וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המבצע בג'נין: צה"ל נערך לפיגועי ירי ביהודה ושומרון

5.7.2023 / 15:34

גורם בכיר העריך כי אם צה"ל לא יפעל באופן רצוף נגד המטענים בג'נין בפרט ובשומרון בכלל, תופעת הפעלת מטענים גדולים מתחת וליד הצירים תתגבר. לדברי הגורם, אחרי המבצע, תושבי ג'נין יודעים כי מי שיניח מטען חבלה מתחת לכביש, ימצא דחפור הורס אותו

בווידאו: צה"ל יצא למבצע בג'נין: מטרות הותקפו מהאוויר, כוחות רבים מקיפים את העיר/רויטרס, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גורם צבאי בכיר אמר היום (רביעי) כי מרגע סיום המבצע במחנה הפליטים בג'נין, כוחות הביטחון ערוכים לפיגוע ירי ביהודה ושומרון. זאת, בין היתר בעזרת כוחות מחטיבת הקומנדו, שנותרו בחטמ"ר מנשה כעתודה, ועם כלי טיס מאוישים מרחוק, בהם "זיק".

עוד העריך הגורם הבכיר כי אם צה"ל לא יפעל באופן רצוף נגד המטענים בג'נין בפרט ובשומרון בכלל, תופעת הפעלת מטענים גדולים מתחת וליד הצירים תתגבר. לצד זאת, הגורם הביע אופטימיות מסויגת וטען כי אחרי המבצע, תושבי ג'נין יודעים כי מי שיניח מטען חבלה מתחת לכביש - ימצא דחפור הורס אותו.

ג'נין לאחר פעילות צה"ל, 5 ביולי 2023. רויטרס
ג'נין ביום שאחרי מבצע "מגן וחץ"/רויטרס

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אמר מוקדם יותר היום בהקשר זה, כי כוחות הביטחון ייכנסו שוב לג'נין כדי להשלים מעצרים על פי מודיעין שצפוי להתקבל בהמשך. "אנחנו נחזור למחנה, על פי מידע מודיעיני, נעצור את הנותרים ונטפל בהם", הסביר הבוקר בריאיון ב-103FM בתוכנית עם ינון מגל וחיים לוינסון. "אנחנו נערכים לפעילות שגרתית שהיא לחימה בטרור, אין כאן פתרון קסם".

"כשיש מודיעין מגיעים לכל נקודה, מסכלים כוחות על מנת למנוע טרור, ואם אין מודיעין אז סוגרים חשבון עם מי שביצע את הפיגוע", המשיך הגרי. "תשתיות הטרור בתוך מחנה פליטים, מצלמות ברחובות, מכשירי קשר טקטיים. מתחת לאספלט ישנם מטעני גחון, ומעבר לזה ממקמים בתוך מסגדים ובתי דירות מטעני חבלה. תשתית הכי טובה ביהודה ושומרון, אין יעד מודיעיני שלא הגענו אליו פיזית, איתרנו והשמדנו את האמצעים וניתקנו מגע בסוף הפעולה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ג'נין לאחר פעילות צה"ל, 5 ביולי 2023. רויטרס
מחנה הפליטים ג'נין, הבוקר/רויטרס

הלילה השלימו כוחות צה"ל יציאה מלאה מג'נין, ובכך תם מבצע "בית וגן", שארך כיומיים. בזמן יציאת הכוחות, התפתחו חילופי אש קשים בין חמושים לכוחות הביטחון, בהם נהרג לוחם אגוז, רב סמל דוד יהודה יצחק. הכוח הופתע מהירי, שהגיע מתוך מבנה בעיר, והשיב באש לעבר היורים. לאחר מכן, החמושים עברו לבניין בית החולים הסמוך - וירו גם מתוכו.

לאחר שאיתרו את מקור הירי, הכוחות, בהם לוחמי יחידת אגוז, דובדבן ומגלן, כיתרו את המבנה, וחילופי האש המשיכו מטווח קצר. במקביל, כלים אוויריים חגו מעל המבנה וצה"ל הזעיק סיוע של כלי טיס חמושים. לבסוף, צלף של יחידת אגוז הצליח לפגוע בשניים מהמחבלים. בתום ההיתקלות, צה"ל החל להסיג את הכוחות מג'נין. בזמן יציאת הכוחות, כלי טיס של צה"ל תקף חוליית מחבלים שהייתה ממוקמת בבית קברות בפאתי ג'נין, שסיכנה את הכוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully