביטול עילת הסבירות. "היוזמה לקבוע בחוק שאין כל סמכות לבחון את הסבירות של כל החלטה של שר או של הממשלה צפויה להביא להשחתה מוחלטת של השירות הציבורי", כתבו בעצומה. "זהו שלב מכריע בתוכניתה של הממשלה לפגוע קשות במרקם החיים הדמוקרטיים במדינה והוא מצטרף לצעדים חמורים אחרים, כמו הניסיון לפרק את לשכת עורכי הדין מסמכויותיה ופיטורי מפקד מחוז משטת תל אביב בגין סירובו לציית לפקודה לפגוע בברוטליות במפגינים", הוסיפו.

החתומים התחייבו "להשתתף באופן פעיל במאבק, לתמוך בציבור הסטודנטיות והטודנטים ששותפים במאבק באופן מעורר השראה, ולפעול לקידום שוויון והגנה על זכויות האדם".

הפגנות נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, שבוע 27. 08 ביולי 2023. ראובן קסטרו
הפגנה בתל אביב/ראובן קסטרו
הפגנות נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, שבוע 27. 08 ביולי 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב/ראובן קסטרו

בשבוע הבא, מאיימים מארגני המחאה להחריף אף יותר את צעדיהם והבהירו כי במידה וחקיקת ביטול עילת הסבירות תאושר ביום שני - בשלישי יתקיים "יום התנגדות", הכול הפגנות, צעדות, שיירות ושיבושים ברחבי הארץ. בין היתר, לדבר המובילים, היום יכלול הפגנת ענק בנתב"ג אחר הצהריים ובערב הפגנות וצעדות מתמשכות בכל הארץ.

מארגוני המחאה נמסר כי "עם ישראל אינו חפץ בדיקטטורה, והוא אינו חפץ בחקיקה דיקטטורית חד צדדית ומסוכנת שתרסק את הכלכלה, תפגע בביטחון ותביא לקרע בעם. עם ישראל לא יוותר על הדמוקרטיה שלו ולא יחיה תחת עריצות קיצונית ומסוכנת. אנו קוראים היום לנתניהו ושותפיו הקיצוניים בממשלה - אם החוק עובר בקריאה ראשונה, ממשלת ישראל תאבד את הלגיטימציה שלה, אין לממשלה בדמוקרטיה מנדט לבטל את הדמוקרטיה. מול ממשלה לא לגיטימית זו חובה להתנגד. בשלישי הקרוב, אם החוק עובר לילה קודם, עם ישראל ייצא בהמוניו ליום התנגדות. אם הממשלה לא תעצור, המדינה כולה תעצור."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully