וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר עקץ את שבתאי בטקס הענקת דרגות ניצב: "אין איש מעל החוק"

4.7.2023 / 10:26

השר מתח ביקורת על התנהלות המשטרה בהובלת המפכ"ל: "יש הרבה מה לשפר. אין אנשים שהם מעל המדינה". בין המינויים הבולטים הוא מינויו של ניצב פרץ עמר למפקד מחוז תל אביב, שכבר מהשבוע, יתעסק במחאות נגד המהפכה המשפטית. מפקד המחוז המודח, ניצב אשד - לא השתתף בטקס

בוידאו: אזרחים זועמים בזמן ביקור מפכ״ל המשטרה קובי שבתאי בזירת הירי ביפיע/אלי אשכנזי

טקס המינויים והענקת דרגות ניצב במשטרת ישראל החל הבוקר (שלישי) במעמד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי.

בפתח דבריו, המפכ"ל שבתאי התייחס למבצע הצבאי בג'נין, וביקש להביע הערכה לצה"ל "במשימה החשובה שהם מבצעים כרגע". בהמשך, שבתאי הוסיף: "אני רוצה לברך את מקבלי הדרגות שיקודמו לדרגת ניצב. יש לנו ניצבים שיצטרפו לשולחן הספ"כ (סגל פיקוד כללי - ש"ה) ויקבעו את המדיניות של משטרת ישראל".

המרוץ למפכ"לות: המועמדים המובילים לתפקיד

השר לביטחון לאומי אימר בן גביר, הפרויקטור המשטרתי למאבק בפשיעה הערבית ניצב יורם סופר ומפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי. שלומי הלר
השר לביטחון לאומי אימר בן גביר, הפרויקטור המשטרתי למאבק בפשיעה הערבית ניצב יורם סופר ומפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי/שלומי הלר

מצידו, השר בן גביר אמר כי "המעמד הזה מלמד על עוצמתה וחשיבותה של משטרת ישראל ועל התפקידים המהותיים". עוד השר טען כי "אנחנו בפתחו של עידן חדש במשטרת ישראל. אנחנו מובילים לא רק רפורמה כלכלית אלא רפורמה בתפיסת ההפעלה של המשטרה".

בהמשך, בן גביר התייחס למה שכינה "אנשים מעל המדינה" ומתח ביקורת על האופן בו המשטרה בהובלת במפכ"ל שבתאי אכפה את החוק: "בישראל יש חופש ביטוי, הוא ציפור נפשה של הדמוקרטיה. אבל אין איש מעל החוק ואין אנשים שהם מעל המדינה. יש הרבה מה לשפר, אבל שינויים לוקחים זמן. הציבור מחכה לשינוי אמיתי".

"באמצעות המינויים הללו אני מקווה שהמדיניות תחלחל עוד יותר לשטח", אמר השר ועקץ את המפכ"ל: "גם שיטת המינויים משנה כיוון, כל מי שמתמנה היום צמח מלמטה, מהשטח, והגיע לאן שהגיע בעבודה קשה, בעשר אצבעות, בהשקעה, בהקרבה ובזכות עצמו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ניצב פרץ עמר, מפקד מחוז דרום של המשטרה. אבי רוקח
ניצב פרץ עמר, מפקד מחוז תל אביב הנכנס/אבי רוקח
עמי אשד בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, בני ברק. 23 במרץ 2023. ראובן קסטרו
ניצב עמי אשד, מפקד מחוז תל אביב היוצא/ראובן קסטרו

בין המינויים הבולטים והמסקרנים בטקס הבוקר הוא מינויו של ניצב פרץ עמר למפקד מחוז תל אביב. עמר נכנס לתפקידו כבר השבוע והחל בניהול המשימות השוטפות של המחוז, בין היתר, אבטחת המחאות נגד המהפכה המשפטית. זאת, על רקע הביקורת של הממשלה על תפקוד המשטרה בסוגיית חסימות כבישים. מפקד המחוז המודח, ניצב עמי אשד לא השתתף הבוקר בטקס בשל אירוע משפחתי.

החלטת השר איתמר בן גביר לסיים את כהונת המפכ"ל יעקב שבתאי בסוף שנת 2023, ולא להאריך את כהונתו בשנה רביעית, מובילה כבר עכשיו לטלטלה בתוך הארגון ועלולה להחריף את חוסר היציבות במשטרה בחודשים הקרובים. כך סבור קצין במשטרה. "זה לא רק מה אלא איך", מסביר הקצין בשיחה עם וואלה!. "השר מודיע למפכ"ל בצורה הכי בוטה שהוא הולך הביתה וגורם לו להיראות ברווז צולע עד שיפרוש. שר הביטחון עוד נהג בכבוד מול הרמטכ"ל היוצא. המפקח הכללי, מי שבעצם הוא הסמכות הכי בכירה והכי דומיננטית, הולך הביתה בלי שום כבוד ועל הדרך גם מטלטלים לו את הספינה. ניצבים כבר לא יחשבנו למפכ"ל כשהם יודעים שבעל הבית האמיתי בחודשים הקרובים זה השר".

המפכ"ל קובי שבתאי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. פלאש 90, עיבוד תמונה
המפכ"ל קובי שבתאי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר/עיבוד תמונה, פלאש 90

אמנם בשבוע שעבר סיכמו בן גביר ושבתאי על סבב המינויים הבאים בצמרת המשטרה, הכולל את העברתו של מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר, לאגף האמון על הטיפול בפשיעה בחברה הערבית, ניצב פרץ עמר שעובר ממחוז דרום למחוז תל אביב, וניצב אמיר כהן שיעבור מהפיקוד על מג"ב לפיקוד על המחוז הדרומי. אבל הטלטלה באה לידי ביטוי כשניצב עמי אשד, שהיה קצין מוערך, שונמך לתפקיד מטה וכנראה שגם לא יישאר במשטרה - מהלך שספג ביקורות קשות, הוקפא, אך הושלם כעת עם הדחתו דה-פקטו.

"כל מפקד מחוז עכשיו וכל קצין בתפקיד כזה או אחר שרוצה להתקדם משחק כמו דייר באח הגדול, כולם מסתכלים עליו ומנתחים כל צעד שלו עד למינוי מפכ"ל וסגל הפיקוד", מסביר קצין במשטרה לוואלה!. "היחיד שמשוחרר כרגע מכל התלות הזאת זה עמי אשד, אם הוא הולך הביתה או יעבור לתפקיד הבא זה כבר החלטה שלו. ברגע ששמו עליו איקס לקידום הוא לא צריך לרצות פוליטיקאי, נטו לעשות את התפקיד שהוטל עליו".

עוד אומר הקצין: "שאר הניצבים מנסים עוד להישאר במגרש ולקוות שהכדור יגיע אליהם והם יכדררו אותו לשער, אבל קשה לי להעריך שזה יחזיק הרבה זמן, כמה אפשר להיכנס בהם, בשוטרים שלהם, ניהול ההפגנות והפרות סדר זה מקצוע, עם כל הכבוד, יש נהלים ויש כללים שאף אחד לא יתאמץ לעגל פינות בשביל קידום במשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully