וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: מוסקבה הותקפה במל"טים אוקראיניים, כולם הופלו או התרסקו

הרשויות בבירה אמרה כי ארבעה כלי טיס הופלו על ידי מערכות ההגנה האווירית, ואחד נוסף התרסק אחרי ששובש באמצעים אלקטרוניים. ההתקפה גרמה לשיבושים בנמל תעופה, ומוסקבה כינתה זאת מתקפת "טרור". קייב, כהרגלה, שומרת על שתיקה, ומדווחת על התקדמות במתקפת הנגד

עשן בשמי מוסקבה בזמן מתקפת מל"טים אוקראינית/טלגרם

רוסיה אמרה היום (שלישי) כי היא סיכלה מתקפת מל"טים אוקראינית על מוסקבה, שגרמה לשיבושים זמניים באחד מנמלי התעופה המרכזיים בבירה. מוסקבה, שתוקפת בקביעות את קייב וערים אחרות באוקראינה, תיארה את המתקפה על מוסקבה כ"מתקפת טרור".

לפי משרד ההגנה במוסקבה, ארבעה מל"טים אוקראיניים הופלו על ידי מערכות ההגנה האווירית של מוסקבה בעוד שהחמישי שובש באמצעים אלקטרוניים והתרסק באזור אודינצובו שבאזור הבירה. לא היו נפגעים.

סוכנויות הידיעות הרוסיות דיווחו כי שני מל"טים יורטו ליד עיירה השוכנת כ-30 ק"מ מדרום-מערב לקרמלין, ומל"ט נוסף זוהה במחוז קלוגה השכן. עוד דווח כי מל"ט אחר הופל באזור העיירה קובינקה, כ-63 ק"מ מערבית למוסקבה. בסמוך לעיירה שוכן בסיס אווירי.

"ברגע זה, ההתקפות נהדפו על ידי כוחות ההגנה האווירית", אמר הבוקר ראש עיריית מוסקבה, סרגיי סוביאנין, בערוץ הטלגרם. "כל המל"טים שזוהו חוסלו".

מתקפת רחפנים על מוסקבה. רויטרס
נזק שנגרם למבנים במוסקבה אחרי מתקפת מל"טים, מאי/רויטרס

ההתקפה על מוסקבה שיבשה את הנחיתות וההמראות בנמל התעופה וונוקובו, עד שתנועת המטוסים שבה לסדרה בסביבות השעה 8:00. כמה טיסות מרוסיה, טורקיה, איחוד האמירויות הערביות ומצרים הופנו לנמלי תעופה אחרים.

"הניסיון של משטר קייב לתקוף אזור שבו ממוקמת תשתית אזרחית, כולל נמל התעופה, שמקבל גם טיסות זרות, הוא עוד מעשה טרור", אמרה דוברת משרד החוץ של רוסיה, מריה זכרובה. "הקהילה הבינלאומית צריכה להבין שארצות הברית, בריטניה, צרפת - חברות קבועות במועצת הביטחון של האו"ם - מממנות משטר טרור".

קייב לא התייחסה להאשמותיה של מוסקבה, והיא ממעטת לקבל אחריות על תקיפות בתוך שטחה של רוסיה או בשטחי הכיבוש שלה באוקראינה. בחודשים האחרונים התגברו התקיפות בעומקה של רוסיה, המדינה הגדולה ביותר בעולם, כולל פגיעת כלי טיס בלתי-מאוישים בקרמלין בחודש מאי והתקפות על תשתיות הנפט הרוסיות בחודש שעבר.

לאחר מתקפת המל"טים על מוסקבה במאי, הנשיא ולדימיר פוטין אמר כי אוקראינה מנסה להפחיד ולהתגרות ברוסיה, והוסיף כי ההגנה האווירית בבירה תתחזק. מאז, מוסקבה עמדה בפני מתקפה אפשרית של קבוצת ואגנר, שלוחמיה הגיעו לפאתיה בחודש שעבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
חיילים אוקראינים יושבים על תותח הוביצר באזור קו החזית במחוז דונייצק, 1 ביולי 2023. רויטרס
בקייב מרוצים מהימים האחרונים. כוחות אוקראיניים בחזית בדונייצק, שבת/רויטרס

בינתיים, אוקראינה מדווחת על התקדמות במתקפת הנגד שלה, שנתקלת בהתנגדות עזה מצד הכוחות הרוסיים, אחרי ימים שבהם הודתה כי היא לא מתנהלת בקצב הרצוי.

"בשלב זה של פעולות איבה אקטיביות, כוחות ההגנה של אוקראינה ממלאים את המשימה מספר אחת - הרס מירבי של כוח אדם, ציוד, מחסני דלק, כלי רכב צבאיים, עמדות פיקוד, כוחות ארטילריה והגנה אווירית של הצבא הרוסי", כתב בטוויטר אלכסיי דנילוב, ראש המועצה לביטחון לאומי ולהגנה של אוקראינה. "הימים האחרונים היו פוריים במיוחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully